Tiedän että näistä asioista on kysytty paljon, mutta kaikki ovat yksilöitä...(faq:en ja söötsin oon tutkinu, mutta en löytänyt mieltäni tyydyttäviä vastauksia)
Olen pari kuukautta sitten aloittanut salilla käynnin, kolmasti viikossa. Joka kerta olen tehnyt kaikki lihakset, "perusliikkein".
Nyt olen kuitenkin ajatellut siirtyä 3 jakoiseen ohjelmaan, kun "kaikki lihakset kerralla treeni", tahtoo syödä mehut viimeisistä liikkeistä.
Alustavaa ohjelmaa olen suunnitellut näin:
Maanantai:
1.Päivä: Jalat, alaselkä, vatsa
· Kyykky 4X8-15
· Jalan ojennus 3X8-15
· Jalan koukistus 3X8-15
· Selän ojennus 3X20
· Vatsat 3X30
· Vinot vatsat 3x15
Tiistai:
LEPO
Keskiviikko:
2. Rinta,Olkapäät,Ojentajat
· Pystypunnerrus 3X12
· Ojentaja taljassa 2X8-15
· Kulmasoutu 2X8-15
· Pystysoutu 3X8-15
· Vipunostot 2X8-15
· Penkki 3X12
Torstai:
LEPO
Perjantai:
3. Yläselkä, Hauikset, Forkut, (Niska)
· Ylätalja 3X8-15
· Ristiselkä 3x25-30
· Scott hauis kääntö 3x8-15
· Hauiskääntö kp. 2-3X8-15
· Niska 3x20
Lauantai:
LEPO
Sunnuntai:
LEPO
Toivon että saisin vinkkiä mitä puuttuu ja mitä kannattaa korjata.
Sitten ravinto puoleen...
Tämän hetkiset syöntini:
n.8:00 Kaurapuuroa, kippo jugurttia, pari ruisleivänsiivua(makkara,juusto,voi) +pari kalaöljykapselia, 2dl maitoa
10:00 kippo jugurttia, neljä ruisleivänsiivua(makkara,juusto,voi) ja purkki tonnikala+raejuusto sekoitusta, 4dl maitoa
12:00 Lämmin ruoka (yleensä jotain kotiruokaa), 4dl maitoa, ruisleivän siivu(m,j,v) +hedelmiä
14:00 Hedelmiä ja ehkä pari ruisleipää(m,j,v)(jos kerkiää), 2dl maitoa
16:00 Pari ruisleipää(m,j,v), hedelmiä, jugurttia, 2dl maitoa
18:00 Rahkaa, banaania, raejuustoa (joskus myös lämminruoka)
19:00-22:00 Ruisleipää, purkki tonnikalaa, 5dl maitoa ja ehkä jotain muuta pientä
Korjattavaa olisi varmaan paljon, mutta te viisaammat osaatte kertoa asiasta paremmin.
P.S: Syönnillä tarvis saada massaa ja paljon, ei oo kivaa kun ei tahdo kovalla tuulella pystyssä pysyä
T:Heinänkorsi
Olen pari kuukautta sitten aloittanut salilla käynnin, kolmasti viikossa. Joka kerta olen tehnyt kaikki lihakset, "perusliikkein".
Nyt olen kuitenkin ajatellut siirtyä 3 jakoiseen ohjelmaan, kun "kaikki lihakset kerralla treeni", tahtoo syödä mehut viimeisistä liikkeistä.
Alustavaa ohjelmaa olen suunnitellut näin:
Maanantai:
1.Päivä: Jalat, alaselkä, vatsa
· Kyykky 4X8-15
· Jalan ojennus 3X8-15
· Jalan koukistus 3X8-15
· Selän ojennus 3X20
· Vatsat 3X30
· Vinot vatsat 3x15
Tiistai:
LEPO
Keskiviikko:
2. Rinta,Olkapäät,Ojentajat
· Pystypunnerrus 3X12
· Ojentaja taljassa 2X8-15
· Kulmasoutu 2X8-15
· Pystysoutu 3X8-15
· Vipunostot 2X8-15
· Penkki 3X12
Torstai:
LEPO
Perjantai:
3. Yläselkä, Hauikset, Forkut, (Niska)
· Ylätalja 3X8-15
· Ristiselkä 3x25-30
· Scott hauis kääntö 3x8-15
· Hauiskääntö kp. 2-3X8-15
· Niska 3x20
Lauantai:
LEPO
Sunnuntai:
LEPO
Toivon että saisin vinkkiä mitä puuttuu ja mitä kannattaa korjata.
Sitten ravinto puoleen...
Tämän hetkiset syöntini:
n.8:00 Kaurapuuroa, kippo jugurttia, pari ruisleivänsiivua(makkara,juusto,voi) +pari kalaöljykapselia, 2dl maitoa
10:00 kippo jugurttia, neljä ruisleivänsiivua(makkara,juusto,voi) ja purkki tonnikala+raejuusto sekoitusta, 4dl maitoa
12:00 Lämmin ruoka (yleensä jotain kotiruokaa), 4dl maitoa, ruisleivän siivu(m,j,v) +hedelmiä
14:00 Hedelmiä ja ehkä pari ruisleipää(m,j,v)(jos kerkiää), 2dl maitoa
16:00 Pari ruisleipää(m,j,v), hedelmiä, jugurttia, 2dl maitoa
18:00 Rahkaa, banaania, raejuustoa (joskus myös lämminruoka)
19:00-22:00 Ruisleipää, purkki tonnikalaa, 5dl maitoa ja ehkä jotain muuta pientä
Korjattavaa olisi varmaan paljon, mutta te viisaammat osaatte kertoa asiasta paremmin.
P.S: Syönnillä tarvis saada massaa ja paljon, ei oo kivaa kun ei tahdo kovalla tuulella pystyssä pysyä
T:Heinänkorsi