Treenijärjestys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani1
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ite oon vaan aina tehny silleen et "rinta, rinta, rinta, hauis, hauis, hauis", ja tytöt kyl tyksii ainaki ja penkistä menee sen satakiloo ihan puhtaasti, että näinn kannattaa tehä.

Itse ainakin treenaan jokseenkin myös noin että liikeet sekaisin - nykyään. Eli raskaammat alta pois ja sitten treeni eteenpäin. - - Ei oo kehitys ollu yhtään sen huonompaa aikaisempaan "oikeaan tapaan" verrattuna - ja treeni jotenkin mielekkäämpää.

Olenko aloittelijana paljonkin metsässä, jos tiivistän kaiken fysiologian lihaskasvu mukaanlukien näin: jatkuvuus ja analogisuus?

Tarkoitan tällä sitä, että vaste syötteelle ei heittele mielivaltaisesti kuin digitaalisessa piirissä. Esimerkiksi kuusi toistoa voi olla hyvä määrä johonkin tarkoitukseen, mutta tällöin myös viisi tai seitsemän toistoa tekee melko hyvän tuloksen. Ja jos leuanveto-kyykky kasvattaa lihasta, niin myös kyykky-leuanveto kasvattaa, toinen ehkä vähän toista paremmin. Tai "lihas kasvaa vain pluskaloreilla" ei päde täsmällisesti s.e. vatsassa olisi kello 24:00 nollautuva kalorilaskuri, joka kertoisi lihaksille koska on lupa kasvaa.

Ohjeissahan yleensä sanotaan joku luku, "tee 6x3 toistoa" tai vastaavaa. Olen olettanut, ettei mikään noista voi olla täsmällinen ohje vaan suuntaa antava.

Olenko aloittelijana paljonkin metsässä, jos tiivistän kaiken fysiologian lihaskasvu mukaanlukien näin: jatkuvuus ja analogisuus?

Tarkoitan tällä sitä, että vaste syötteelle ei heittele mielivaltaisesti kuin digitaalisessa piirissä. Esimerkiksi kuusi toistoa voi olla hyvä määrä johonkin tarkoitukseen, mutta tällöin myös viisi tai seitsemän toistoa tekee melko hyvän tuloksen. Ja jos leuanveto-kyykky kasvattaa lihasta, niin myös kyykky-leuanveto kasvattaa, toinen ehkä vähän toista paremmin. Tai "lihas kasvaa vain pluskaloreilla" ei päde täsmällisesti s.e. vatsassa olisi kello 24:00 nollautuva kalorilaskuri, joka kertoisi lihaksille koska on lupa kasvaa.

Ohjeissahan yleensä sanotaan joku luku, "tee 6x3 toistoa" tai vastaavaa. Olen olettanut, ettei mikään noista voi olla täsmällinen ohje vaan suuntaa antava.

tarviiko tästä mitään rakettitiedettä tehdä tsiisus...wtf :wtf:

Eiköhän se sitä yrittänytkin sanoa, että mitään tarkkoja tee näin ohjeita ei voida antaa, koska ihmiset on erilaisia. Yhtä oikeaa ei ole. Ja oikean ja väärän ero voi olla niin pieni, että sitä ei huomaa.

Käy sääkin ny salilla välillä, teet asioista turhan vaikeeta.:puntti:

Sitä minä tavallaan yritinkin sanoa, että voin käydä salilla ja jos yritän 10 toistoa mutta saan vain 8 tai meneekin 12, niin ei tarvitse turhaan stressata -- ei ole mitään jyrkkää rajakohtaa, jossa yhtäkkiä treeni muuttuisi ihan hyvästä aivan huonoksi.

Huomenna taas salille.

Suositut

Back
Ylös Bottom