Treeniapua nuorelle salibandynuorukaiselle!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Polanik
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi kaikille. Olen juuri 15 vuotta täyttänyt salibandymaalivahti ja haluaisin kehittää kehoani. Minulla on kaksi kertaa viikossa treenit, maanantaina ja torstaina ilmeisesti. Haluaisin kehittää samalla voimaa, sekä räjähtävyyttä ja nopeutta. Massaa en omasta mielestä hirveämmin tarvitse, vai minkälaista hyötyä siitä maalivahdille on? Olen noin 162 cm pitkä ja painan noin 49 kg. Toivoisin apua erityisesti siinä, miten sijoitan erilaiset harjoitteet tiettyyn järjestykseen ja mitä teen samana päivänä? Tosiaan, en halua sitten kasvuni kärsivän harjoittelusta, joten kevyellä linjalla lähdetään!

Ruokailemisestani sen verran että syön aamupalan kouluun lähtiessäni noin klo 7, seuraavan kerran noin klo 11 kouluruokailu, kotiin tulen yleensä klo 14 ja siinä voisin ottaa jotain välipalaa, kun seuraava ruokailu on noin klo 16. Minkälainen välipala tuohon väliin sopisi hyvin? Sitten siinä illalla otan vielä iltapalaa. Käykö muuten aamu- ja iltapalaksi leipä, jota tuppaan yleensä niinä aikoina syömään?

Toivoisin paljon vinkkejä, kiitos!

Moi kaikille. Olen juuri 15 vuotta täyttänyt salibandymaalivahti ja haluaisin kehittää kehoani. Minulla on kaksi kertaa viikossa treenit, maanantaina ja torstaina ilmeisesti. Haluaisin kehittää samalla voimaa, sekä räjähtävyyttä ja nopeutta. Massaa en omasta mielestä hirveämmin tarvitse, vai minkälaista hyötyä siitä maalivahdille on? Olen noin 162 cm pitkä ja painan noin 49 kg. Toivoisin apua erityisesti siinä, miten sijoitan erilaiset harjoitteet tiettyyn järjestykseen ja mitä teen samana päivänä? Tosiaan, en halua sitten kasvuni kärsivän harjoittelusta, joten kevyellä linjalla lähdetään!

Ruokailemisestani sen verran että syön aamupalan kouluun lähtiessäni noin klo 7, seuraavan kerran noin klo 11 kouluruokailu, kotiin tulen yleensä klo 14 ja siinä voisin ottaa jotain välipalaa, kun seuraava ruokailu on noin klo 16. Minkälainen välipala tuohon väliin sopisi hyvin? Sitten siinä illalla otan vielä iltapalaa. Käykö muuten aamu- ja iltapalaksi leipä, jota tuppaan yleensä niinä aikoina syömään?

Toivoisin paljon vinkkejä, kiitos!

jännää, samapaino/pituus :p ite kanssa pelaan säbää/futista ni ehdoteltiin tota Arnoldin kuusikkoa ;)

Mitä enemmän massaa, sitä enemmän peittää maalista! Vaikeahan se on byyri tehä ku nurkkiin jää vaa pienet aukot.:rock:

Niinno, voisihan sitä massaakin jonkin verran hankkia. Olisiko joku valmis tekemään treeniohjelmaa minulle, kun itsellä ei todellakaan ole sen tekeminen hallussa?

Niinno, voisihan sitä massaakin jonkin verran hankkia. Olisiko joku valmis tekemään treeniohjelmaa minulle, kun itsellä ei todellakaan ole sen tekeminen hallussa?

2 kertaa viikossa salireeniä tiistaina ja perjantaina arskan kuusikkoa, siitä on hyvä lähteä liikkeelle, mutta maalivahtina on enemmän nopeus ja notkeus varmaan tärkeintä, joten muista venytellä huolellisesti ettei mene paikat aivan tukkoon ja venyttely auttaa myös palautumaan reeneistä nopeammin. Räjähtävyyttä voit hankkia esim. ottamalla spurtteja ylämäkeen, loikkimalla ja juoksemalla portaita tai ihan tasaisella vaan terävästi liikkeelle. Syö vaikka välipalalla purkki maitorahkaa mihin sekottelet 200g jugurttia ennen varsinaista ruokaa. Aamupalaksi ottaisin puuroa vielä leivän lisäksi ja iltapalalla jotain proteiinipitoista leivän kaveriksi.

No jos sitä vaikka tuolla HessuHopo1:sen tyylillä lähtisi liikkeelle, eli maanantaina salibandyharjoitukset, tiistaina punttia, torstaina salibandyharjoitukset ja perjantaina arskaa. Minä päivänä voisi sitten käydä lenkillä, olisiko lauantaina hyvä? Ja voisiko joku antaa jonkinnäköisen listan mitä olisi hyvä tehdä tuossa tiistaina kun on punttaamassa? Sitten tuo perjantaina Arnoldin kuusikko, tehdäänkö siinä nuo kaikki peräkkäin (mukana tietysti nuo tauot mitkä lukee täällä Pakkotoistossa), onko järjestyksellä väliä? Entäs minä päivinä noita loikkia yms. räjähtävyyttä kehittäviä kannattaisi tuossa järjestelmässä tehdä? Välipäivinä sitten pitkät (yli 1min) venytykset, vai?

Toivoisin nopeata vastausta että huomenna pääsisin tämän aloittamaan, kiitos!

No jos sitä vaikka tuolla HessuHopo1:sen tyylillä lähtisi liikkeelle, eli maanantaina salibandyharjoitukset, tiistaina punttia, torstaina salibandyharjoitukset ja perjantaina arskaa. Minä päivänä voisi sitten käydä lenkillä, olisiko lauantaina hyvä? Ja voisiko joku antaa jonkinnäköisen listan mitä olisi hyvä tehdä tuossa tiistaina kun on punttaamassa? Sitten tuo perjantaina Arnoldin kuusikko, tehdäänkö siinä nuo kaikki peräkkäin (mukana tietysti nuo tauot mitkä lukee täällä Pakkotoistossa), onko järjestyksellä väliä? Entäs minä päivinä noita loikkia yms. räjähtävyyttä kehittäviä kannattaisi tuossa järjestelmässä tehdä? Välipäivinä sitten pitkät (yli 1min) venytykset, vai?

Toivoisin nopeata vastausta että huomenna pääsisin tämän aloittamaan, kiitos!
Eikö teillä ole valmentajia siellä? Yleensä urheilijat jakavat vuoden jaksoihin jossa keskitytään eri osa-alueisiin.
Esim. Voimaharjoittelu/peruskuntokausi1/pk2/kilpailukausi tms. Ideana on se että kaikkia ominaisuuksia on hankala parantaa yhtä aikaisesti ja tuolla jaottelulla se onnistuu parhaiten.

Eikö teillä ole valmentajia siellä? Yleensä urheilijat jakavat vuoden jaksoihin jossa keskitytään eri osa-alueisiin.
Esim. Voimaharjoittelu/peruskuntokausi1/pk2/kilpailukausi tms. Ideana on se että kaikkia ominaisuuksia on hankala parantaa yhtä aikaisesti ja tuolla jaottelulla se onnistuu parhaiten.
Noh, yksi valmentaja vain on ja sekin omalaatuinen. Häneltä en mitään vinkkejä mieluusti ottaisi vastaan... Teiltä olisi nyt kiva saada apua ja kilpailukausi noista sinun mainitsemistasi on aika turha, sillä meillä on päivässä kaksi peliä tuommoinen turnaus noin 2-3 viikon välein. Toki kiva olisi jos joku jaksaisi väsätä sekä voimaharjoittelu että peruskuntojakson minulle, mutta eikö olisi mahdollista vetää vaikka lenkki kerran viikossa ja kun lisäksi on noita harjoituksia niin ne varmaan riittäisi peruskuntoon?

Koittakaa joku minulle väsäillä jonkin näköinen ohjelma aiemmissa viesteissä mainitsemieni harjoitusvuorojen mukaan, kiitos!

Onko näitä turnauksia ympärivuoden vai keskittyykö ne johonkin tiettyyn vuodenaikaa?
Noh, pelit alkavat nyt 17.9. tai 18.9. ja ilmeisesti loppuvat aivan siinä lokakuun loppuessa. Siitä sitten alkaa aluejatkosarja tai SM-sarja, joka kestää sinne maaliskuuhun asti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noh, pelit alkavat nyt 17.9. tai 18.9. ja ilmeisesti loppuvat aivan siinä lokakuun loppuessa. Siitä sitten alkaa aluejatkosarja tai SM-sarja, joka kestää sinne maaliskuuhun asti.
elikkäs noin 5kk on pelejä vuodessa. Itse keskittyisin tuona 5kk lähinnä pitämään saavutettuja voima tasoja ja kekittymään siihen että palautuu täydellisesti ottelujen välillä. Eli silloin voisi olla hyvä tehdä pari kertaa viikkon sali reeni, vaikka sitten g6 tai SS. Sitten kun pelit on pelattu niin hetkeksi keskittyä enemmän siihen voiman hankkimiseen ja lisätä se sali 3 kertaa viikkoon, samalla nostaa painoa. Sitten hyvissä ajoin ennen kun pelit alkavat niin nostaa taas aerobisen määrää ja samalla tiputtaa mahdollisesti omaa painoa jos tarve vaatii.

Olin jostain lukevinani että samat lihasryhmät kannattaisi tehdä samoina päivinä, tuossahan tehdään esim. kyykkyä ja penkkipunnerrusta samana päivänä? Entäs, kehittääkö tuo yhtään selkälihaksia? Siitäkin olen lukenut että jos treenaa esim. vain vatsoja, niin selkä kipeytyy. Olisiko tuo hyvä jos tiistaina tekisi esim. tuon A:n sekä sen jälkeen leuanvetoa ja istumaannousua ja sitten B:n perjantaina ja sen jälkeen taas leuanvetoa ja istumaannousua?

Kärsiikö tuossa muuten pituuskasvu kun aina koitetaan saada enemmän painoa nostettua?

Olin jostain lukevinani että samat lihasryhmät kannattaisi tehdä samoina päivinä, tuossahan tehdään esim. kyykkyä ja penkkipunnerrusta samana päivänä? Entäs, kehittääkö tuo yhtään selkälihaksia? Siitäkin olen lukenut että jos treenaa esim. vain vatsoja, niin selkä kipeytyy. Olisiko tuo hyvä jos tiistaina tekisi esim. tuon A:n sekä sen jälkeen leuanvetoa ja istumaannousua ja sitten B:n perjantaina ja sen jälkeen taas leuanvetoa ja istumaannousua?

Kärsiikö tuossa muuten pituuskasvu kun aina koitetaan saada enemmän painoa nostettua?

Siis tarkoitat varmaan nyt jotain monijakoista jossa tehdään esim. rinta,olkapäät,ojentajat / jalat / selkä,hauikset. Tämä on yksijakoinen ja tässä pidetään aina välipäiviä treenien välillä.
Tämä ohjelma tuo kyllä voimaa ihan varmasti ympäri kroppaa, siitä pitävät huolen moninivel-liikkeet ilman mitään ylimääräisiä hinkutuksia.

Pituuskasvu ei kärsi jos tekniikka on kunnossa, ja ainahan pitää yrittää kehittyä oli aivan sama mitä lajia harrastaa.

Selvä, no olisiko tuo viime viestissäni mainittu ohjlema hyvä? Voisiko jonakin päivänä käydä lenkillä ja vetää sitten räjähtävyyttä kehittäviä spurtteja yms.?

Selvä, no olisiko tuo viime viestissäni mainittu ohjlema hyvä? Voisiko jonakin päivänä käydä lenkillä ja vetää sitten räjähtävyyttä kehittäviä spurtteja yms.?

Viime viestissä? siis tuo missä oli 3-jakoisen jako lueteltu, ei se ei ole nyt hyvä vaan tuo SS minne laitoin linkin on hyvä.
Kyllä varmasti se onnistuu mutta ei mitään hirveän pitkiä harjoituksia että ehtisi palautumaankin. 5 päivää viikossa kannattaa pitää maksimina kovissa treeneissä, eli vaikka 2 laji treeniä/2sali/1lenkki ja sitten välillä kevyempi viikkoja väliin.

Tarkoitin siis "Olisiko tuo hyvä jos tiistaina tekisi esim. tuon A:n sekä sen jälkeen leuanvetoa ja istumaannousua ja sitten B:n perjantaina ja sen jälkeen taas leuanvetoa ja istumaannousua?" tuota kohtaa viestistä. Niin ja se vielä että mihin väliin tungen ne loikkaharjoitukset yms. räjähtävyyttä kehittävät?

Eli Ma: laji Ti: Sali A KE:lepo To:laji Pe:sali B La: aerobinen Su:lepo

Ja leuanvetoa ja vatsoja voi olla molemmissa sali treeneissä.

Jep ymmärretty, mutta voitko vielä kertoa tuon mihin tungen ne räjähtävyyttä kehittävät?!?

Kiitoksia muuten vaan kovasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom