Treeni-appit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja unzky
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro kaikille.

Uusi jäsen täällä ja ensimmäinen postaukseni. Onko kellään antaa vinkkejä hyvistä treeni aplikaatioista (iOS)? Olen lähinnä löytänyt sellaisia joissa valmiita ohjelmia ja jotain joogaa :D.

Eli hakusessa olisi sellainen johon voi itse kirjata liikkeen ja toistomäärät ja sit esim. merkkauttaa kun sarja tehty. Kuulostaa jotenkin hullulta mutta itse saan aina motivaatiota kun on joku selkeä tavoite kirjattuna johonkin joka on pakko tehdä.

Niin ja sori jos viesti väärässä osiossa. En tiedä onko täällä tapana esittäytyä kun uusi jäsen tulee mutta voimaharjoittelu olisi tarkoitus aloittaa uudestaan. Nuorempana tuli treenattua tosissaan, mutta sen jälkeen opiskelut ja työelämä verotti vapaa-aikaa sen verran että salilla ei tullut käytyä (tiedän että tekosyy). Tällä hetkellä painoa noin 95kg (183 cm) ja työ melko fyysistä. Rasvaa on kehossa mut on sitä voimaakin vielä jonkin verran (töissä nostellaan pesukoneita yms. yksin). Kesäkuntoon olisi tarkoitus päästä ja toivottavasti foorumi antaa lisää motivaatiota sekä itselle ja jos itse voin antaa sitä myös muille.

Kiitän ja kuittaan!

Apeista en tiedä, niitä varmaankin löytyy, mutta itse olen tottunut kirjaamaan kännykän muistioon oman reeniohjelman/painot/toistot ja sitten niitä teen. Mikäli tuntuu et homma luistaa ja tekniikka pysyy kasassa niin sitten teen jo etukäteen muutoksen siihen millä painolla teen työsarjat seuraavalla kerralla. Toki jokainen kerta on hieman ainutlaatuinen, mutta kuitenkin näkee hyvin sitten sitä mitä viimeksi on tehny yms. Sama myös sitten kun vaihtelee välillä toistojenmäärää niin niillekkin periaatteessa voi oman osionsa sinne lyödä. Sittenkun joskus palaa samoihin toistoihin mitä on jo joskus tehnyt niin näkee taas millä painoilla sillon on liikuttu.

Mulla se muistion muoto on tyyliä:

12/2. Selkä, jne.

-Alatalja x3
55
Tai jos on paljon vaihtoehtoja liikkeelle niin
-Hauis x3
Kp 8 Talja 15 Scotti 20...

Eli tuota jos pitää vielä avata niin tuo alun 12/2 tarkoittaa et täl ohjelmalla "koitan" 12 toistoa tehdä. Kakkonen viittaa et tää on mun kaksjakoisen ohjelman toinen treeni. Altaljaa tehdään 3 työsarjaa ja painona tällöin 55 kiloa. Viimeisessä sarjassa toki jos pystyy niin vedetään yli sen 12 toiston ja seuraavalle kerralle +5kg jos tämä onnistuu teknisesti hyvin. Hauiksen kohdalla taas parivaihtoehtoa millä tuon osion voi suorittaa. Sitten taas jos tulee esim pitempi tauko niin painot varmaankin laskee... joten lyön jokaisen tommoisen painon jälkeen x:n merkitsemään sitä ettei sitä liikettä ole vielä suoritettu loukkaantumisen/sairastumisen jälkeen ja sitä painoa pitää tarkemmin miettiä kun sen aikoo suorittaa tuolla liikkeellä.

Minä käytän Gym Log+:aa
Gym Log+ — Free Workout, Fitness, and Exercise Journal and Tracker by Minds Aspire, LLC
https://appsto.re/fi/i_G7Z.i
In app purchasella sai joitain lisäominaisuuksia (en muista enää mitä) jotla oli mielestäni sen rahan arvoisia.

Strong on mulla ja tähän asti käytetyistä ehdottomasti paras. Maksaa muutaman euron mutta on helppo käyttää, näyttää hyvältä ja kaikkiaan vimpan päälle paketti. Neljä treenikertaa voi kokeilla, sitten pitää ostaa.

Jefit Pro. Kattava liikevalikoima valmiina ja voi lisätä omia liikkeitä. Näyttää liikkeiden suoritustavan animaationa. Tallennusmahdollisuus eri ohjelmille. Kattavat tilastoinnit nettiportaalissa.
Sarjatauoilla toimii sekkarina. Liikkeitä voi yhdistää supersarjoiksi. Tässä nyt muutama mieleen tullut ominaisuus.
https://www.jefit.com

Itse käytän Androidille fitnotesia, on kätevä ja nopea käyttää. Miinuksena vaan että ei voi merkitä supersarjoja, rest pauseja yms.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei alkuperäiseen viestiin välttämättä aiheellinen appi, mutta tää ketju näytti lähtevän yleiselle linjalle niin itse käytän Fitlist:iä.
On siinä valmiita ohjelmiaki, mutta tykkään eniten sen super yksinkertaisesta ilmeestä johon laitetaan mitä on tehty, kuinka paljon yms ja voit omia treenijakoja tehdä myös ja lataa niitä treenipäivänä.
Paras ominaisuus on tässä se, että kun sarjan päätteeks laitat toistojen määrän, alkaa laskuri laskemaan esim 90s jonka jälkee päästää äänimerkin (vaikka korvanappeihin) niin pysyy tauot aina saman mittasina.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom