Treeniasiaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tjoo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Päeivää.

Oon nyt tässä parin viikon sisällä alottanut pelaamaan tennistä ja treenaamaan himassa 4-5 kertaa viikossa. Lenkillä 2-3 kertaa viikossa. Eli oon aika alottelija vielä. Mutta nää liikkeet oon tehny pari viikkoa.

- 30 vatsaa (ihan tavallisia, polvet koukussa yläkroppaa polviin.)
- 3x10 punnerrusta (ihan norm siis)
- 30 vatsaa
- 3x10 punnerrusta
- 20 vatsaa
- 3x30 sellasta liikettä missä maataan lattialla ja nostetaan rintaa ylös.

Tarkotus ois saada vatsa/rinta,ja muut lihakset kunnolla ja tehokkaasti esille ilman painoja.

Treenasin joskus puolisen vuotta painoilla mutta muuton jälkeen talossa ei ole enää yhtään painoja.. :(

Muutama pikku asia.

Eikö nää ihan normaalit vatsaliikkeet tehdä niin että selän täytyy olla ihan suorassa nostaessa yläkroppaa ylös, ja kui nopeesti noi vatsaliikkeet kannattais tehä? Ja oon oikeesti tosi palikka kun en oikeen ymmärrä tätä: Tarkoittaako toistot liikkeen kappalemääriä ja sarjat monta kertaa liikkeen tekee? Esim. 30(toistoa)x10(sarjaa)punnerrusta. Koittakaa ymmärtää tosta :D

Eli miten voisin voisin muuttaa noita liikkeitten (sarjoja?) paremmiks ja mitä liikkeittä vois lisätä että oies treeni tehokkaampaa lihaksille. Kannattaako esim vetää pelkkää perus vatsalihas-liikettä? Ja kuinka kauan noiden liikkeiden välissä kannattaa pitää taukoa? Ja mulla on vielä sellanen ongelma että vasen rinnan/vatsan puoli kehitty oikeaa huonommin..Mikäs tohon auttas ja miten noin on käynyt?

Joku tietoisa voi laatia vaikka treeniohjelman mulle jos jaksaa/haluaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Punnerruksiin ota mukaan vaikka reppu, jonka tunget täyteen kirjoja tai muuta painavaa.

..muut saa tehdä syvällisemmän analyysin :thumbs:

Parhaimmin pääset tavoitteeseesi kun laadit Pakkotoiston FAQ:in perusteella perus-treeniohjelman, menet jollekkin lähiseudun salille, opettelet liikkeet kunnolla ja alat käydä siellä salilla säännöllisesti toteuttaen ko. ohjelmaa ja syömällä oikeaoppisesti. Tsemppiä.

Alkaa näyttää G.DavidGorillalta jos ryhti menee piloille näin käy jos jättää selän tekemättä kunnolla

Originally posted by lazki
Parhaimmin pääset tavoitteeseesi kun laadit Pakkotoiston FAQ:in perusteella perus-treeniohjelman, menet jollekkin lähiseudun salille, opettelet liikkeet kunnolla ja alat käydä siellä salilla säännöllisesti toteuttaen ko. ohjelmaa ja syömällä oikeaoppisesti. Tsemppiä.
Joo. Mutta mä en vielä ajatellut vielä salilla aloittaa.. Joskus kesällä vasta.. Aika monella sivulla kehotetaan tekemään tota 3 12-15 toiston sarjaa 3 kertaa viikossa. Eli eikö se just meinaa sen 3x12 vatsaa, ja 3 kertaa viikossa? Ja kun syön pari pirkka pizzaa päivässä, ennen koulua ja koulun jälkeen.. Niin kannattaako ne jättää kokonaan pois?

Menee ryhti jos ei tee selkälihaksia yhtä paljon kuin rintaa ja vatsaa:david: salille vaan ja kunnon ruokaa kitaan

Originally posted by Tjoo
Joo. Mutta mä en vielä ajatellut vielä salilla aloittaa.. Joskus kesällä vasta.. Aika monella sivulla kehotetaan tekemään tota 3 12-15 toiston sarjaa 3 kertaa viikossa. Eli eikö se just meinaa sen 3x12 vatsaa, ja 3 kertaa viikossa? Ja kun syön pari pirkka pizzaa päivässä, ennen koulua ja koulun jälkeen.. Niin kannattaako ne jättää kokonaan pois?

Joo eli näinhän se menee, eli jos saat normaalisti 200-300 vatsalihasta, ni teet vain 12 ni se lihas kehittyy paremmin. Vai mitäs ite tuumaat? Voiskohan olla että pitäs olla painoa niin paljo et sais just sen 12 toistoa eikä paljoo enempää?

Ja kyllä toi 2 pirkka pizzaa on ihan liikaa syödä päivässsä ota lasi vettä ja purskuttele suussa ja sylkäse takas lavuaariin!

Jätäppäs ne pizzat pois ja osta niiden tilalle pari purkkia raejuustoa ja/tai maitorahkaa / päivä. Vatsalihastreeniin otat lisäpainot käyttöön ja teet 6 kpl 20 toiston sarjoja 2 kertaa viikossa. Esim. rutistuksia 3 sarjaa ja tavallisia istumaannousuja 3 sarjaa. Sarjojen välillä ei kovin pitkää taukoa, n. 1,5 min.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jätäppäs ne pizzat pois ja osta niiden tilalle pari purkkia raejuustoa ja/tai maitorahkaa / päivä. Vatsalihastreeniin otat lisäpainot käyttöön ja teet 6 kpl 20 toiston sarjoja 2 kertaa viikossa. Esim. rutistuksia 3 sarjaa ja tavallisia istumaannousuja 3 sarjaa. Sarjojen välillä ei kovin pitkää taukoa, n. 1,5 min.
Ok kiitos, toi autto paljon. Voiko vatsatreenin tehdä ilman lämmittelyjä ja muita liikkeitä siinä yhteydessä?

Kannattaa tottakai lämmitellä ensin koko kroppa kevyesti, jotain kevyttä aerobista, esim. hyppynarua tms. ja kevyitä punnerruksia, sitten vatsat voit lämmitellä tekemällä kevyttä sarjaa istumaannousuja, välillä hieman kiertäenkin.

Vaikea neuvoa sen enempää kun sanot että olisi tavoite saada rinta, vatsat ja muut lihakset esille. Selvennystä? :)

Originally posted by Mr.Muscle
Kannattaa tottakai lämmitellä ensin koko kroppa kevyesti, jotain kevyttä aerobista, esim. hyppynarua tms. ja kevyitä punnerruksia, sitten vatsat voit lämmitellä tekemällä kevyttä sarjaa istumaannousuja, välillä hieman kiertäenkin.

Vaikea neuvoa sen enempää kun sanot että olisi tavoite saada rinta, vatsat ja muut lihakset esille. Selvennystä? :)
Lähinnä tarkotin vaan sillä että yläkroppa kiinteytyis. Mä en nyt lähinnä hae että lihakset kasvais hirveesti kokoa. Se on sitten sen ajan hommaa kun alan käymään punttiksella.. Onko mitään muita liikkeitä punnerruksien vatsojen ja selänvenytyksen lisäks mitkä ois hyviä yläkropalle, siis mitä vois ihan himassa tehdä?

Leukaanvedot, jotkin sovelletut pystypunnerrukset.. :D

Zone-sarja -42%
Minkälaista liikettä tarkotat rutistuksilla tarkalleen? Löytyiskö kuvia/ohjeita kiitos ? :) Ja tehoaako tavalliset, ja rutistukset koko vatsaan? Kun mulla on vielä sellanen ongelma että alavatsan lihakset ei oo oikein kehittinyt niin kuin ylälihakset..Pitäiskö lisätä jotain alavatsaliikettä tavallisten ja rutistusten väliin? Vai riittääkö noi 2 liikettä koko vatsaan?

Minkälaista liikettä tarkotat rutistuksilla tarkalleen? Löytyiskö kuvia/ohjeita kiitos ? :) Ja tehoaako tavalliset, ja rutistukset koko vatsaan? Kun mulla on vielä sellanen ongelma että alavatsan lihakset ei oo oikein kehittinyt niin kuin ylälihakset..Pitäiskö lisätä jotain alavatsaliikettä tavallisten ja rutistusten väliin? Vai riittääkö noi 2 liikettä koko vatsaan?

Rutistus(crunch)
ja
Vähän vaikeampi rutistus(advanced crunch)

Itsellä olen tehnyt 2 liikettä ja 3 sarjaa per liike. Tosin teenkin vatsat 2krt viikossa, joten se tuntuu aivan sopivalta määrältä.

Alavatsaliikkeistä paras on sellainen liike, jossa menet penkille(tai kotona pitkälle penkille), menet siihen makaamaan selällesi, sitten hivutat perseen penkin yli(siis niin, ettei se ole enää penkillä, vaan penkin reunaan ottaa alaselkä). Pidät jalat rentona lattiaa koskeattaen ja siitä nostat jalat ylös ja rutistat ylös asti. Tuon treenin jälkeen on palikat jonkin aikaa kipeät :thumbs:

Leuanvetotangon hankkimista kannattaa vakavasti harkita, kun eihän se paljon maksa. Kätevästi saisi yläselkää ja hauiksia kuntoon punnerrusten vastapainoksi.

Leuanvetoa, punnerruksia, vatsalihaksia ja selänojennusta, niin yläkropan saa ihan ok kuntoon. Jos meinaa mennä liikaa toistoja, niin reppu selkään ja tarpeeksi raskasta tavaraa sinne painoksi, että toistot pysyy 8-15 välillä.

Eikö ne muuten ole ihan samaa vastalihasta siellä ala- kuin ylävatsassakin, joten niitä on turha erikseen yrittää treenata. Tälläistä ainakin luin joku aika sitten. Alavatsaan vain rasvaa yleensä kertyy enemmän, joten ne vatsalihakset ei sieltä helposti näy.

Ei oo ainakaan vielä tankoa :)

Mihin sä tankoa tarvitset. Nouset käsillesi seisomaan vaikka jotain seinää vasten, että pysyt pystyssä. Sitten alat vaan punnertamaan ylös alas. Eri asia on, pystytkö kyseiseen liikkeeseen, mutta tehokas kotitreeniliike, ilman lisävarusteita. Ja tietenkin yhden käden etunojapunnerrus on myös tehokas liike, sekin tosin vaatii hieman opettelua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom