Treeniajoista

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tevehdys!!!!
Tälläinen asia on vaivannut päätä eli kumpi ois parempi treeniaika: AAMUPÄIVÄ vai ILTA?? Askarruttaa toi ilta ku treenin jälkeenhän keho tarvii hiilareita runsaasti ja kuitenkin ois nukkumaankin ruvettava...

Moro!
Kyllähän se niin on, että jokaiselle sopii erilainen aika parhaiten. Kummassakin on omat haittansa ja etunsa. Haittana aamutreeneissä mulla on, etten saa itsestäni mitään irti, hyötyä taas olisi, että ruokapuoli ois hyvin kunnossa aamutreenien jälkeen. Illalla taas saan itsestäni enemmän irti treeneissä, mutta tuo ruoka&nukkuminen saattaa olla ongelma.
Kuitenkin, treenaan lähes poikkeuksetta illalla em. syistä. Jos on niin, että illalla on koulua vaikkapa klo 20 saakka ja aamulla olisi vapaata, niin sillon aamulla salille. Jos koko päivä on täynnä, niin treenit siirretään seuraavaan tahi vaikka edelliseen päivään (treenaan joka toinen päivä normaalisti).
Molempiin tottuu ja valitset sen mukaan, kumpi sulle käy muuhun ohjelmistoon paremmin. Harvemmin kuitenkin on mahdollista säätää muut päivän asiat kuten työ/opiskelu treenien mukaan.

Mulla ei ainakaan ole väliä treenaanko aamupäivällä vai iltapäivällä/illalla. Treeni sujuu hyvin mikäli sitä edeltävät ruokailut on hoidettu järkevästi. Eli reilusti hitaita hiilareita n. 4h ennen treeniä ja heraa+rypsäriä n. 1h ennen treeniä. Tuo kombo kun on kunnossa niin vuorokaudenajalla tai muilla ruokailuilla ei ole niinkään väliä. Mutta kuten jpm tuossa sanoikin niin nämä jutut on aika yksilökohtaisia. Erot ilmenee luultavasti kuitenkin lähinnä treenitehossa ja yleisessä pirteydessä yms, eikä niinkään siinä että jompi kumpi aika olisi selvästi parempi lihasten kasvun kannalta. Tietenkin tuo treeniteho ja pirteys vaikuttavat lihaskasvuun, mutta mutta, en nyt taas osaa ilmaista itseäni kunnolla, joku varmaan kuitenkin tajuaa mitä haen takaa ? :) :david:

EDIT: Huoh, tulipas luettua laiskasti alkuperäinen kysymys. Eli jos treenaa illalla niin palautusjuoma naamaan ja siitä 1h päästä hiilareita sisältävä ateria. Sitten joskus ennen nukkumaan menoa normaali iltapala, joka ei siis sisällä paljoakaan hiilareita. En usko että tuosta palautusjuomasta ja treeninjälkeisestä hiilariateriasta on kovinkaan paljon haittaa ellei aivan heti tahdo mennä nukkumaan. En kyllä usko että kukaan pystyisi edes nukkumaan kovan treenin jälkeen muutamaan tuntiin, itse en ainakaan pysty.

Originally posted by yajo
Just silloinhan luulis unen maittavan :confused:

No voihan sen noinkin ajatella että kovan uurastamisen jälkeen väsyttää, mutta eikös treenin aikana erity adrenaliinia tms joka pitää hereillä ?

Originally posted by yajo
Just silloinhan luulis unen maittavan :confused:

Ehdotan että kokeilet niin tiedät kuin käy. Kovin on rauhatonta unta.... siksi reenaan aamulla.

Originally posted by trebla
Huoh, tulipas luettua laiskasti alkuperäinen kysymys. Eli jos treenaa illalla niin palautusjuoma naamaan ja siitä 1h päästä hiilareita sisältävä ateria. Sitten joskus ennen nukkumaan menoa normaali iltapala, joka ei siis sisällä paljoakaan hiilareita. En usko että tuosta palautusjuomasta ja treeninjälkeisestä hiilariateriasta on kovinkaan paljon haittaa ellei aivan heti tahdo mennä nukkumaan. En kyllä usko että kukaan pystyisi edes nukkumaan kovan treenin jälkeen muutamaan tuntiin, itse en ainakaan pysty.

Niin ja ilta alkaa sitten klo 14 vai? :rolleyes:

Itse tulen yleensä salilta vasta klo 21-22 ja viimeistään yhdeltätoista käyn nukkumaan, joten harvoin jaksan mitään safkaa enää käydä vääntämään...

Yleensä oon tehnyt silleen, että oon vetänyt runsashiilarisen palarin ja just ennen nukkumaan menoa rypsäri+maito+soija+hera+maapähkinät-combon...

Originally posted by trebla
No voihan sen noinkin ajatella että kovan uurastamisen jälkeen väsyttää, mutta eikös treenin aikana erity adrenaliinia tms joka pitää hereillä ?
Ehkäpä, tulin 45min sitte salilta ja olo on aika pirteä.

Tällä hetkellä ite oon reenannu heti aamulla tyhjällä vatsalla kun yritän pikkasen diettailla ja ihan hyvin on jaksanu ja treeni kulkenu. Alkuvuodesta treenasin pääsääntösesti illalla enkä ole huomannut omalla kohdallani selkeää eroa aamun ja illan jaksamisen välillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom