Treeni, ravinto ja lepo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CiioN
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No mistäs noita määriä sitten kannattaisi ruveta karsimaan?
Tarkistan vielä tässä joku päivä, että noi määrät on varmasti oikein laskettu.

CiioN sanoi:
No mistäs noita määriä sitten kannattaisi ruveta karsimaan?
Tarkistan vielä tässä joku päivä, että noi määrät on varmasti oikein laskettu.

Tarkistettu on; kaikki on laskettu suurinpiirtein oikein.
Eli hei, mistä rupean karsimaan proteiineja pois?? Ja mitäs niiden tilalle sitten?

IMO saat aika paljon vetää koulussa ruokaa, jos ajattelit tuon 70g prot. saada. Että ettei kouluruuan ravintoarvot ole menneet yläkanttiin?

Minun silmääni ei sitten muuta osukkaan. Samapa tuo on, vaikka tulisi liikaa proteiinia, pitää sitten vaikka jaksoja vähemmällä proteiinilla.

CiioN sanoi:
Tarkistettu on; kaikki on laskettu suurinpiirtein oikein.
Eli hei, mistä rupean karsimaan proteiineja pois?? Ja mitäs niiden tilalle sitten?

Vähennät vaan joka aterialta hieman protskujen määrää, tai ainakin niiltä aterioilta missä on paljon yli tuon 30g.Eli suurinpiirtein aika tasaisesti joka aterialla protskuja, jos esim.syöt 6 kertaa päivässä, ja painosi on 72 kg, niin joka aterialla n.25-35g proteiineja, niin se tekee sen 2-3g per painokilo.

Ja ettei kalorimäärät laske liian alas, niin syöt niitä hiilihydraatteja lisää.Ja voit rasvojakin lisätä, näitä protsku, hiilari, rasva jakaumia on niin paljon erinlaisia, että vaikea mennä sanomaan.

Mutta eihän sitä liian tarkaks tarvi mennä, eli syö vaikka niillä isoilla pää aterioilla enemmän protskuja ja sitten välipaloilla vähemmän tjms.

Kysynpä vielä täs samas threadis sellasta asiaa, kun minä ajattelin aloittaa helmikuussa HIIT-ohjelman, tavoitteena polttaa vähän ylimääräistä kesään mennessä. Niin pitääkö sitä varten muuttaa tota ruokailua siten, että kulutus on tasan, vai pitää tossa samassa, eikä muutta mitään?
Miinukselle kuitenkaan en uskalla viedä, jos se on totta, että pituuskasvu voi häiriintyä siitä (mikä olisi hyvin loogista).

Siis plussakaloreilla tulee painoa lisää (toivottavasti mahdollisimman paljon lihaksena), mutta myös hieman ylimääräistä (riippuu kuinka paljon on plussalla, mitä ja miten syö ja mitä tekee) ja kun kulutus on tasan niin ei painon suhteen tapahdu mitään.Toki aloittelijoilla voi kehon koostumuksessa tapahtua suuriakin muutoksia, ilman, että kehon paino muuttuu.Voi tapahtua lihasten kasvua ja rasvaprosentin pienenemistä, edellyttäen, että ruokailutottumuksen on pidetty oikeina.Tällöin kehon paino ei mahdollisesti ole muuttunut lainkaan, ainoastaan lihas- ja rasvakudoksen keskinäisessä suhteessa on tapahtunut muutosta.

Mutta kylläpä muuten, jos täysin aloittelijoita ei lasketa, niin miinuksella pitää olla, että saa rasvaa palamaan.Muutenhan pystyisi samalla kasvattamaan lihasmassaa ja polttamaan rasvaa, kun on plussalla :D

Mutta eikös toi (aamulla suoritettava) HIIT perustu siihen, että siihen tarvittava energia lähtee kehon rasvavarastoista, eikä ruuasta? Ja jos syö vain hieman plussalla, verrattuna normaaliin kulutukseen (ilman HIITiä), niin eikö sitten ole periaatteessa mahdollista saada samalla lisää lihasmassaa?

Saapas sanoi:
Ota vaan ennen treeniä se prode ja treenin jälkeen normaali palautusjuoma.
Kaikkein paras. :) Aminohappoja on silloin veressä treenin aikana ja heti treenin jälkeen. Noin puoli tuntia ennen treeniä on ihan hyvä.

Just näin. Tässä saa myös samalla vähän täydennettyä proteiininsaantia jos siinä on ongelmia. Itse otan n. 30 gramma heradrinkin n. puoli tuntia ennen treeniä. Ja dietillä ajattelin ottaa ton BCAA:n mukaan myös tähän väliin ja toki heti treenin jälkeen sitäkin palautusjuoman kaverina.

Timba79 sanoi:
Just näin. Tässä saa myös samalla vähän täydennettyä proteiininsaantia jos siinä on ongelmia. Itse otan n. 30 gramma heradrinkin n. puoli tuntia ennen treeniä. Ja dietillä ajattelin ottaa ton BCAA:n mukaan myös tähän väliin ja toki heti treenin jälkeen sitäkin palautusjuoman kaverina.
Nyt muuten vituttaa. Olen käyttänyt Tränings activatoria noin kolmenkymmenen treenin ajan. Nyt unohdin sen kotiin ja treenasin ilman sitä; kas kummaa, treeni ei eronnut mitenkään normaalista.
Pirullista tässä on se, että se pitää ottaa tyhjään mahaan, jolloin ei voi ottaa prodea ennen treeniä. Ties kuinka monta kiloa lihasta jäänyt saamatta, kun olen pelkän T.A:n voimalla treenannut. :itku:
Ja maksaakin 1,5€ annos. :itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom