Treeni ja viina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja spuik
  • Aloitettu Aloitettu
IMO fiksu ja terve ihminen pystyy nollaamaan itsensä treeneistä ja bodytouhuista ilman mitään katabolisia litkuja.

IMO fiksu ja terve ihminen pystyy nollaamaan itsensä myös alkoholilla vetämättä perseitä olalle tai treenien yhtään siitä huonontumatta.
Itse oon huomannu, että treenit kulkevat jopa jonkin verran paremmin pienen nollaamisviikonlopun jäljiltä. Pitää vaan muistaa neste- ja ruokatankkaus ennen nukkumaanmenoa.

En kuitenkaan ketään kehota nollaamaan itseään viinan avulla, jos siihen muutenkin pystyy.

Edit:

No tuskin Tähtis nyt tarkoitti, että juuri treenijutut siellä mielessä painaa jos nollata pitää.

Itse ainakin tarkoitin nollaamista noin yleensä. Ei mun tarvitse itseäni treeneistä viinalla nollata, vaan lähinnä koulun yms. takia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rojcordy sanoi:
IMO fiksu ja terve ihminen pystyy nollaamaan itsensä myös alkoholilla vetämättä perseitä olalle tai treenien yhtään siitä huonontumatta.
Tuo on harvinaisen totta. Suomessa alkoholi kulttuuri kuin ei tue tälläisiä fiksuja ja terveitä ihmisiä.

Salomaha sanoi:
No tuskin Tähtis nyt tarkoitti, että juuri treenijutut siellä mielessä painaa jos nollata pitää.
Ei varmaan tarkoittanut.

IMO fiksu ja terve ihminen pystyy nollaamaan itsensä treeneistä ja bodytouhuista ilman mitään katabolisia litkuja.

Bodytouhuista ja kataboliasta en tiedä mitään, mutta aivan vallan mainiosti olen selvinnyt ilman kännejä, eikä tou alkoholi ole koskaan houkutellut. Voi sitä aina käydä baarissa ottamassa vissyä!:hyvä:

Nollata voi myös silleen seurusteluhumalan kautta, muutamalla bissellä ;)

Suurin ongelma omalla kohdallani on se että muusissa on yleensä aika hemmetin kivaa.

Paras yhdistelmä on käydä ennen kännäämistä tunnin lenkillä, ja krapulapäivänä sitten illemmalla tekemässä sopiva kävelylenkki. Ei vaivaa kataboliat eikä kalorit.

No enpä tarkoittanut en. Yleensä mä nollaan esim. työstressin juurikin treenaamalla, esim. juoksemalla tai puntilla.

MUTTA kun mulla on aivan saatanan stressaava työ. Tai sit oon vaan tehnyt siitä sellaisen, anyway. Ja varsinkin, kun työkaverit puhuu paskaa toisistaan jne jne, aivan karmeeta. Koko alkuvuoden olin juomatta, kunnes "nollasin" kaverin synttäreillä helmikuun lopussa. Ja voin kertoa, että helpotti. Ei oo stressi tullu takaisin siinä määrin mitä oli ennen tuota. Ja ei, en vetänyt itkukännejä, oksukännejä tms. vaan ihan vaan rehelliset kännit.

Kannattaisi sunkin, NGV, kokeilla.

kunnes "nollasin" kaverin synttäreillä helmikuun lopussa. Ja voin kertoa, että helpotti

Oletko ihan varma, että "nollaus" tapahtui kännin takia, vai olisiko sosiaalisella tapahtumalla sinänsä ollut osuutta asiaan? No, jokainen tekee niin kuin tykkää, mutta siitä huolimatta "nollaaminen" viinaa juomalla taitaa olla urbaania legendaa...

Kannattaisi sunkin, NGV, kokeilla.

Suhteellisen mautonta suositella junnulle (vaikka onkin just ja just täysi-ikäinen) kännin ottamista.

Pahoittelen, ettei liity treeniin mutta tuli tuosta "mautonta suositella" mieleen.. Lähipiirissäni on pari absolutistia enkä kyllä ymmärrä täysin heitä :) Toisaalta tietysti näkee laajalti mitä tuhoa ja haittaa alkoholi maassamme tuottaa. Tosta absolutismista/lievemmästä juomattomuudesta: kun moni sanoo että "ei ollut kivaa", "ei ollut mun juttu" (=eräs ärsyttävimpiä lausahduksia btw asiayhteydestä riippumatta) niin se joko johtuu siitä että kokeilee tyyliin kerran, joka on TÄYSIN naurettavaa (olen kyllä kuullut myös sanottavan että sali ei ollut mun juttu kun tuli paikat kipeeks kun kokeilin) tai on aloittanut juomisen ns. liian myöhään, jolloin siitä selvästi ei saa samoja kiksejä mitä aikaisemmin aloittaneet. Yhdenkin kaverin kanssa, joka ei alle parikymppisenä ollut edes alkoholia maistanut, käytiin pariin kertaan yrittämässä, kohtuudella tyyliin sixpack mieheen niin ei vaan kaverille koskaan tullut "siistiä nousuhumalaa" vaan vain kuulemma alkaa pyörryttää mutta ei ole yhtään siistiä.

Onhan se tutkittukin, että selvästi vähemmän alkoholin suurkulutusta esiintyy niillä, jotka aloittavat juomisen aikaisintaan 17-vuotiaina. Henkilökohtaisesti mun mielestä paras on totta kai se, että voi saada juomisesta aina hyvät kiksit, mutta että homma pysyy raiteilla eikä tarvii mieluiten koskaan uhota, sekoilla, pettää ja hajottaa paikkoja. Ei täydellisessä juomattomuudessa voi olla mitään parempaa, sehän on vain yksi kiva mahdollisuus vähemmän elämässä. Silloin se tietysti on parempi jos tietää/epäilee että langat ei pysy käsissä pitkässä juoksussa.

Kannattaa vähän varoa mitä sanoo täällä foorumilla alkoholin hyvistä puolista tai ei kannata kyllä vääntää asiasta, että miksi joku ei halua kokeilla tai ei juo...kyllä täällä löytyy niitä tyyppejä jotka kivenkovaan kertoo miks 2 kaljaa vuodessa on maksimi heille...syitä löytyy lähes yhtäpaljon juomiseen ja juomattomuuteen!

Päihdelinkeistä voi lukea, että alkoholi ei ole mikään ihan kevyt päihde. Riippuvuutta aiheuttaa pahemmin, mitä esim ekstaasi tai kannabis. Harvapa kuitenkaan niitä suosittelee "nollaukseen"...

Oletko ihan varma, että "nollaus" tapahtui kännin takia, vai olisiko sosiaalisella tapahtumalla sinänsä ollut osuutta asiaan? No, jokainen tekee niin kuin tykkää, mutta siitä huolimatta "nollaaminen" viinaa juomalla taitaa olla urbaania legendaa...

No en mä nyt sentään ihan luostarissa ole elänyt ilman viinaakaan, eli kyllä kavereita on nähty, mutta ei se ole itsessään mikään "nollaava" tekijä.

Mut joo. Lopetan omalta osaltani keskustelun tässä topicissa seuraavaan pisteeseen -> .

Mun mielestä kyllä kavereitten kanssa pystyy viettämään ihan hyvin iltaa kännissä tai ilman! Ja jokaisen oma asia onko se 1 vai 2 vai 20 kaljaa. Itse olen sillä linjalla yleensä että kaikki tai ei mitään. Krapulapäivänä kun käy sitten kävelemässä, luistelemassa tai jotain muuta kevyttä liikuntaa harrastelemassa niin lähtee se viikkokin erilailla käyntiin. Moni vähemmän juomista harrastavista ihmisistä myös saattavat tiedostaa sen että heille ei ole kuin rähinäviinaa jolloin on ihan viisasta olla juomatta niin hemmetisti. Itse en ole huomannut alkoholilla vielä parantavia vaikutuksia esimerkiksi stressin tai kunnon kohdalta. Parempi tapa "nollata"/rentoutua on ainakin minulle käydä tempasemassa kova harjoitus ja sen jälkeen möhöttää ilta sohvalla :D Kukin tyylillään

Nostetaanpa vähän tällasta ketjua.. myönnän, että olen ihan juoppo ja juon aina kun mahdollista töiden puolesta enkä mitään muutamaa kaljaa vaan viinaa menee. Krapulasta en kärsi juuri ollenkaan. Ainoa on, että unohtuu päissään ehkä ruokavalio ja tulee nukuttua helvetin pitkään. Pitäskö tässä nyt lopettaa sitten reenaaminen kokonaan vai mitä? Turhaa työtä vissiin joidenkin väitteiden perusteella koko touhu :P

Nostetaanpa vähän tällasta ketjua.. myönnän, että olen ihan juoppo ja juon aina kun mahdollista töiden puolesta enkä mitään muutamaa kaljaa vaan viinaa menee. Krapulasta en kärsi juuri ollenkaan. Ainoa on, että unohtuu päissään ehkä ruokavalio ja tulee nukuttua helvetin pitkään. Pitäskö tässä nyt lopettaa sitten reenaaminen kokonaan vai mitä? Turhaa työtä vissiin joidenkin väitteiden perusteella koko touhu :P

Onko käyny mielessä että lopettaisit enneminkin sen juomisen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom