Jos nyt lähdetään ensin vääntämään tuosta mittaustavasta. Sun mielestä tarkkuus ei ole riittävä, jos MINULLA pihtimittaukseen verrattuna ero on ollut rasvaprosentissa alle 0,5% kahteen kertaan? Rasvat olivat silloin ekana noin 14% (inbody ja pihdit) ja vikassa mittauksessa karvan alle 10% (pihdit, inbody 10,3%). Mittavirhettä on siis karkeasti 5-7%. En nyt ihan kauheana pitäisi, kun on tiedossa se tarkkuus. Toki voi olla tuuriakin, mutta en mä sitä minään 100% faktana terveen järjen yli pidäkään. Esim GPS:äänkin osa luottaa sokeasti, vaikka ilman korjaussignaalia se näyttää mitä sattuu, varsinkin kun mitataan pinta-aloja. Pahimmillaan se pinta-ala näyttää kuin pikkulapsen töherrykseltä. Tai voitko olla varma, että juoksit vaikka 10km lenkin, vaiko 9,3km? Pitääkö siis GPS unohtaa? Entäs kun tankkaat auton, entäs se oli hieman kallellaan eri suuntaan, pistoolissa eri toleranssi kuinka paljon voi liruttaa polttoainetta jne? Saman vaa'an, mittanauhan tai minkä tahansa suhteen. Aina sitä toleranssia jonkin verran on.Näissä on nyt sitten taas se oletus, että mittaustapa on tarkka, mitä se ei ole. Eihän tuota kukaan kritisoisi jos ei olisi mitään kritisoitavaa. Ja miksi ylipäänsä kukaan haluaa koneen kertovan, että sulla on puolieroja? Se näkyy peilistä ja jos ei näy, niin se on merkityksetöntä. Tässä mennään jo niin korkealle hifistelyn asteelle, että ei riitä ymmärrys siihenkään.
Mä en ainakaan näe läskin keskeltä sitä, että vaikka jaloissa lihasmassaeroa on 300g. Jos se toistuu joka kerta, niin en nyt enää laittaisi sattuman piikkiin. Onko se sitten hifistelyä, niin varmasti. Ihan huvikseni noita seurailenkin satunnaisesti, en mä mitään maagista tässä väitäkään olevan. Toiset vetää ruuatkin gramman tarkkuudella, vaikka silläkään ei ole yhtään mitään merkitystä, ellei joka päivä ole 100% samanlainen kaiken aktiviteetin suhteen.