Treeni tuntuman mukaan

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tästä on varmaan hinkattu ennekin, mutta ajattelin nyt pistää uuden threadin kun täällä aloittelijoiden puolella saattaa tuota :wanha: -kuittia tulla vähemmän ja saattaa olla että muitakin tämä asia saattaa kiinnostaa :zzzz: .

Osalle lihasryhmistä saan treenin huomattavasti paremmin läpi, mikäli seuraavaan lihaskipuun on uskomista ja ilmeisesti se on bodytreenissä se mikä kertoo treenin tehon (näin ainakin olen täältä lukenut).

Toiset lihasryhmät taas kipeytyvät huomattavasti huonommin. Allekirjoittaneella ainakin olkapäät, hauis ja osa selän lihaksista (siis aihioista) eivät ole kipeinä seuraavana päivänä. Treenipäivänä saan kyllä mielestäni rutistettua pumpin näihinkin lihaksiin, ei tosin yhtä hyvin kun noihin kipeytyviin lihaksiin. Olen ratkaissut ongelman siten, että teen noita eikipeytyviä lihaksia kaksi kertaa viikossa, en tosin yhtä perusteellisesti kuin 1. päivänä. Onko tämä oikea ratkaisu, vai pitääkö vaan yrittää saada se treeni "läpi" siinä yhtenä päivänä? Sarjojen pituuksia en viitsisi hirveästi kasvattaa, koska ne ovat muutenkin aika pitkiä (10 - 12) noiden ongelmalihaksien kohdalla.

:david: -terveisin

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse en myöskään saa hauista koskaan kipeäksi, muut lihasryhmät kyllä. Mutta onko kipeyden hankkiminen välttämätöntä? Itellä hauberi ainaki kasvanu jonkun verran, tai sit vaan nään unta :D

Tossa yhdessä toisessa threadissa just sanoinkin että mulla ei oo melkein ikinä hauikset ja olkapäät kipeet, ja juuri ne on mun parhaat lihasryhmät. Ei se kipu ole treenin tehokkuuden mittari. Vedät vaan yhtenä päivänä läpi.

Hauikset mullakin kipeytyy vaihtelustakin huolimatta todella vähän ja harvoin. Elikkäs jos kehitystä tulee niin paskanko välii sillä onko kipeet vai eivät. Keskity enemmänkin siinä reenissä siihen tuntumaan ja pumppiin niin eiköhän se patti siitä kasva!

Tuosta kivusta tuli mieleen että mullakin tulee hauikset harvoin kipeäksi.
Kokeilinpa eilen habatreenin jälkeen yhtä juttua. Kun jännitin hauista ja puristin sitä toisella kädellä, huomasin että edellispäivän treeni oli todellakin mennyt perille. Olipa taas tyhmänkuuloista. :nolo:

Jalat on mulla päinvastaiset: Ne saa aina kipeiksi kovalla treenillä.
Selkä on se vaikein tapaus. En ole vielä kertaakaan saanut selkää kunnolla kipeäksi.

Salilla kunto-ohjaaja sanoi, että jos paikat tulee kipeaksi, treeniä ei ole tehty oikein (käytetty liikaa painoja tms.). Hänen mukaansa paikat nimenomaan EIVÄT saaneet tulla treenin jälkeen kipeiksi. Sillä on kuulemma negatiivinen vaikutus lihaskasvuun. Mitä mieltä olette?:rolleyes:

mattibodari sanoi:
Tuosta kivusta tuli mieleen että mullakin tulee hauikset harvoin kipeäksi.
Kokeilinpa eilen habatreenin jälkeen yhtä juttua. Kun jännitin hauista ja puristin sitä toisella kädellä, huomasin että edellispäivän treeni oli todellakin mennyt perille. Olipa taas tyhmänkuuloista. :nolo:

Jalat on mulla päinvastaiset: Ne saa aina kipeiksi kovalla treenillä.
Selkä on se vaikein tapaus. En ole vielä kertaakaan saanut selkää kunnolla kipeäksi.

Salilla kunto-ohjaaja sanoi, että jos paikat tulee kipeaksi, treeniä ei ole tehty oikein (käytetty liikaa painoja tms.). Hänen mukaansa paikat nimenomaan EIVÄT saaneet tulla treenin jälkeen kipeiksi. Sillä on kuulemma negatiivinen vaikutus lihaskasvuun. Mitä mieltä olette?:rolleyes:

No mulla ainakin jalat tuli ennen kipeeks kun en treenannu säännöllisesti.

Mulla ainakin hauis alkoi kipeytymään vasta, kun otin pakkotoistot mukaan hauistreeniin, ja se on varsin helppo toteuttaa yksinkin, kun tekee keskitettyä hauiskääntöä, niin toisella kädellä auttaa n. 5 pakkotoistoa, kun ruuti loppuu totaalisesti liikettä tekevästä kädestä, tällä tyylillä parin sarjan hauistreenikin tuntuu monta päivää ja sarjojen jälkeen hauis on turvoksissa kuin pullataikina.

DarkMarkDoom sanoi:
Mulla ainakin hauis alkoi kipeytymään vasta, kun otin pakkotoistot mukaan hauistreeniin, ja se on varsin helppo toteuttaa yksinkin, kun tekee keskitettyä hauiskääntöä, niin toisella kädellä auttaa n. 5 pakkotoistoa, kun ruuti loppuu totaalisesti liikettä tekevästä kädestä, tällä tyylillä parin sarjan hauistreenikin tuntuu monta päivää ja sarjojen jälkeen hauis on turvoksissa kuin pullataikina.

Tämän me teen yleensä scottipenkissä viimesenä liikeenä, saa todellakin hyvän pumpin aikaan. Mutta ei silti kipeydy juuri lainkaan, mutta kehitystä tulee ja sehän tässä on tarkotus.

Zone-sarja -42%
mattibodari sanoi:
Salilla kunto-ohjaaja sanoi, että jos paikat tulee kipeaksi, treeniä ei ole tehty oikein (käytetty liikaa painoja tms.). Hänen mukaansa paikat nimenomaan EIVÄT saaneet tulla treenin jälkeen kipeiksi. Sillä on kuulemma negatiivinen vaikutus lihaskasvuun. Mitä mieltä olette?
Onkohan tämä kunto-ohjaaja mahdollisesti bodari, vaiko joku Fitness-äijä? Mielipiteet voi riippua aika pitkälti siitä...

Brother sanoi:
Onkohan tämä kunto-ohjaaja mahdollisesti bodari, vaiko joku Fitness-äijä? Mielipiteet voi riippua aika pitkälti siitä...

Onhan sille sitä massaa kertyny taitaa olla bodari.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No jollakin toimii tollanen pumppailu, toisilla ei. Mun mielestä treeni on menny huonosti, jos ei kipeydy. Kyllä kaikki lihasryhmät saa kipeiks, kunhan vaan on tarpeeks masokistinen treeninsä kanssa... :D

Mulla tuli maanantain treenistä hauikset kipeiks. Huomasin heti et nyt kasvo selvästi!

Menikö olkapäätreeni hyvin jos hartiat ja niskat tuli kipeiks? Olkapäät ei itsessään pahemmin siis kipeytynyt... Yläselän kanssa ainoita jotka ei treenistä kipeydy vaikka miten pumppaa.

Daug sanoi:
Olkapäät ei itsessään pahemmin siis kipeytynyt... Yläselän kanssa ainoita jotka ei treenistä kipeydy vaikka miten pumppaa.
Hmmm... Teet maastavetoo ja ylätaljaa niin maan perkeleesti, niin pitäs alkaa menemään selkä helläks.

Palutumatonta lihasta ei kannata treenata ja toi tuntuman mukaan kuulostaa ihan järkevältä treenamiselta.Pitäisi myös erottaa lihaskipu ja lihasarkuus toisistaan.
En minä käy sen takia salilla etten pääse jalkatreenin jälkeen pytyltä ylös.(tiedän kyllä kavereita jotka näin treenaa).
No pain no gain ei tässä kohtaa päde.Ja välillä niitä kevyitä viikkoja(tuli itellä ny sopivasti kun iski lenssu). :kuola:

Joo-o, sitä vaan ei tahdo aina malttaa pitää riittävästi taukoo, on se punttaaminen sen verran mukavaa :)

kimmo2543 sanoi:
Palutumatonta lihasta ei kannata treenata ja toi tuntuman mukaan kuulostaa ihan järkevältä treenamiselta.Pitäisi myös erottaa lihaskipu ja lihasarkuus toisistaan.
En minä käy sen takia salilla etten pääse jalkatreenin jälkeen pytyltä ylös.(tiedän kyllä kavereita jotka näin treenaa).
No pain no gain ei tässä kohtaa päde.Ja välillä niitä kevyitä viikkoja(tuli itellä ny sopivasti kun iski lenssu). :kuola:

Tää nyt on vähän :offtopic: , mutta mulla on jalat taas mukavasti kipeet tiistain jalkapäivästä ja tänään oli tarkotus mennä tekemään aerobista taas rasvanpolttomielessä sykkeellä n. 135-140 ja sellaset 45-60 minuuttia. Miten paljon tää haittaa jalkojen palautumista?? kevyt aerobinenhan vaan auttaa yhdessä venyttelyyn, mutta meneekö tämä jo kevyestä yli?? vaikka tollasella setillä ei kyllä jaloissa paljon mulla tunnukkaan...

maxmussel sanoi:
Kyllä kaikki lihasryhmät saa kipeiks, kunhan vaan on tarpeeks masokistinen treeninsä kanssa... :D

Tai sitten ei. Itse olen täysi masokisti. Pakkotoistot, tiputukset ja negatiiviset on :thumbs:

Itsellä oli sama ongelma pitkään. En saanut hauiksia kipeäksi vaikka kuinka sain mielestäni hyvän pumpin. Nyt olen saanut joka kerta araksi. Tämän hetken liikkeet: 21 toistoa (7-7-7), normaali hauiskääntö ja tangolla myötäotteella. Sarjoja 2 per liike yleensä. Keskityn suorituksissa itse hauiksiin. En kauheasti heijaa. Liikeradat täyspitkiä (liike lähtee alhaalta ja yläasentoon kuitenkin siten ettei lihas pääse lepäämään yläasennossa). En myöskään käytä erikoiskeinoja muuta kuin max. kahdessa sarjassa (koko treenissä) pikku cheatti viimeiseen toistoon ja siitä negatiivinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom