Treenijako - apuja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Junezi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei! Olin siis joskus aiemmin valmennuksessa, josta minulla on ohjelma tallessa. Valmennus kesti 10 viikkoa, ja siinä on kolmijakoinen mulla, joka on rinta/selkä - jalat - olkapää/hauis/ojentaja.

Nykyään kuitenkin pystyisin treenata neljästikin viikossa, niin miten kannattaisi tehdä? Jos olen tehnyt nuo treenit esim ma, ti, to. Niin voinko tehdä vaikka lauantaina taas treenin, joka alkaa tuolla rinta/selkä treenillä? Eli aina aloittaa alusta ton, samalla viikollakin jo.

Kaipailisin vähän apuja, miten tällasen kans kannattas edetä? Vai onko jollain järkevämpää ideaa, muuttaa esim treenijakoa tms?

Voi tehdä juuri noin kun ajattelit. Jos haluat kolmejakoisella treenata, niin mielestäni parempikin tehdä se juuri noin eli neljällä treenillä viikossa. Saa frekvenssiä vähän tiheämmäksi kuin että tulisi lihas vain kerran viikkoon.

Olen tehnyt "kaikkea ja kaikilla tavoilla", mutta mukavimmat eli parhaalta tuntuvat jaot ovat olleet 3-jakoinen työntävät, vetävät, jalat tai 2-jakoinen työntävät+etureidet, vetävät+takareidet. Lepopäiviä väliin eli frekvenssi sitten kunkin oma asia (riippuu sarjamääristä, intensiteetistä jne).

Modattu kaksjakonen on tuonut kymmeniä vuosia kovaa tulosta voima- ja kokomielessä kummassakin. Karkeasti neljällä treenillä viikossa:
1. Yläkroppa
2. Alakroppa
3 . Lepo
4. Yläkroppa
5. Alakroppa
6. Lepo
7. Lepo
Kaikki treenit on kuitenkin liikevalikoimaltaan erilaisia treenaajan tarpeen mukaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom