Treenien jaksottamisesta / ongelmia...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
50
nyt tarvittaisiin apua....

taustaa: 31 v fysioterapeutti. aikaisemmin liikkunut työkseen ja ollut suht hyvässä kunnossa. koskaan ei rasvat ole olleet kovin alhaiset ja vielä aktiivisina ohjaaja-aikoinakin mitat olivat 164 cm ja 80 kg. hyvässä perus- ja lihaskunnossa ollessa liika paino ei kovinkaan paljon häirinnyt fyysisesti. ylikuntoakin oli ajoittain. mitättömistä ruokamääristä ja hurjasta treenaamisesta huolimatta painoa tuppasi aina vaan kasvamaan.

5 v meni välissä sitten kokonaan ilman liikuntaa. lihosin lopulta tilanteeseen jossa olin 164 cm ja 98 kg. tiputtelin painonvartijoissa reilusti kiloja ja pääsin välillä jopa 83 kg asti. viime talvena kuitenkin paino taas nousi ja päätin ryhtyä liikkumaan ja lopettaa laiskuuden ja jojoilun ja ruoalla leikkimisen.

olen aloittanut treenauksen toukokuussa 2005. lähtötilanne oli se, että olin n. 25 kg ylipainoinen (164 cm ja 88 kg), huonokuntoinen ja kipeä joka paikasta. tavoitteena oli ensin vain laihtua, mutta aika pian huomasin että tavoitteena se on minulle liian yksitoikkoinen ja tylsä.

aloitin treenaamisen tekemällä 60 min kävelyjä salin juoksumatolla, nopeutta ja nousukulmaa vaihdellen. sain aina sykkeen kohoamaan ja hien pintaan. joskus poljin myös kuntopyörää kun kävely kyllästytti. lisäksi rinnalla tein punttia "vähän miten nyt sattuu huvittamaan"-periaatteella. tarkoituksena oli kai vain päästä uuteen alkuun liikuntaharrastuksessa.

heinäkuussa aloitin noudattamaan bill phillipsin "body for lifeä" ja sainkin uutta pontta strukturoidusta treenistä. lihasvoima ja mielestäni myös massa kasvoivat nopeasti billin punttiohjelmalla. aluksi tein orjallisesti sekä yläkroppaa, että jalkoja. lisäksi opettelin juoksemaan intervalleja "HIIT" juoksumatolla. ekat viikot rytmillä kävely-kävely-kävely-hölkkä. (nykyisin menee jo kävely-reipas kävely-hölkkä-kova juoksuvauhti)

kun hölkkä alkoi sujumaan, ja huomasin minkälaisia kicksejä siitä sain, päätin että haluan oppia lenkkeilemään. uskon myös, että oma metabolliani on niin huono (ihan metabolisissa selvityksissä todettu ja nyt mulla on siihen lääkekin) että pelkällä kävelyllä läskit ei sula, vaan jos haluan hoikistua niin tarvitsen siihen juoksua.

nyt olen harjoitellut juoksua jo useita viikkoja ja pystynyt hiukan jparantamaan suoristuskykyäni. edelleen tunnin lenkistä puolet on max. juoksua ja loput kävelyä. sydän ja keuhkot jaksaa kohtuullisen hyvin, mutta jalat menevät paskaksi (veltoksi ja voimattomaksi, ei siis nivelkipua tms.)koska painoa on niin paljon. en kuitenkaan aio mistään hinnasta siitä luopua. älkää edes ehdottako. kevyt ja pitkä aerobinen ei kohdallani toimi. 100% varma asia.

lisäksi teen edelleen 1 x vko bill phillpsin yläkroppatreenin salilla ja tulokset ovat hyvät. lihasmassaa tulee koko lisää, siltä se ainakin tuntuu. voimatasotkin ovat kasvaneet hyvin. tuloksina voisi mainita esim. ylätalja eteen rinnalle 6 x 40 kg, hauiskääntö käsipainoilla 6 x 10 kg jne. ja alla on siis jo maksimisarjoja phillipsin ohjelman mukaisesti (12 x , 10 x, 8 x, jne jne). mun mielestä ihan riittävät tulokset, mutta en tiedä minkä verran muut naiset nostavat treeninssä.

pari viikkoa sitten otin mukaan myös sauvakävelyn, koska huomasin että kaipaan raitista ilmaa ja happea ja sauvoilla saan vähän lisää tehoa pelkkään kävelyyn. pidän siitä ja se on mukavaa.

