Treeni ohjelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen tässä alkanut punttaamaan. No syksyllä tuli käytyä oisko ollu 1kk jonka jälkeen tuli tauko punttauksesta ja nytten taas n.1kk puntannut. Ja voimaa pitäis saada...

Nytten omia treen painoja/maximeja :

-Penkki 57,5kg-60kg ( ihan maksimi)
-Hauis käännöt 5kg, 2,5kg, 1,25kg molemmissa päissä 1toisto
-Jalkapräsi 150kg 1toisto
-Vinopenkki 45kg 1toisto
-Ylätalja niskan taakse 60kg 1 toisto
-tana (se missä on ne L kapulat jonka päihin painot) 30kg per käsi 1toisto
-ylätalja ---- tangolla seisten rinnan kohalta munille maksimi 60kg 1 toisto
-pek deg 35kg 1toisto

Tossa oli josta oon maksimia kokeillut.

YLeensä treenaan : Ma kädet, rinta ja olkapäät, ke vatsa+selkä, pe jalat

Ma :

-Hauiskäännöt mutka tangolla 7,5kg molemmissa päissä 2x6
-Vinopenkki 40kg 2x5
-Pek Deg 25kg 4x12
-Penkki 47,5kg 2x7
-Käsipainot normi i-v liike 8kg painoilla 1x20
-Ylätalja --- tangolla rinnasta munille 54kg 2x6
-Tana 20kg/per käsi 2x8

Ke::

-Kulma soutu käsipainoilla 12,5kg 2x12 / molemmille käsille
-Mave 40kg 2x8
-Normit selkälihas liikkeet 10kg paino niskan takana 1x20
-Ylätalja niskan taakke (|)-----(|) tangolla 45kg 2x10
-Leuan veto
-Normi vatsalihakset
-Rusina kone eli se missä istutaan päänpäältä otetaan 2kpl puikosta kiinni jalat on "pukin" takana ja siitä vatsalihaksia ääntämään 15kg 2x10

Pe:

-Jalkaprässi 80kg 2x10
-Pohkeet ilmavastus koneessa 30kg 2x30kg
-Juoksumatto
-Kuntopyörä

ELi tolleen tulee treennattua. TOi jalka päivä on vähän vajaa eli kertokaas vinkkejä. JA voimaa pitäs saada. En kirjottanut noita liikkeitä siihen järjestykseen missä ne teen...
RUoka : Aamusin tulee syötyä kaurahiutaleita n.200g 500g rahkan kanssa, 0,5l maitoa. Päivisin lämmin ruoka usein perunoita+kastike tai joku pasta ruoka. Illalla muutama juustonäkkäri, rahkaa ja maitoa.
Aina salille mennessä koitan ostaa mukaan jonkun proteiini juoman salilta jonka hörpiskelisin salilla ollessa...Roska ruokaa en juuri syö mitä joskus tulee juotua mountain dewiä. :kuola:

Eli parannus vinkkejä tohon ohjelmaan+vinkkejä jolla voimaa saa ja millä penkki nousuun vaikka nytten voi n.1,5viikon jälkeen laittaa aina n.5kg lisää penkkiin...
Painoa löytyy 80kg ja pituus 180cm ja ikä 13w... :D Ja jos joku voisi kertoa westsde tyylistä ja kannattaako "aloittelevan" aloittaa sitä jne?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No oot ainakin tän punttis sanaston oppinu :thumbs: :D tosi selkeesti selitetty.

maanantai päivän hauiksen siirtäisit selkäpäivälle...

ja jalat...... jalat...

vaikka näin....

kyykky 3*10
ojennus 3*10
suorinjaloinveto 3*10
koukistus 2*10
ja pohkeita noin 5 sarjaa toistot 8-14.

toivottavasti oli alkuun apua tästä onhan tossa sun sarjassa pikkuriikkistä hiomista vielä.. :D

Directions^ sanoi:
Painoa löytyy 80kg ja pituus 180cm ja ikä 13w... :D Ja jos joku voisi kertoa westsde tyylistä ja kannattaako "aloittelevan" aloittaa sitä jne?

Ei kannata "aloittelevan" rueta Westside Barbell Systemin mukaan treenaamaan.

janne321 sanoi:
No oot ainakin tän punttis sanaston oppinu :thumbs: :D tosi selkeesti selitetty.

maanantai päivän hauiksen siirtäisit selkäpäivälle...

ja jalat...... jalat...

vaikka näin....

kyykky 3*10
ojennus 3*10
suorinjaloinveto 3*10
koukistus 2*10
ja pohkeita noin 5 sarjaa toistot 8-14.

toivottavasti oli alkuun apua tästä onhan tossa sun sarjassa pikkuriikkistä hiomista vielä.. :D

Kannattaakohan 13-vuotiaan vielä ruveta tekemään kyykkyjä? Mun mielestä vois odottaa vielä pari vuotta ennenkuin alkaa niitä tekemään, mutta se on vaan mun mielipide! :whip:

Mulien sanoi:
Rupes hävettään oon 17 ja sama mitat ja painot mitä nousee.. tismalleen meinaa..

Peck deck max 35kg?

Directions^ sanoi:

:offtopic:
Jälleen kerran uusi kirjoitustapa eniten väärinkirjoitetulle liikkeelle :D

jeppe82 sanoi:
Kannattaakohan 13-vuotiaan vielä ruveta tekemään kyykkyjä? Mun mielestä vois odottaa vielä pari vuotta ennenkuin alkaa niitä tekemään, mutta se on vaan mun mielipide! :whip:

Mun mielestä kannttaa, mutta pitää toistot luokassa 8-12 ja ei vedä ihan loppuun vaan jättää aina pari toistoa varastoon niin onpa tekniikka hallussa ja hyvät pohjat sitten kun pituuskasvu loppuu. Mutta tää oli mutua ei mitään tutkittua tietoa.

Timba79 sanoi:
Mun mielestä kannttaa, mutta pitää toistot luokassa 8-12 ja ei vedä ihan loppuun vaan jättää aina pari toistoa varastoon niin onpa tekniikka hallussa ja hyvät pohjat sitten kun pituuskasvu loppuu. Mutta tää oli mutua ei mitään tutkittua tietoa.
Samaa mieltä. Ei maksimipainoja muuten OK. Kasvava kaveri voi hyvin kyykätä kunhan ei ala kokeilee paljonko menee ykkösellä. Hyvä tukilihastreeni.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ValtoLaapotti sanoi:
Samaa mieltä. Ei maksimipainoja muuten OK. Kasvava kaveri voi hyvin kyykätä kunhan ei ala kokeilee paljonko menee ykkösellä. Hyvä tukilihastreeni.

Johan täällä pyörii ristiriitaisia ehdotuksia. Maastavetoa ja kyykkyä kiellettiin jyrkästi, nyt saa jo kyykätä, jos ei kokeile maksimeita(en nyt tarkoita pelkästään sinua, ValtoLaapotti)? Tässä menee kyllä pää sekaisin.

Olen ainankin itse sitä mieltä, että 13v kannattaa tehdä kevyitä liikkeitä, unohtaa maastavedot ja kyykyt. Toistot mieluiten 12-15. Sitten kun ikää tulee lisää ja pituuskasvu hiipuu, niin maastavedot mukaan. Itse olen vielä kaavaillut, että joskus kun pituuskasvu on todella lopussa/loppu, otan vasta kyykyt mukaan.

KäveleväRuumis sanoi:
Johan täällä pyörii ristiriitaisia ehdotuksia. Maastavetoa ja kyykkyä kiellettiin jyrkästi, nyt saa jo kyykätä, jos ei kokeile maksimeita(en nyt tarkoita pelkästään sinua, ValtoLaapotti)? Tässä menee kyllä pää sekaisin.

Olen ainankin itse sitä mieltä, että 13v kannattaa tehdä kevyitä liikkeitä, unohtaa maastavedot ja kyykyt. Toistot mieluiten 12-15. Sitten kun ikää tulee lisää ja pituuskasvu hiipuu, niin maastavedot mukaan. Itse olen vielä kaavaillut, että joskus kun pituuskasvu on todella lopussa/loppu, otan vasta kyykyt mukaan.
Sori. Hyvä pointti KäveleväRuumis. Kirjoitin ehkä liian lyhyesti enkä painottanut tarpeeksi noiden harjoituspainojen merkitystä. Eli kasvava kaveri ei missään nimessä saa treenata isoilla painoilla. Toi sana "maksimipainot" ei ehkä kuvannut oikein sitä mitä tarkoitin. Eli painot pitää olla todellakin riittävän pienet ja tekniikka oikea. Kyykky on hyvää tukilihastreeniä eikä sitä pidäkkään tehdä ohimosuonet pullottaen kun on 13v. Jos ei ole täysin varma mitä tekee niin on parempi jättää tekemättä. Oikeassa ohjauksessa liike on turvallinen.

Samaa minäkin tarkotin mitä ValtoLaapotti, eli kevyehköt painot ja tekniikkaan panostaen. Mutta mun mielestä on aika turhaa kieltää kokonaan tekemästä, todellakin kaipaisin hyviä perusteluja siihen miksi ei sais ollenkaan kyykätä ja vetää maasta??

Timba79 sanoi:
Samaa minäkin tarkotin mitä ValtoLaapotti, eli kevyehköt painot ja tekniikkaan panostaen. Mutta mun mielestä on aika turhaa kieltää kokonaan tekemästä, todellakin kaipaisin hyviä perusteluja siihen miksi ei sais ollenkaan kyykätä ja vetää maasta??

Nuohan on selkärankaan kohdistuvia liikkeitä, varsinkin jos ne tehdään väärin, ja kukapa ei olisi ikinä esim. kyykyssä saanut alaselkäänsä joskus kipeäksi. Pituuskasvuus kärsii noista selkärankaa kurittavista liikkeistä. Varsinkin jos alkaa tekemään ykkösiä tai kolmosia.

mattibodari sanoi:
Nuohan on selkärankaan kohdistuvia liikkeitä, varsinkin jos ne tehdään väärin, ja kukapa ei olisi ikinä esim. kyykyssä saanut alaselkäänsä joskus kipeäksi. Pituuskasvuus kärsii noista selkärankaa kurittavista liikkeistä. Varsinkin jos alkaa tekemään ykkösiä tai kolmosia.

Luultavasti lihastasapaino heittää vuoden, kahden päästä häränpyllyä, jos ei suoria selkälihaksia treenaa ollenkaan.

Sinänsä olen Timban ja ValtoLaapotin kanssa samaa mieltä, että riuhtomisella ei ainankaan ole positiivista vaikutusta pituuskasvuun. Maltilla nyt olen itse tehnyt maastavetoa, ja mitään vaivoja tai muita ei ole vielä(kään) ilmennyt. Tietysti matkassa on treenikaveri, joka katsoo tekniikan kokoajan.

:offtopic:

Tiedätkö mitä tarkoittavat yhdyssanat?

:ontopic:

Minun mielestäni maastavetoa ja kyykkyä kannattaa ottaa kevyesti tässä vaiheessa, jotta saisit hieman tuntumaa näihin liikkeisiin tulevaisuutta varten.

mattibodari sanoi:

No tässähän onkin ollut puhe pitkistä sarjoista ja vielä niin että ei vie niitä loppuun, eikä mistään ykkösistä tai kolmosista. Sen nyt varmaan lähes jokanen ymmärtää, että kyykky-ykköset saattaa haitata pituuskasvua, mutta vaikka 10 sarjat ja ei loppuunasti vietynä ja tekniikka hyvin hallussa tuskin hidastaa pituuskasvua yhtään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom