Treenijärjestys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani1
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olin tähän asti ajatellut samalla tavalla kuin sisse. Tänään vetäsin rinta/olkapää treenin tällä "yleisellä" tavalla ja tuli kyllä parempi pumppi rintaan ja olkapäihin kuin ennen(!). Aluksi oli pelko perseessä että joutuu vikat sarjat vetämään pikkupainoilla, jos on hirveessä pumpissa jo valmiiksi. Yllättävää kyllä, viimeinen rintaliike sujui ehkä jopa paremmin kuin ennen. Huomennahan se sitten selviää kuinka pumpissa tänään on oltu :D. Tästä eteenpäin teen tuon treenin näin, täytyy vielä kokeilla hauis/ojentaja samalla tyylillä parin päivän päästä.

Ite teen käsipäivänä eka leuat ja sen jälkeen dipit. senjälkeen supersarjana hauiskääntö tangolla ja ranskalainen punnerrus. ja taljassa ojentajat ja hauikset yleensä senmukaan kumpi tuntuu väsyneemmältä eli se väsyneempi lihas ensin. miulla tuommonen säätö tuntuu toimivan kaikista parhaiten..

Ite teen käsipäivänä eka leuat ja sen jälkeen dipit. senjälkeen supersarjana hauiskääntö tangolla ja ranskalainen punnerrus. ja taljassa ojentajat ja hauikset yleensä senmukaan kumpi tuntuu väsyneemmältä eli se väsyneempi lihas ensin. miulla tuommonen säätö tuntuu toimivan kaikista parhaiten..

Jjoo... käsipäivänä leuat ja dipit :hyvä:
EDIT: Tai no dipit nyt voi tehdä ojentaja painotteisesti...

Jjoo... käsipäivänä leuat ja dipit :hyvä:
EDIT: Tai no dipit nyt voi tehdä ojentaja painotteisesti...
Leuat teen kapealla vastaotteella eli käy hyvin hauksiin. ja dipit kun tekee sopivasti pystyssä niin kyllä se miulla ainakin tuntuu tosihyvin ojentajissa
Vai onko tässä jotain väärää siun mielestä?

Itse teen esim. kaksi tai kolme liikettä ojentajille peräkkäin ja sitten pari kolme rinnalle ja vielä pari kolme olkapäille....mutta sitten taas yksi kavereistani kenen kanssa välillä käyn salilla tekee samalla tavalla kuin Jani1 ja hyvin näyttää kehittyvän eikä mulla ole tullu edes mieleen kommentoida sen reeniä mitenkään...eiköhän se riipu immeisestä aika lailla miten sitä kannattaa reenata...

Pääasia että rautaa nousee :rock:

Leuat teen kapealla vastaotteella eli käy hyvin hauksiin. ja dipit kun tekee sopivasti pystyssä niin kyllä se miulla ainakin tuntuu tosihyvin ojentajissa
Vai onko tässä jotain väärää siun mielestä?

Niin kuin sanoinkin dipit voi tehdä niin että ottaa ojentajiin pääosin. Mutta leuat on selkäliike, teet sen sitten kapeella vastaotteella tai leveellä myötäotteella.

Niin kuin sanoinkin dipit voi tehdä niin että ottaa ojentajiin pääosin. Mutta leuat on selkäliike, teet sen sitten kapeella vastaotteella tai leveellä myötäotteella.

Ja tämäkö on absoluuttinen totuus koska sinä sanot niin? Taidan sitten tehdä jotain hauispunnerrusta tangossa käsillä roikkuen koska kyllä tuo miulla ainakin hauiksissa tuntuu enemmän kun selässä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hieman vaan ottaa päähän tommonen turha päteminen. En väitä etteikö selkään vähän ottais mutta kyllä itse saan tehtyä tuon sillein että se eniten hauiksiin ottaa. Jos joku siitä nyt päivänsä pilaa että teen leukoja hauisliikkeenä niin pilatkoon miun puolesta<3

hieman vaan ottaa päähän tommonen turha päteminen. En väitä etteikö selkään vähän ottais mutta kyllä itse saan tehtyä tuon sillein että se eniten hauiksiin ottaa. Jos joku siitä nyt päivänsä pilaa että teen leukoja hauisliikkeenä niin pilatkoon miun puolesta<3

Ei ole turhaa kun puhun totta. No mutta jätän tän keskustelun tähän, ei ole multa pois jos joku reenaa päin vittua.

jep

Ei ole turhaa kun puhun totta. No mutta jätän tän keskustelun tähän, ei ole multa pois jos joku reenaa päin vittua.

Kiitos tästä totuuden sanasta. Taidan lopettaa koko homman ja ruveta pelaamaan pöytätennistä kun sinunlaisesi asiantuntijat ovat sitämieltä ettei minusta kyseiseen lajiin taida olla. :worship:

Leuanveto ottaa pääsääntöisesti yläselan lihaksiin ja leuanvedon loppuvaiheessa hauislihakset ovat isossa roolissa piste.

Itse ainakin treenaan jokseenkin myös noin että liikeet sekaisin - nykyään. Eli raskaammat alta pois ja sitten treeni eteenpäin. Jos esim on selkä-hartia treeni niin menee kyllä niin et ekana raskas soutu sit punnerrus ja sit selkäliike sit hartialiike jne. Paljon teen myös vuoroparina liikkeitä. Oon ajatellut et jos treeni kestää n. tunnin niin sillä ei oo vitunkaan väliä mikä se järjestys on...tekee sinnä järjestyksessä kun itselle tuntuu luontevalta.
Ei oo kehitys ollu yhtään sen huonompaa aikaisempaan "oikeaan tapaan" verrattuna - ja treeni jotenkin mielekkäämpää.

Leuanveto ottaa pääsääntöisesti yläselan lihaksiin ja leuanvedon loppuvaiheessa hauislihakset ovat isossa roolissa piste.

Sinä sentään osaat sanoa asiat järkevästi. maanantaina teen selän ja perjantaina kädet niin ei tuosta ole ainakaan haittaa tuntunut olevan vaikka vähän rasitusta loppuviikosta vielä selälle tulisi. Lisäpainoilla kun leukoja teen niin kyllä mie ainakin hauikset saan aikamoiseen pumppiin. itse kun en oikein leukoja selkään ole koskaan saanut tuntumaan niin teen tuota normileukaa käsipäivänä. selkäpäivänä myös leveämmällä otteella mikä ottaa vähän enemmän selkään. Ei mulla muuta. Ajattelin nyt vaan sanoa mutta heti näköjään tekee muitten mielestä ihan päin vittua jos sattuu vähän erillailla tekemään. kukin tavallaan:)

Todellakin, ei kannata liikaa tota järjestystä ruveta hinkkaamaan, kun se treeni kestää noin tunnin ni oo paljoo merkitystä. Omasta mielestäni superina/vuorotellen on parasta tehdä vastalihaksia, kuten hauis/ojentaja, takareisi/etureisi koneessa jne.

Ja tuosta leuat hauikselle hommasta, sen kyllä voi tehdä hauikselle aika hyvinkin, kun vaan tekee tietyllä tavalla. Normaalistihan ihminen, joka ei tiedä leuanvetotekniikkaa, vetää juuri hauiksilla sen about täysin (yläkropan oikea kulma ja lapojen liikuttelu unohtuu). Mikäli tietää, miten erilaisilla tekniikoilla saa rasitettua jotain tiettyä/haluttua paikkaa ni ole mun mielestä mitään väärää tehdä niin, jos kerran liike potkii ja tuntuu siellä missä pitääki.

Suositut

Back
Ylös Bottom