Treeni- ja ravinto-ohjelma (oli:Kokeneitten äijien apua tarvitaan!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cba
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

cba

Kokeneimmilta äijiltä neuvoja, että onko ohjelma hyvä mielestänne sekä onko ruoka asiat kohdillaan. Ikää löytyy 14vuotta sekä 178cm/64kg. Ohjelmani löysin täältä Pakkiksen foorumeilta.

2-jakoinen ohjelmani:

1.Rinta, hauis, ranteet, olkapäät, ojentajat
Penkkipunnerrus 3x
Rintaprässi / Vinopenkki käsipainoilla / tangolla 2x
Hauiskääntö käsipainoilla / tangolla 3x
Ojennettu hauis / hammer kääntö 2x
Ranteet 3x
Ranskalainen punnerrus 3x
Ojentajalaite 2x
Pullover / pystypunnerrus käsipainoilla / tangolla 3x
Vipunostot 2x

2.Reidet, pohkeet, selkä, vatsat
Vatsalaite 4x
Vatsat lattialla 3x
Ylätalja 2x eteen, 2x taakse / alatalja 4x
Kulmasoutu 2x
Jalkaprässi 4x
Jalan ojennus 1x
Jalan koukistus 1x
Pohkeet 3x

1. viikko : 12-15 toistoa
2. viikko : 8-12 toistoa
3. viikko : 6-8 toistoa

Ruokailut:
Aamupala:
3kpl Weetabix orginal
150g puuroa
4dl rasvaton maito
200g mansikka jogurtti
10 juustoviipaletta + 2dl tuoremehua

1-2h ennen reeniä:
2 ruisleipää
2dl rasvaton maito
Creatinea + vesitankkaus
5 juustoviipaletta

Päivällinen:
riisiä/makaroonia/perunaa + lihaa/kanaa/kalaa
1 ruisleipä
4dl rasvaton maito

Välipala:
2 ruisleipää
10 juustoviipaletta
200g mansikka jogurtti
4dl rasvaton maito

Iltapala:
2-3 ruisleipää
10 juustoviipaletta
4dl rasvaton maito
2dl tuoremehua

www.kalorilaskuri.fi mukaan tämä ruokamäärä riittää itselleni.
+689kcal yli kulutuksen kasvattaa
0.7kg viikossa (64.7kg)
2.8kg kuukaudessa (66.8kg)
16.8kg puolessa vuodessa (80.8kg)

En ole kokenut, äijä enkä kokenut äijä, mutta liian vähän prodea silti.

joo ei tässä kyllä pro jätkiä tarvita... kyllä ihan suorilta voi sanoa että otat vaan rotskua joka aterialla vähintään sen 30 g.

7 sarjaa vatsoja ja etureisille vaan 5!!!! damn shit... ja kyllä täältä palstalta pystyt kaivamaan paremmin koottuja ohjelmia joten silmä käteen ja etsimään.

Jep, itse kyllä ajattelin vähentää tuota vatsojen sarja määrää 5 ja lisätä jalkoille hommaa. Hyvä kun raejuustonen huomautit.
Mutta mun mielestä saan kyllä ihan tarpeeksi proteiinia. Oon vasta 14 vuotta ja saan laskurin mukaan yli 230g proteiinia päivässä, kohtahan se menee siihen, että elimistö alkaa suodattaan sitä protskua ja siitä mitään hyötyä sitten ole?

Jep, itse kyllä ajattelin vähentää tuota vatsojen sarja määrää 5 ja lisätä jalkoille hommaa. Hyvä kun raejuustonen huomautit.
Mutta mun mielestä saan kyllä ihan tarpeeksi proteiinia. Oon vasta 14 vuotta ja saan laskurin mukaan yli 230g proteiinia päivässä, kohtahan se menee siihen, että elimistö alkaa suodattaan sitä protskua ja siitä mitään hyötyä sitten ole?

miten laskit tuon prodemäärän?

www.kalorilaskuri.fi. Siis nuistahan juustoista ja maidosta mulla tulee aika paljon tuota protskuu. Tänään rekisteröidyin sinne ja pistin nuo ruuat ja tulokseksi tuli tuo 3,5g/kg ja se on melko paljon tän ikäiselle salilla kävijälle.

Hm, Weetabix original? Jotain muroja vai patukoita :D ? Mennyt koko homma korvien ohitse, mutta joka toinen pistää ne ruokalistaansa. Valistakaa hieman.

Tuollainen treeni ei nyt ehkä ihan fiksu ole, eihän? Jos vaikka vähän tuota FAQa lukisit ja etsisit vaikka suoraan sieltä jonkun paremman ohjelman.

Penkin ja haban treenaaminen varmasti on alussa kivaa, mutta olisi hyvä treenata esmes selkää ja jalkojakin suhteessa yhtä paljon.

Niin ja ne Weetabix Originalit on niitä vehnämurokiekko-juttuja

Juu kyl sul on ikäseks hyvä ruokavalio:thumbs:. ja muutenkin tuossa iässä voi syyä kaiken maailman herkkuja eikä missään näy. Mut tsemii treeneihin

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jos forkkuja treenaat ni pistä nyt epäkkäätkin messii :) prodea tulee varmasti mukavasti maidosta ja juustosta, sitte ku alkaa kyllästyttää ni vaihda vaikka rahkaan tai raejuustoon tai tonnikalaan. paljos tosta tuli yhteensä kaloreita? huomioi myös se että jokaisen metabolia on erilainen, toiset käyttävät paljon enemmän energiaa kuin toiset tekemättä mitään erilailla. muista kans se lepo 8-10h per yö

Tuossa iässä treenatessa pitäisi myös olla muutakin mielessä, kuin treeni ja ruokavalio. Nehän ovat asioita, jotka palvelevat aina jotain tarkoitusta ja päämäärää. Kannattaa käyttää aikaa siihen, että selvittää itselleen tavoitteensa. Miten isoksi haluaa kasvaa, miksi? Harrastatko muutakin kuin salia (suosittelen ehdottomasti esim. lenkkeilyä ja uimista tuohon mukaan)? Onko tekniikka kunnossa, kuinka vältät loukkaantumiset? Onko sulla ympärilläsi ihmisiä, jotka kertoo sulle mielipiteensä treeniasioista, että tiedät pysyä hereillä juuri noissa tekniikka-asioissa ja muissa?

Ite aloitin salitreenin juuri tuon ikäisenä, tein asioita täysin väärin monta vuotta ja tässä kohta 25-vuotiaana paikkoja on hajonnut sen verran, että on pakko jo valitettavan nuoressa iässä rajoittaa treenejä. Senpä takia halusin vain kiinnittää sun huomiota pidemmänkin aikavälin asioihin.

Mut mun mielestä tuo ruokavalio on hyvä (jos siis haluat kasvattaa lihasta), treeniohjelma voisi olla parempikin, mutta kokeile erilaisia ja muista joka tapauksessa vaihdella niitä ohjelmia. Siitä se lähtee.

Tsemppiä! Älä lue liikaa Pakkotoistoa. :) Täällä on monenmoista kotiproffaa, jotka luulee tietävänsä kaiken. Kunnolla vaan kritiikkiä varsinkin kun lukee noita treeniohjelmavinkkejä.

Tuollainen treeni ei nyt ehkä ihan fiksu ole, eihän? Jos vaikka vähän tuota FAQa lukisit ja etsisit vaikka suoraan sieltä jonkun paremman ohjelman.

Penkin ja haban treenaaminen varmasti on alussa kivaa, mutta olisi hyvä treenata esmes selkää ja jalkojakin suhteessa yhtä paljon.

Niin ja ne Weetabix Originalit on niitä vehnämurokiekko-juttuja

Öö? Selässä on 1 sarja enemmän kun muissa ja jaloissaki taitaa olla enemmän vai onko saman verra?

Öö? Selässä on 1 sarja enemmän kun muissa ja jaloissaki taitaa olla enemmän vai onko saman verra?

Sanoinkin, että suhteessa yhtä paljon :) hauis on, tai ainakin pitäisi olla paljon pienempi kuin esimerkiksi etureisi, eiks je?

Tuon viestin tarkoitus nyt vaan oli kiinnittää huomiota siihen, ettei tuollainen ohjelma ole kovin hyvä.

:piis:

E: Ja ketjun aloittajalle sen verran, että kannattaa suosia niitä paljon puhuttuja perusliikkeitä kuten: Mave, Kyykky, SJMV, Kulmasoutu, Pystypunnerrus, Penkki, Dippi, Leuat. Noiden ympärille olen itse jo pidemmän aikaa rakentanut ohjelmani.

Oletko varma että olet laskenut kaiken oikein?
Ruokailuista ainakin sen verran että turhaan syöt ruisleipää iltapalalla tai lipität tuoremehua (11g hh/100ml!!) koska illasta tarvitset vain (lähinnä) proteiinia ja rasvaa.
Treenit näyttävät melko pitkiltä, ja tosiaan kannattaa miettiä noita lihassuhteita: yhteensä reisille menee 4+1+1=6 sarjaa kun jo mainituille hauixille lähes saman verran (5). IMO 2-jakoisessa ohjelmassa et tarvitse yhteen treeniin esim. kahta hauisliikettä.

kärsivällisyyttä kaveri :) vastaapas nyt tuohon että paljos tuli kaloreita yhteensä? Itse en ainakaan kasva minnekään edes 3000kcal:lla sillonkun koulua on

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom