Treeni joka toinen päivä 45v

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pide73
  • Aloitettu Aloitettu
Moro!

Olen uusi käyttäjä täällä joten haluaisin heti ensimmäiseksi mielipiteitä nykyisestä treeniohjelmasta. Eli olen treenannut nyt kyseisellä ohjelmalla kuukauden verran ja tarkoitus olisi vielä jatkaa kun kroppa on toistaiseksi tätä kestänyt.Ikää on 45v
niin sen takia vähän tiedustelen että olisiko välipäiviä parempi olla enemmän kuin yksi kun tuota mavee ja kyykkyjä kuitenkin tehnyt 5x5 sarjoina.Penkissä olen nyt tehnyt tuota Selkäinahon ohjelmaa ja peruskauden sain juuri loppuun. Ensiviikosta lähtien sitten maksimikauden kimppuun. Eli tämmöinen ohjelma,treeni siis joka toinen päivä:

Rinta,hauis

Penkki:Selkäinahon ohjelma perusjakso/viikosta 10 lähtien maksimikausi
Vinopenkki/tai käsipainoilla 3x8-12
Vipunostot maaten 3x8-12
Hauiskääntö talja/tanko 3x8-12
Myötäotetaljassa 3x8-12
keskitetty hauiskääntö 3x8-12

Selkä,olkapäät

Maastaveto 5x5
Kulmasoutulaite 3x8-12
Alatalja 3x8-12
Pystypunnerrus käsipainoilla 3x8-12
Vipunostot sivulle 3x8-12
Vipunostot taakse 3x8-12

Jalat,ojentajat

Kyykky 5x5
Pohkeet 3xmax
Penkki kapea 3x7
Ojentajat talja 3x8-12
Ranskalainen punnerrus otsalle suora tanko 3x8-12

Selkätreeni on huonosti rakennettu ajatellen kokonaisuutta jos tarkoitus on saada massaa. Sun pitää joko lisätä sinne ylhäältävetoja tai muuttaa joka toinen selkätreeni kokonaan erilaiseksi. Mave ja kulmasoutu riittävät aivan hyvin keski- ja alaselkälle ja trapseille, on tarpeetonta siihen hinkata enää saman suunnan alataljaa. Vaihda ainakin ehdottomasti alatalja leuanvetoon jos siinä päälle 10 toiston pääset, jos et, niin ylätaljaa.

Olkapäätreneissä vaihda käsipainopunnerrus tankopunnerrukseen, on parempi massaliike ja tuo paremmin voimaa. Samoin rinnalle pidä vinopenkki tangolla, teet kuitenkin kässäreillä flyesit. Käsipainopunnerukset on aina riskialttiimpia ja niissä ei mekaaninen kuorma ja venytys koskaan matsaa tankopunnerruksille.

Kiitos kommentista,tarkoitus on ollu toi käsipainopunnerrus olkapäätreeneissä vaihtaa tangolla tehtäväks ja seisten. Tohon selkätreeniinkin on tarkoitus tehdä vähän fiksausta.

no jos kässäreillä saa tehtyä kympin esim 2x20kg= 40kg ja tangolla 10x60kg ei siinä ne venytykset niin paina. aika harva saa sen kummemmin laajennettua tuota liikerataa edes kun se stabiloivan lihaksiston kunto on suhteessa heikompi.

Eiks ny kässäreil kuitenki halutessaan pidemmän venytyksen saa, ku saa kässärit syvemmälle, verrattuna tankoon, mikä stoppaa rinnan kohalle?
Jos siis antaa kyynärpäitten aueta sivuille. Itse en moista harrasta, mut aika moni noin tekee. Puhun siis kässäri penkistä. Sä kenties pystäristä.
Tuo on juuri se suurin harhaluulo. Mekaaninen kuorma on aina suurempi tangolla ja venytys hallittu. Mitä isommat kässärit, sitä jyrkempään kulmaan jengi kyynärvarret vie. Ja usko pois, olen venyttänyt rinnan rikki tangolla.

Toi on totta.(JTOn)
Kässäreillä tulee vielä helposti lyhyempi liikerata kun vähänkään isommat osuu rinnan ulkoreunaan ellei niitä erityisesti vie ulospäin.
Itse tykkään kässäreistä kun saan käsivarret olkapäitä säästelevämpään asentoon. Siis niveltä, ei lihasta.
Teoriassa tietysti kässäreillä voi saada paremman venytyksen.

Meiän salil yks tyyppi penkkaa ainoostaan tällasel tangol. Ainoo, joka sil tekee. Itekki kokeilin läpäl. Ranteiden luiskahdus pelotti hieman, vaikka tangossa jtn 70kg. Muuten ei ollenkaan huonon tuntunen.
maxresdefault.jpg

Tolla kun koskettasin rintaan, niin olis olkapäät rikkipoikkikatki. :LOL:

Ite en tarvii yhtään lisää venytystä penkissä eikä oo käyny mielessäkään alkaa hantteleilla tekemään. Toisaalta pystärissä raksuu tangolla olkapäät sen verran, että teen kässäreillä yks käsi kerrallaan, kun tuntuu parhaalta noin.

Et sillä tyylillä mikä itelle parhaiten sopii, se oli kai mun pointti.

kyllä kaaritangolla paikkansa on esim raakapenkin alaosan treenissä. varsinkin, jos kisakaari on voimakas.

Onks tossa ihan normi juttu, et ranteet joutuu työskenteleen paljo kovempaa? Tai ehkä vaan tuntuu siltä, tai mun ranteet on vaa nii hauraat :D.
Tuntuu, et vois pyörähtää aika helposti.
Olisko vaan paskat laakerit siinä kyseisessä tangossa, silloin tanko "pyörii käsissä" ja ranteet on kovilla. En näe oikein syytä miksi tuo tankotyyppi sinänsä olisi pahempi ranteille.

Et sillä tyylillä mikä itelle parhaiten sopii, se oli kai mun pointti.
Hyvä ja tärkeä pointti.

Mulla ei muuten ole esim. 4 toiston max penkissä kuin 10kg ero käsipaino vastaavaan...
En kyl ole kovin vahva.

Back
Ylös Bottom