Treeniä, ohjeita.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro!

Oon 15v jätkä ja mun kuntoni ei oo mikää maailman parhaista, itseasiassa se on aika huono.

Joten oon aatellu alkaa kuntoilemaan, en pelkästää salikuntoiluu mut myös lenkkeilyy jne, aattelin täältä kysyä että miten mun kannattas alottaa, kuinka paljon, ja millasella treeniohjelmalla jne.

Ohjeita kiitos :)

Hei,

aika laaja kysymys, mutta kirjoitan oman ehdotukseni ja muut voivat sitten parantaa. Oletukseni siis on, että et ole harrastanut salia etkä lenkkeilyä juurikaan aikaisemmin.

Ehdottaisin kuntosalia kaksi kertaa viikossa ja ainakin alussa koko kroppa kerralla. Joku yksinkertainen ohjelma perusliikkeillä. Kannattaa kysyä salilta ohjausta.

Lenkkeilyn voisi aloittaa myös parilla lenkillä viikossa. Sykemittari voisi olla hyvä ostos, ettei lähde hommaan liian kovilla sykkeillä. Toisin sanoen alku pitää ottaa rauhallisesti ja vuorotella hölkkää ja kävelyä.

Ehkä voisit tarkentaa, minkälaisia ohjeita etsit?

Okei kiitoksia.

Juu en ole harrastanu, mitä ny pari kertaa salilla käytyä (=luokan kanssa) ja lenkillä en ole käynyt.

No mä aattelin että mitä mun kannattas siellä salilla tehdä, etten tee liikaa/turhaan.

Sitten myös tosiaan että liittyykö ruoka tähän juttuun mitenkään??
Mielestäni syön iha terveellisesti, 2 lämmintä ruokaa päivässä ja välipalaa ja iltapalaa.

Ohjelmia löydät täältä
lue ainakin eka posti läpi ja valitse sopiva ohjelma. (Yksijakoinen käy hyvin aivan kuten go-diva neuvvoi, myös kaksijakoinen menee hyvin näin alotellessa)

Laitappa normaali päivän ruokailu tänne niin voi siitä jotain sanoa. Sillä oikea ravinto on aikakin puolet kehityksestä tässä touhussa.

kiitos!

No aamulla en syö mitää koska tulee paha olo jos syön :S.. sitte koulussa syön aina ruokaa, salaattia, 1-2 leipää ja 2 lasii maitoa, sitte ku pääsen koulusta syön pari leipää, joskus enemmänkin, sitten iltapäivällä syön lämpimän annoksen, 1-2 leipää ja vettä ja illalla en aina syö mutta useimmiten, syön mitä eteen tulee :)

RaitzeR sanoi:
tarkottaako tuo kaksijaksoinen niinku että on 2päivänä viikossa?
Ei välttämättä, mutta voi sen niinkin tehdä. Eli se tarkoittaa sitä että koko kroppa reenataan läpi kahdessa päivässä esim.
1.päivä Rinta, kädet
2.päivä Jalat, selkä, vatsat

Kaksijakoisella voi toki reenata 4 kertaa viikossa jolloin koko kroppa tulee höylättyä 2 kertaa. Sinulle suosittelen sitä 2 päivää viikossa.

todellakin tuolta kannattaa katsoa, siis linkistä jonka pasteilit.. (: itse olen rakentanut tuon ohjeiden mukaisesti ja jakka hyvän peruspaketin kasaan saat niin heitä se niin yritetään neuvoa jos tarve niin vaatii!

1.treeni
- etukyykky 2-3x6-8
- reidenkoukistajat 2-3x10-12
- pohkeet istuen 3x10-15
- kulmasoutu tangolla 2x8-12
- pystypunnerrus käsipainoilla 2x6-10
- kapea penkki 2x6-10

2.treeni
- suorin jaloin mave 2-3x8-12
- jalkaprässi 2x6-10 , 1x15-20
- pohkeet seisten 3x8-12
- leuat 2x6-8
- vinopenkki tangolla 2x6-10
- hauiskääntö tangolla myötäotteella 2x8-12

eikö tää ole 2-jaksonen ohjelma?? vai? Eikö toi ole aika hyvä?

Tai tämä

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
RaitzeR sanoi:
eikö tää ole 2-jaksonen ohjelma?? vai? Eikö toi ole aika hyvä?
Ei ihan, toi on yksjakoinen vaihtelevalla ohjelmalla.. Eli samat lihakset, eri liikkeillä.
RaitzeR sanoi:
Tai tämä

-Reiden ojennukset / x3

- Koukistukset x 2
Tämä kuulostaa hyvältä
Voit tehdä nuo /-mekillä erotetut liikeet vuoroviikoin, esim tälläviikolla penkki tangolla, ja ensiviikolla vinopenkki tangolla.
Tai jos jokin liike ei sinulle sovi, niin tuossa on paljon valinnanvaraa. Eli hyvä ohjelma.. :)

Ok, no mä alottelen huomenna (maanantaina) tuolla ohjelmalla :)..

Kuntoa paremmaks ja lihasta lisää, se ois mun kohde. Sitte kans sellai kysymys et kuinka usein mun kannattas lenkkeillä, kannattaako joka päivä? ja kuinka paljon?

Kuule suosittelen lukemaan vähintään seuraavat threadit:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=20346

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=4734

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=2108

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=35889

Kannattaa myös pitää tietty paskafiltteri päällä, kun luet näitä juttuja tältä forumilta. Varmasti motivaatiota riittää ja uskon, että sinun tapauksessa riittää, että teet edes jotain. Suosittelen kuuntelemaan moderaattoreita, vaikka heidänkään neuvonsa ei ole välttämättä sinun kohdalla paras tapa.

Hoidat ton pyhän kolminaisuuden kuntoon eli syöt tarpeeksi body-safkaa, nukut riittävästi ja treenaat järkeä käyttäen. Pidä siis mielessä, että kaikki ovat yksilöitä, joten on kohtuullisen hankala sanoa miten jokin tietty treenitapa toimii sinun kohdalla. Luet vaan forumia läpi ja yrität tehdä myös omia johtopäätöksiä miten asiat pitää tehdä.

Mikäli omalta saliltasi löytyy ohjaajia/personal trainereita, niin koita saada selville jos he voisivat näyttää liikeradat liikkeille ja vaikka tehdä ohjelman sinulle. Loukkaantumisriski alussa on tietenkin suuri vaikka painot ovatkin luultavasti aika pienet. Mielestäni olisi siis kohtuullisen tärkeää, että joku opastaa sulle käytännössä niitten laitteiden käytön ja liikkeet.

tänään piti alottaa, kaverin kaa mentii, otin squashi mailat mukaan että päästäs pelailee salin jälkee, sitte siel salil oli niin täyttä et mentii sitte eka pelaa squashii, pelailtii sitte joku 2½tuntii squashii, iha läkähtyneitä, sitte muistettii et perkele sinne salille, sen jälkee ei enää jaksanu :/.. mut noh kyl tuo 2½tuntii squashiiki tyhjän voittaa

Ja hei, eihän tuo salilla käyminen tee huonoa mun kasvulle jne murrosikään liittyville asioille?

[EDIT]

-Reiden ojennukset / x3

- Koukistukset x 2

tossa on toi, nii miten mun kannattaa laitta noihin paljon teen, voisko joku auttaa, siis kun on vaikka vipunostot taakse x2 ??-?? jne :)

Sieltä mistä löysit ohjelman löydät myös vastauksen kysymykseesi.
Eli ekana kuukautena toistot n.12-15.
OK.

RaitzeR sanoi:
Ja hei, eihän tuo salilla käyminen tee huonoa mun kasvulle jne murrosikään liittyville asioille?

Itse aloitin treenaamisen korisjengin kanssa siinä 15-16-vuotiaana, mutta mitään järkeä siinä ei siinä vaiheessa ollut. Järkeä treenaamiseeni tuli vasta joskus pari vuotta sitten.

Kasvoin kuitenkin siinä 15-16 ikävuosien välillä tähän mennessä nopeiten. Tyyliin 150cm-->175-180cm. Tällä hetkellä siis 191cm. En tiedä olisiko sitten mennyt yli 2 metriä...

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=27852

Kai tääkin liittyy asiaan

kiitoksia noista, alko vähän pelottaa kyllä tuo salillakäynti :D.. koska olen potenut lyhyyttäny monta vuotta ja nytkun hurahdin 175cm ja luokan lyhimmästä luokan 4pisimmäksi, enkä haluisi riskeerata kauheasti kasvua :), mutta auttaakohan se jos jätän nuo selkää rasittavat pois?

RaitzeR sanoi:
kiitoksia noista, alko vähän pelottaa kyllä tuo salillakäynti :D.. koska olen potenut lyhyyttäny monta vuotta ja nytkun hurahdin 175cm ja luokan lyhimmästä luokan 4pisimmäksi, enkä haluisi riskeerata kauheasti kasvua :), mutta auttaakohan se jos jätän nuo selkää rasittavat pois?

Voit aivan hyvin tehdä raskaita perusliikkeitäkin kunhan vain pidät painot maltillisina. Mitään maximeja ei ole järkeä tässä vaiheessa kokeilla vaan reiluja sarjoja vain menemään niin hyvä tulee.

Jos tosiaan aiot kuntoasi parantaa ja lenkkeillä punttireenin ohella niin pidä järki päässä ja tee reenit varsinkin alussa hyvinkin keveästi. Muista että ne peruskuntolenkitkin on samalla tavalla harjoituksia kuin on salireenikin ja niistäkin kropan pitää palautua. Parempi vaihtoehto olisi jaksottaa harjoittelu siten, että lähdet liikkeelle Peruskuntoreenistä jossa yhdistät salireenin (pitkiä sarjoja lyhkäsellä palautuksella ja maltillisilla painoilla) sekä rauhalliset lenkit. Sitten siirryt siitä voimakestävyyteen ja edelleen perusvoimaan jonka sitten toteutat vaikka "bodyreenillä" :)

Tällä tavalla luot varmasti parhaan pohjan saliharjoittelullekin ja jatkossa voit sitten paljon paremmalla kuntopohjalla tehdä vaikka ihan bodyreeniä jos sitä myöhemmin haluat. Tavoitteet kun tuppaavat muuttumaan ajan kuluessa ;)

Back
Ylös Bottom