Treeni pahoinvointi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei ollut kevyt viikkoja laisinkaan kun en niistä ollut kuullut
Ehkä se kertoo jotain niiden tarpeellisuudesta. Fiksumpana näen treenata 52 viikkoa sopivasti kuin vaikka 40 viikkoa liian kovaa ja loput menee käytännössä hukkaan. Varsinkin bodaillessa, voimaillessakin riippuu metodeista. Jos menee vähän yli niin yksikin päivä vähän kevyemmin voi riittää. Mutta saa niissä kevennystreeneissäkin itseään haastaa, jättää vaan raskaampia liikkeitä kuten vetoja ja kyykkyjä pois ja tekee loput samalla tavalla kuin normaalistikin.

Mulle tuli tänä vuonna kaksi viikkoa lepoa(lomaa) karanteenin takia ja nyt vuoden vaihteessa vasta tarkoituksella kevennän, sekin enemmän psyykkinen juttu kun koko syksynä paljoa muuta vapaa-ajalla miettinytkään. Eli kyllä nousujohtoisesti voi treenata vaikka kuinka pitkään yhtäjaksoisesti.

Luin jostain että tuo paha olo voi johtua myös siitä että en ole syönyt dietin aikana hiilareita juuri ollenkaan, ja onko hiilarit välttämättömiä?
Ei pakollisia mutta tekee (yleensä) treenaamisesta paljon mukavampaa ja palautumisesta helpompaa. Kannattaa niitä jonkun verran dietilläkin syödä vähintään treenin ympärillä. Tuo teoria pahoinvoinnista kuulostaa kyllä oudolta.

Ei pakollisia mutta tekee (yleensä) treenaamisesta paljon mukavampaa ja palautumisesta helpompaa. Kannattaa niitä jonkun verran dietilläkin syödä vähintään treenin ympärillä. Tuo teoria pahoinvoinnista kuulostaa kyllä oudolta.
Ainut millon tulee järkyttävä olo on jalka ja selkä treeneissä, etenkin kyykky ja mave. Vedän myös treenit aika nopeassa tahdissa ja pidän minuutin tauot sarjojen välissä.

Ainut millon tulee järkyttävä olo on jalka ja selkä treeneissä, etenkin kyykky ja mave. Vedän myös treenit aika nopeassa tahdissa ja pidän minuutin tauot sarjojen välissä.
Kyllä isommissa liikkeissä kannattaa ja on melkein pakkokin pitää useampi minuutti taukoa että ekan sarjan jälkeen saa mitään aikaiseksi. Aloittaisin ainakin siitä.

Kyllä isommissa liikkeissä kannattaa ja on melkein pakkokin pitää useampi minuutti taukoa että ekan sarjan jälkeen saa mitään aikaiseksi. Aloittaisin ainakin siitä.
Tykkään tehdä tuota 10x10 kun ei tarvi loppu viikkona tehdä enää jalkoja, siinä vissiin pitäisi pitää se minuutti taukoa, olen sen kuitenkin aina juuri ja juuri saanut läpi 65% max.

Voiko muuten tuo pahoinvointi johtua siitä että vedin kaikki liikkeet failureen asti, aloin jättämään 1-2 toistoa varaa kaikkiin liikkeisiin ja pahoinvointi katos.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voiko muuten tuo pahoinvointi johtua siitä että vedin kaikki liikkeet failureen asti, aloin jättämään 1-2 toistoa varaa kaikkiin liikkeisiin ja pahoinvointi katos.
Ihan hyvin ja jopa todennäköisesti. Sitähän mä sanoin aikaa sitten tässä ketjussa, että kroppa voi laittaa vastaan jos treeni on sen mielestä liian kova.

Ihan hyvin ja jopa todennäköisesti. Sitähän mä sanoin aikaa sitten tässä ketjussa, että kroppa voi laittaa vastaan jos treeni on sen mielestä liian kova.
Siitä johtu, luin jonkun artikkelin missä sanottiin että kun jättää 1-3 toistoa varaa lihas kasvu on parempaa ja palautuu nopeammin. Tein ekan treenin missä jätin toistoihin varaa ja pahoin vointi katos täysin. Aiemmin oon ollu siinä käsityksessä että pitää treenata täysiä eli failureen asti kaikki liikkeet🤣

Siitä johtu, luin jonkun artikkelin missä sanottiin että kun jättää 1-3 toistoa varaa lihas kasvu on parempaa ja palautuu nopeammin. Tein ekan treenin missä jätin toistoihin varaa ja pahoin vointi katos täysin. Aiemmin oon ollu siinä käsityksessä että pitää treenata täysiä eli failureen asti kaikki liikkeet🤣
Riippuu ihan että miten monta liikettä tekee ja miten sinne failureen menemisen toteuttaa. Korkean intensiteetin treeneissä tyypillisesti tehdään se 4-6 liikettä ja kaikissa noustaan yhteen tai kahteen kovaan sarjaan eikä lämpätkään ole välttämättä mitenkään haastavia, lähinnä tunnustelua. Ensimmäisessä liikkeessä ei tavallaan mennä erikoistekniikoiden avulla yli failuren. Eli niitä varsinaisia failureen meneviä työsarjoja ei kovin montaa tulee. Sitten ei välttämättä hyvä heilu jos vaikka viidessä liikkeessä tekee kussakin monta sarjaa suoli pitkällä yhtä soittoa ja syke koko ajan korkealla.

Eli kohdelihas treenataan failureen, ei koko kroppa. Harrastelijalle riittääne pitkälle että jää se toisto tai pari vajaaksi ja satunnaisesti käy siellä failuressa asti että tietää missä se raja menee.

Tänään aamutreenin jälkeen meinasin oksentaa. Join aamulla proteiinijuoman, jossa ei ole makeutusaineita ja ennen treeniä otin preworkouttia. En treenannyt ihan täysillä, vaan lopetin esim jtn sarjoja kesken, kun tuntui että ei vaan pysty. Kotimatkalla meinasin oksentaa puskaan mutta mitään ei tullut ulos paitsi suuhun tuli preworkoutin maku. Yritän myös laihduttaa mut ruokahalu on tosi vähäinen et melkein pitää pakottaa ittensä syömään vaikka syön alle kulutuksen. Mistähän tää johtuu?

Hera semmoisenaan tyhjään vatsaan tekee monelle kuvottavan olon, jos siihen päälle vielä pwo, niin melko varmaan puhtaasti siitä johtuu. En kyllä tosin ymmärrä miten randomisti ja päättömästi noita lisäravinteita käytetään. Mee sinne salille ilman sitä proteiinijuomaa aamulla, mitä sä sitä aamulla otat. Ota mieluummin treenin aikana nopeaa hiilaria. Sit aamupala kun pääsee salilta.

Saanko kysyä mikä funktio sillä proteiiinijuotavalla aamulla ennen salia sun mielestä on?

Hera semmoisenaan tyhjään vatsaan tekee monelle kuvottavan olon, jos siihen päälle vielä pwo, niin melko varmaan puhtaasti siitä johtuu. En kyllä tosin ymmärrä miten randomisti ja päättömästi noita lisäravinteita käytetään. Mee sinne salille ilman sitä proteiinijuomaa aamulla, mitä sä sitä aamulla otat. Ota mieluummin treenin aikana nopeaa hiilaria. Sit aamupala kun pääsee salilta.

Saanko kysyä mikä funktio sillä proteiiinijuotavalla aamulla ennen salia sun mielestä on?
Joo en mä mitää prodejauhetta aamulla vetäny vaan sellasen kaupast saatavan juustoportin proteiinijuoman. Siinä ei ees oo mitenkään hirveesti proteiinia. En saa aamulla melkein mitään alas (en kyllä päivälläkään aina) nii siks oon yleensä ennen treeniä syöny jotain nestemäistä. Mut ehk joku mehukeitto vois toimii paremmin

Joo en mä mitää prodejauhetta aamulla vetäny vaan sellasen kaupast saatavan juustoportin proteiinijuoman. Siinä ei ees oo mitenkään hirveesti proteiinia. En saa aamulla melkein mitään alas (en kyllä päivälläkään aina) nii siks oon yleensä ennen treeniä syöny jotain nestemäistä. Mut ehk joku mehukeitto vois toimii paremmin
Mutta miksi? Mitä sä luulet että se proteiinidrinkki siinä aamulla tekee tai auttaa? Ei mitään. Mee tyhjällä vatsalla treenaan.

Emt en fiilaa nälkäsenä treenaamista
Vedäpä vaikka banaani tai kaurapuuroa kokeeks.

Tuli tosta huonosta olosta mieleen että kerran jouduin salilta laattaamaan. Onneks siellä oli sellanen takaovi mistä pääs puskaan. Tais olla useamman tekijän summa, ehkä päivällä syönyt huonosti, aika lämmin salilla ja huonosti happea, ku porukkaa oli eikä välttämättä riittävä ilmastointi. Mut tein selkätreenin sellasen kaverin kans joka veti aina kaks liikettä supersarjana. En ollu sellasta erityisemmin tehny eikö nytkään tehty hampaat irvessä sarjoja loppuun. Ei tuntunu pahalta ensin mutta niin vaan jäi viimeinen sarja tekemättä ja poistuin takavasemmalle. Joku kauppa siinä viereisellä tontilla oli ja siinä pihassa nuoriso katsoi vähän kummissaan kun hikisenä laattaamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom