Moi kaikille. Olen juuri 15 vuotta täyttänyt salibandymaalivahti ja haluaisin kehittää kehoani. Minulla on kaksi kertaa viikossa treenit, maanantaina ja torstaina ilmeisesti. Haluaisin kehittää samalla voimaa, sekä räjähtävyyttä ja nopeutta. Massaa en omasta mielestä hirveämmin tarvitse, vai minkälaista hyötyä siitä maalivahdille on? Olen noin 162 cm pitkä ja painan noin 49 kg. Toivoisin apua erityisesti siinä, miten sijoitan erilaiset harjoitteet tiettyyn järjestykseen ja mitä teen samana päivänä? Tosiaan, en halua sitten kasvuni kärsivän harjoittelusta, joten kevyellä linjalla lähdetään!
Ruokailemisestani sen verran että syön aamupalan kouluun lähtiessäni noin klo 7, seuraavan kerran noin klo 11 kouluruokailu, kotiin tulen yleensä klo 14 ja siinä voisin ottaa jotain välipalaa, kun seuraava ruokailu on noin klo 16. Minkälainen välipala tuohon väliin sopisi hyvin? Sitten siinä illalla otan vielä iltapalaa. Käykö muuten aamu- ja iltapalaksi leipä, jota tuppaan yleensä niinä aikoina syömään?
Toivoisin paljon vinkkejä, kiitos!
Ruokailemisestani sen verran että syön aamupalan kouluun lähtiessäni noin klo 7, seuraavan kerran noin klo 11 kouluruokailu, kotiin tulen yleensä klo 14 ja siinä voisin ottaa jotain välipalaa, kun seuraava ruokailu on noin klo 16. Minkälainen välipala tuohon väliin sopisi hyvin? Sitten siinä illalla otan vielä iltapalaa. Käykö muuten aamu- ja iltapalaksi leipä, jota tuppaan yleensä niinä aikoina syömään?
Toivoisin paljon vinkkejä, kiitos!