ongelmat ovat seuraavanlaisia...

en voi tehdä jalkoja puntilla, koska lihakset kasvavat niin nopeasti ja se taas on huono juttu juoksukunnon kehittämisen kannalta. lisäksi jalat ovat todella jumissa 2 pvää treenin jälkeen ja juoksu ei kulje senkään vertaa. riittääkö siis pelkkä juoksu ja sauvakävely muokkaamaan peppua ja reisiä nätimpään ja kiinteämpään suuntaan? tällä hetkellä juoksua n. 3-4 x vko ja sauväkävelyä 1-2 x vko.

aikaa on rajallisesti käytössä kiireisen ja matkustelevaisen elämätyylin johdosta. miten jatkaisin yläkropan treeniä, koska sinne haluan joka tapauksessa vielä paljon lisää lihasta? pitäisikö edelleen jatkaa vain 1 x vko body for lifea vai jakaa esim kahteen kertaan viikko maksimaalisen punttihyödyn saamiseksi? en osaa päättää. vakuuttakaa minut suuntaan tai toiseen.

miten rytmittäisin tuon juoksun ja puntin, että kumpikaan ei häiritsisi toista? mulla ei ole koskaan ollut juurikaan kestävyyskuntoa, mutta ensi kesänä haluan osallistua naisten kympille.

mihin väliin löisin tuon sauvakävelyn?

iik, olen aika hukassa. en haluaisi treenata enää pelkällä mutulla. olen siinä pisteessä missä treenin pitää olla jo järkevää, jotta sitä jaksaa tehdä. alkuvaikeudet on ohitettu ja motivaatio kohdallaan, mutta tuloksia pitää alkaa näkymään vielä enemmän. painohan on edelleen se tismalleen sama 88 kg, mutta malli tietysti jonkin verran muuttunut.

ja juu, ruoka. mutta se on sitten ihan eri topic. nyt kaipaisin vaan ohjeita treenin jakamisesta ja sisällöstä....

puntti, juoksu ja sauvakävely => lisää lihaa yläkroppaan, rasvaa alemmaksi, juoksukuntoa ja parempi peilikuva.... mission impossible?

sori, tuli aika pitkä.

Ti ja Pe puntti, kokokroppahärdellillä. Kyykky, Penkki, leuat jne, parit liikkeet vielä päälle.

juoksemista sitten Ma ja To, sauvakävelyä sitten sunnuntaina ja keskiviikkona.

Tuollanen järjstelmä nyt tulis mieleeni Lauantain jäädessä lepopäiväksi. :)

Ja ei ne sun jalat siitä tukeiksi kasva, kyllä sitä kyykkyä voi ihan hyvin tehdä. Se vaan auttaa saamaan niitä unelmien reisiä. :)

Ja ehkä hallittua low-carbbia kylkeen ravinnon osalta.

-Marchi- sanoi:
Ti ja Pe puntti, kokokroppahärdellillä. Kyykky, Penkki, leuat jne, parit liikkeet vielä päälle.

juoksemista sitten Ma ja To, sauvakävelyä sitten sunnuntaina ja keskiviikkona.

Tuollanen järjstelmä nyt tulis mieleeni Lauantain jäädessä lepopäiväksi. :)

Ja ei ne sun jalat siitä tukeiksi kasva, kyllä sitä kyykkyä voi ihan hyvin tehdä. Se vaan auttaa saamaan niitä unelmien reisiä. :)

Ja ehkä hallittua low-carbbia kylkeen ravinnon osalta.

joo, aika hyvä. tosin mä haluan levätä pe ja treenata sekä la, että su. ja punttia tehdä mieluummin enemmän eristävänä. ei oo kiva yksin penkkailla tai kyykkäillä.

ja siis jösses, kun näkisit mun reidet. hirveet tukit ilman rasvaakin. ja tää ei oo mitään "akkojen puhetta" vaan tosi.

Pattismurffiina sanoi:
en voi tehdä jalkoja puntilla, koska lihakset kasvavat niin nopeasti...

:anssi: Jos tosiaan sulla on paljon tuota juoksuharjottelua niin minä en kyllä suostu uskomaan, että ne sinun jalat nyt niin nopeasti kasvaisivat. Saat olla onnellinen jos saat edes vähän lihasta niihin hankittua. :rolleyes: Itsellä ainakin nimittäin joskus yhtälö juoksu+puntti(+dietti) haihdutti jaloista hyvinkin tehokkaasti edes ne vähät lihat. Joten ei kun :whip: vaan niille jaloille..

Emppuli sanoi:
:anssi: Jos tosiaan sulla on paljon tuota juoksuharjottelua niin minä en kyllä suostu uskomaan, että ne sinun jalat nyt niin nopeasti kasvaisivat. Saat olla onnellinen jos saat edes vähän lihasta niihin hankittua. :rolleyes: Itsellä ainakin nimittäin joskus yhtälö juoksu+puntti(+dietti) haihdutti jaloista hyvinkin tehokkaasti edes ne vähät lihat. Joten ei kun :whip: vaan niille jaloille..
niin, tää on aina tämä sama virsi. mutta kun me kaikki ei olla samanlaisia. minä ja siskoni kehitetään molemmat ihan hirmu helposti lihasta. uskokaa tai älkää, sellaisiakin naisia on joihin rauta tarttuu.

Pattismurffiina sanoi:
joo, aika hyvä. tosin mä haluan levätä pe ja treenata sekä la, että su. ja punttia tehdä mieluummin enemmän eristävänä. ei oo kiva yksin penkkailla tai kyykkäillä.

ja siis jösses, kun näkisit mun reidet. hirveet tukit ilman rasvaakin. ja tää ei oo mitään "akkojen puhetta" vaan tosi.

Ti puntti ja La puntti. Juoksu Ma ja To. Sauvakävelyä Ke ja Su! Entäs nyt? :D

Missä sä muka reenaat, ku ei oo kaveria? Noita molempia voi tehdä yksikseenkin, emuutenkaan tartte niin loppuun asti ottaa. :) Kyllä ne jalat kyykkyä haluaa, vaikka olisivat kuinka isot. :)

edit: jos liha on noin kova tarttumaan, niin suosittelen kehonrakennukseen siirtymistä.

Pattismurffiina sanoi:

Meinaatko salilla kuitenkin massaa hankkia? Eli perusvoiman tyyppistä massareeniä?

Parhaitenhan tuohon laihtumiseen varmasti auttaisi salillakin kiertoharjoituksina tai pattereina tehtävä kokokropan kuormitus vähän pitemmillä sarjoilla tai vaikka rajaten liikkeet ajallisesti... teet yhden raskaan perusliikkeen lihasryhmälle + eristävä + joku kuntokoje (kuntopyörä, soutulaite yms) sitten sotket noista vaikka patteriharjoituksen (KOKO KROPALLE) itsellesi niin pysyypi hyvin lämpö yllä ja rasvaa palaa...

Edit: Niin ja lisäksi tietenkin ne kävely/juoksi/sauvakävelylenkit alussa lepposalla sykkeellä pari kertaa viikossa...

Tällainen aika kokonaisvaltainen vastaus kun kiirettä pukkaa mutta silti on pakko keritä postaamaan :lol2:

-Marchi- sanoi:
Ti puntti ja La puntti. Juoksu Ma ja To. Sauvakävelyä Ke ja Su! Entäs nyt? :D

Missä sä muka reenaat, ku ei oo kaveria? Noita molempia voi tehdä yksikseenkin, emuutenkaan tartte niin loppuun asti ottaa. :) Kyllä ne jalat kyykkyä haluaa, vaikka olisivat kuinka isot. :)
äh, ukot haluaa että akat kyykkää :) tarakkaaaaa.... heheh

mutta joo, en mä jaksa kilisytellä. loppuun tai ei lainkaan...

ja vielä sen verran, että ei se lihaksen kertyminen jaloissa muuten haittais, hyvältähän se näyttää. mutta kun haluan mieluummin kaventaa reisiä jotta juoksu olisi taloudellisempaa. ja trust me, varaa olisi kaventaa ja siltikin siellä olisi kivat lihat.

Gdane sanoi:
Meinaatko salilla kuitenkin massaa hankkia? Eli perusvoiman tyyppistä massareeniä?

Parhaitenhan tuohon laihtumiseen varmasti auttaisi salillakin kiertoharjoituksina tai pattereina tehtävä kokokropan kuormitus vähän pitemmillä sarjoilla tai vaikka rajaten liikkeet ajallisesti... teet yhden raskaan perusliikkeen lihasryhmälle + eristävä + joku kuntokoje (kuntopyörä, soutulaite yms) sitten sotket noista vaikka patteriharjoituksen itsellesi niin pysyypi hyvin lämpö yllä ja rasvaa palaa...

Tällainen aika kokonaisvaltainen vastaus kun kiirettä pukkaa mutta silti on pakko keritä postaamaan :lol2:
kiito vinkeistä. verta ja hikeä laihtumiseen tullee riittävästi juoksusta ja sauvakävelystä. puntilla haluaisin vain ihan kunnon massaa kasvattavaa ja erottuvuutta parantavaa treeniä perseestä ylös hiusrajaan saakka.

punttitreeniin on tähän asti aina mennyt 45 min, minuutin palautuksilla. ja paita on märkä.

Pattismurffiina sanoi:
kiito vinkeistä. verta ja hikeä laihtumiseen tullee riittävästi juoksusta ja sauvakävelystä. puntilla haluaisin vain ihan kunnon massaa kasvattavaa ja erottuvuutta parantavaa treeniä perseestä ylös hiusrajaan saakka.

punttitreeniin on tähän asti aina mennyt 45 min, minuutin palautuksilla. ja paita on märkä.

Ok.

No sitten pidä puntti massareeninä mutta tee alkuun reilumpi aerobinen ja loppuun samoten. Nostaa lämpöä kropassa kivasti ja rasva palaa paremmin.. Lenkkeilystä varmasti fysioterapeuttina kaikki nippelit tiedätkin :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pattismurffiina sanoi:
niin, tää on aina tämä sama virsi. mutta kun me kaikki ei olla samanlaisia. minä ja siskoni kehitetään molemmat ihan hirmu helposti lihasta. uskokaa tai älkää, sellaisiakin naisia on joihin rauta tarttuu.

Jos näin tosiaan on niin olet kyllä hyvin onnellisessa asemassa. :) Tarkoitus ei ollut sillä ekalla viestillä mitenkään ole ilkeä tai mtn, mutta tuollainen geneettinen lahjakkuus on vaan niin harvinaista, että sitä on jotenkin aina tuollaisia juttuja kuuleessaan hyvin epäilevällä kannalla. :piis: Mutta ihan näin ystävällisesti kysyen, mistä voit tietää, että ne reidet rasvattominakin näyttävät niin suurilta jos kerran et koskaan ole ollut ihan rasvattomassa kunnossa?(siis sain tämän käsityksen tuosta aloituspostista, älä lahtaa jos ymmärsin väärin) Koska faktahan on se, että jos reidet ovat ns. hirveät tunkit tulee se "tunkkimaisuus" rasvasta eikä suinkaan lihaksesta. (ja en siis väitä etteikö siellä rasvan olisi lihasta) Lihas antaa kaunista muotoa, rasvaa tekee tasapaksun.

Ja nyt ettei mene ihan turhaksi höpinäksi niin ainakin minun mielestäni sinun kannattaisi jatkaa jalkatreenejä. Kyllä se juoksu pitää varmasti riittävän tehokkaasti huolen siitä jalkojen "solakoitumisesta". :) :thumbs:

Gdane sanoi:
Ok.

No sitten pidä puntti massareeninä mutta tee alkuun reilumpi aerobinen ja loppuun samoten. Nostaa lämpöä kropassa kivasti ja rasva palaa paremmin.. Lenkkeilystä varmasti fysioterapeuttina kaikki nippelit tiedätkin :)

eli siis ennen punttia voi tehdä myös aerobista, ilman että se pilaa sen treenin? ja jälkeenkin?

tarkoitatko matalalla sykkeellä ja pitkään vai korkeammalla sykkeellä ja keskipitkään? mites HIIT punttia ennen tai jälkeen?

Emppuli sanoi:
Jos näin tosiaan on niin olet kyllä hyvin onnellisessa asemassa. :) Tarkoitus ei ollut sillä ekalla viestillä mitenkään ole ilkeä tai mtn, mutta tuollainen geneettinen lahjakkuus on vaan niin harvinaista, että sitä on jotenkin aina tuollaisia juttuja kuuleessaan hyvin epäilevällä kannalla. :piis: Mutta ihan näin ystävällisesti kysyen, mistä voit tietää, että ne reidet rasvattominakin näyttävät niin suurilta jos kerran et koskaan ole ollut ihan rasvattomassa kunnossa?(siis sain tämän käsityksen tuosta aloituspostista, älä lahtaa jos ymmärsin väärin) Koska faktahan on se, että jos reidet ovat ns. hirveät tunkit tulee se "tunkkimaisuus" rasvasta eikä suinkaan lihaksesta. (ja en siis väitä etteikö siellä rasvan olisi lihasta) Lihas antaa kaunista muotoa, rasvaa tekee tasapaksun.

Ja nyt ettei mene ihan turhaksi höpinäksi niin ainakin minun mielestäni sinun kannattaisi jatkaa jalkatreenejä. Kyllä se juoksu pitää varmasti riittävän tehokkaasti huolen siitä jalkojen "solakoitumisesta". :) :thumbs:

mulla oli lyhyt ajanjakso, jolloin olin aika hyvää kunnossa myös rasvojen suhteen. mutta sitä ei kestänyt kuin yhden kesän. siitä on kuvia jäljellä muistona :( . kyllä ne aika nätit ja silti ISOT oli :)

ja edelleenkin kun kokeilen reisiä käsillä ja jännitän niitä, niin läskin alta tuntuu selvästi lihaksen muoto ja koko.

mutta voihan se olla, että jos treenaisi sitä voimaa jalkoihin niin juoksu sitten polttaisi aina saman tien sen massan pois. toisaalta, meneekö se työ sitten hukkaan kun aika on muutenkin rajallista? jos kerran saman hyödyn saa pelkällä juoksullakin.

Kylä siun pitää joku jalka liike hommissa pitää. Täälläkin naureskellaan päivittäin salibändyilijöille joiden jalkatreeni on pallon perässä juoksemista. Usko pois, ei 3 sarjaa kyykkyä (voit itseasiassa vaihtaa maveen joka kävisi enemmän perseeseen) tee sinusta superreisikästä. :) Jaloissa ne suuremmat liahkset on ja sinnekin pitää saada sitä rasitusta, että rasva palaisi!

-Marchi- sanoi:
Kylä siun pitää joku jalka liike hommissa pitää. Täälläkin naureskellaan päivittäin salibändyilijöille joiden jalkatreeni on pallon perässä juoksemista. Usko pois, ei 3 sarjaa kyykkyä (voit itseasiassa vaihtaa maveen joka kävisi enemmän perseeseen) tee sinusta superreisikästä. :) Jaloissa ne suuremmat liahkset on ja sinnekin pitää saada sitä rasitusta, että rasva palaisi!

okei. sait ylipuhuttua :) mavella mennään sitten tästä eteenpäin punttipäivinä. jos vaan vielä oppis tekee sen oikein. selkäkipuiselle kai yleensä suositella pienellä polvien koukistuksella?

muuten, tekee nää viikonloput tiukkaa kun on niin paljon aikaa ja tekee mieli treenata aika paljon. tänään aamulla 1 h 10 min sauvakävelyä ja vielä iltapäivällä salilla juoksumatolla 20 min juoksu ja 20 min ylämäkikävely 10% kulmalla + vatsat.

mistäköhän sen sitten tietää että menee määrissä jo yli?

Pattismurffiina sanoi:
eli siis ennen punttia voi tehdä myös aerobista, ilman että se pilaa sen treenin? ja jälkeenkin?

tarkoitatko matalalla sykkeellä ja pitkään vai korkeammalla sykkeellä ja keskipitkään? mites HIIT punttia ennen tai jälkeen?

En kyllä HIIT:ä punttiin sotkisi ja noilla aerobisilla tarkoitin ihan sellaista reilunmittaista leppoisaa lämmittelyä ja loppuverryttelyä. Esimerkiksi siten että punttireeni koostuu vaikkapa 30min aerobisesta osuudesta (esim 15min ennen ja 15min jälkeen reenin) ja sitten 30min tehokkaasta puntista.

muuten, tekee nää viikonloput tiukkaa kun on niin paljon aikaa ja tekee mieli treenata aika paljon. tänään aamulla 1 h 10 min sauvakävelyä ja vielä iltapäivällä salilla juoksumatolla 20 min juoksu ja 20 min ylämäkikävely 10% kulmalla + vatsat.

Lenkekkeilyä ei kyllä kannata viedä liiallisuuksiin (varsinkaan ajallisesti) vaan siinäkin pitäisi mielestäni pyrkiä nousujohteisuuteen.. 30-40min lenkki päivässä on ihan riittävä kunnon kohottamiseen varsinkin jos osan lenkeistä viikossa tekee intervalleina.

Esimerkkijako:

Ma: Puntti
ti: lepo
Ke: Tasavauhtinen lenkki 30 min
to: puntti
pe: lepo
La: Intervalli 30 (lenkin tehoja kasvatetaan tasaisesti)
su: sauvakävely 40 min

Lenkin voisi aloittaa sellaisella 60% sykkeellä ja pyrkiä nostamaan sen 70% neljässä viikossa. Intervalli alussa vaikka kävellen kolmekertaa sen matkan minkä juoksee. Puntilla tehdä toistot vaikkapa Perusliikkeissä 6-12 ja eristävissä rauhallisesti 10-15. Sarjoja perusliikkeissä riippuen liikkeestä ja toistoista 3-4 ja eristävissä liikkeissä 1-2.

Viides viikko olisi keveä jolloin yksi leppoisa puntti ja parit sauvakävelyt.

Tämän jälkeen uusi 4 viikon jakso jonne vaihtaa liikkeitä salille yms..

Jatkossa sitten nostaa intervallissa ensin juoksumatkan osuutta kävelyyn ja sitten pikkuhiljaa muuttaa kävelyt hölkäksi. Keskiviikon lenkissä voisi pyrkiä nostamaan tehoja 70-85% sunnuntain pysyessä leppoisana lenkkinä.

Tämä siis todella pitkällä aikavälillä :)

Tämä siis vain yksi keino jos lenkkeillä haluaa..
Toki laihdut varmasti ilmankin lenkkejä mutta laitoinpahan tämän koska mielestäni liikaa lenkkeilemällä voi turhankin helpolla tappaa ihan kaiken kehityksen... Kuitenkin varmasti laihtuisit ihan yhtähyvin myöskin tavan puntilla esim 3*viikossa ja yhdellä aerobisella alkuun. Kaloreistahan se vain on kiinni.

Yks lyhyt kommentti tohon jalkojen treenauksen. Mulla oli vahan aikaa sitten loukkaantumisen takia taukoa jalkatreenista. Nyt kun olen ottanut mahd. kovan jalkatreenin mukaan niin jostain ihmesyysta se ylakropan patti tuntuu nyt kasvavan paremmin. En tiia onko toi paranoiaa mutta talta vaikuttaa. Kannattaa ehka ottaa huomioon. Tsemppia treeneihin! :whip:

Mavesta vielä... Jos ei tekniikka ole hallussa, niin älä tee, sitten teet enemmän hallaa selällesi kuin hyötyä. Tekniikkaa kuntoon jonkun kokeneemman avustuksella, sitten vasta. :)

-Marchi- sanoi:
Mavesta vielä... Jos ei tekniikka ole hallussa, niin älä tee, sitten teet enemmän hallaa selällesi kuin hyötyä. Tekniikkaa kuntoon jonkun kokeneemman avustuksella, sitten vasta. :)

kyllä se taitaa olla hallussa :)

ja mitä siihen punttii tulee, niin en kyllä missään nimessä suostu vaihtamaan tota bill phillipsin yläkroppa ohjelmaa ainakaan vielä mihinkään. tuloksia tulee, hengästyy, hikoilee ja patti kasvaa...

ja mitä tulee siihen että laihtuisin ilman lenkkeilyäkin, niin siihen en sano muuta kuin että "niinhän sitä luulis". jos 1200 kcal syömisillä läskiä tulee lisää vaan kaikesta treenistä huolimatta, niin eiköhän kyseessä ole juuri se poikkeustyyppi joka vahvistaa sen kuuluisan säännön.

ei vaan, ihan tosi. mä tarvitsen erittäin rankkaa liikuntaa jotta laihtumista tapahtuu. ja siksi siis juoksu olkoon valintani... pointti tässä kyssärissä olikin lähinnä että miten rytmittää se niin, että se söisi samalla mahdollisimman vähän sitä lihaskudosta...

kiitos tuhannesti paneutumisestasi asiaani. great.

Juu, tee sitä mikä tuntuu hyvältä, mutta muista että taitaa tuo Phillipsin Billi olla vähän Dr. Phillin sukulainen, eli älä sitä ihan ylivoimaisena reenijumalana pidä. ;)

Back
Ylös Bottom