Treeni- ja motivaatioapua!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DewT
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Asia menee pitkälti niin, että aikanaan nuoruudessa harrastettu kamppailu-uhreilu(judo) piti kunnon ja kropan mielestäni ihan OK kunnossa. Nyt koulunkäynti ja muu on verottanut liikuntapuolen lähes nollaan ja siihen en todellakaan ole tyytyväinen. Armeijaan pitäis lähteä kuuden kuukauden kuluttua, ja nyt viimeistään pitäs jotain alkaa tekemään. Tiedän, että kuudessa kuukaudessa ei ihmeitä saada aikaan(enkä mä nyt ihan NIIN rapakunnossa ole), mutta olis kiva saada sellanen mukava pohja tulevaisuutta varten.

Mulla sattuu vaan oleen sellanen ongelma, että jos jonkun "treenauksen" saan aloitettua(vaikkapa juoksu), ni ensimmäisen sadekauden tullessa treenin päälle jää juoksut juoksematta ja sitten ne yleensä loppuu kokonaan.. Jossei joku mua ruoski, ni mistään ei tuu mitään..

Aikanaan myös erinäiset sokerijuomat yms. oli vähän ongelma(en ole ylipainoinen ollu koskaan) ja olen vähän onnistunu karsimaan. Ainaki siirtyny sokerittomiin =D Niitten kanssa pitää vielä vähän painia ja yrittää hävittää loputki pahat tavat, eiköhä ne koulun mukana siirry menneisyyteen. Mitenköhän muuten tohon ruokapuoleen pitäis panostaa?

Nykypäivänä harrastuksiin kuuluu vapaaottelu(alotettu about 1½ kuukautta sitte), jota on pääsääntöisesti kaksi kertaa viikossa(ja kolmas sellanen vapaamuotoinen sparriharkka). Tarkotus olis myös käydä Krav Magan peruskurssi helmikuusta alkaen. Mutta.. jotai muutakin olis saatava..

Mua on alkanu pikkuhiljaa kiehtomaan toi salilla käynti yhtä enemmän ja käsittääkseni se ei ole ikinä myöhäistä? Varsinkin jos tavotteena vaan saada sellanen "sopiva" keho, ei mitään trukkeja nostella tai muuta.. Kuitenkin tossa on suht iso alottamiskynnys, ja vähä neuvoja yms. tarvisin. Millasen ohjelman voisin ottaa, linkatkaa vaikkapa suoraan Pakkotoistoon. Nyttää olevan niin montaa erilaista, etten osaa valita. Mitä muuta TÄYDELLISEN aloittelijan tulisi tietää?

Lisäks kiinnostaa toi HIIT, toimiiko se todella niin hyvin kuin mainostetaan? Ilmeisesti, jossei kunto kestä, niin alussa voi vähän pudottaa tota spirtin kestoa ja nostaa sillein sitä kuntoa korkeemmalle? Ja mitenkäs toi kuntoilu talvella? Heitetään normaalin verkka-asun alle joku kerrasto, pipo päähän ja eiku baanalle? Entäs osaako joku suositella sellasta kätevää kelloa, jolla vois vaikka noita HIITin aikoja ottaa?

Olikohan mulla muuta.. noh ehkäpä työ jotain lisättävää keksitte. Uskosin, että vapari + sali + HIIT + mahdollinen Krav Maga riittää mulle(nyt alkuun - =D). Sana on täysin vapaa, sillä alkaa viimeinki kyllästyttää tää oma laiskuus.

Arnoldin Golden Six ( http://www.pakkotoisto.com/showthread.php?39774-Arnoldin-kultainen-kuusikko ) sopii varmaankin täydellisesti aloittelijalle.

Minkälainen on ruokatilanne? Aloittelijat yleensä unohtavat tyystin ravinnon merkityksen, joka on alussa vähintään yhtä tärkeä kuin itse treeni. Laske, että saat vähintään 2 grammaa proteiinia painokiloa kohden ja reilusti kaloreita. Purkillinen raejuustoa päivässä on helppo ratkaisu proteiiniongelmaan näin aluksi.

Tuota HIIT:iä ei varmaankaan kannata käyttää samalla kun havittelee lisää voimaa/massaa lihaksiin, vaan se on nimenomaan laihduttamiseen tarkoitettu menetelmä. Jos kuitenkin HIIT:iä rupeat tekemään, helpointa on tehdä se jollain kuntolaitteella, jossa on kello ja jonka vastusta voi säätää itselle juuri sopivaksi.

Back
Ylös Bottom