Treenaus ulkomuodon vai voiman vuoksi..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassse
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä. 19-vuotias naikkonen, joka nyt treenannut säännöllisesti vajaa puolisen vuotta 5-jakoisella ja ruokkiksella. Sitä ennen vuden verran säännöllisen epäsäännöllisesti. Aloitin puhtaasti vartalon muokkaamisen takia, mutta nyt on alkanut liikkumaan erinäköisiä ajatuksia voiman kasvattamisesta. Mikä on perusero näiden kahden eri treenaustavan välillä? Kasvattaako ulkonäkötreenaus enemmän voimaa vai voima ulkonäköä? Miten suosittelisitte muuttamaan ohjelmaa, koska edelleen isoimpana tavoitteena on se tiukka bikinikroppa? En oikein osaa purkaa ajatuksiani tekstiksi. Esim. Rintaa treenaan lähinnä supersarjoilla ja 12-15 toistoilla ja painot pysynyt aika samana, haluaisin nostaa penkistä enemmän. Mitat 164/60.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voiman ja ulkonäön yhdistäminen treeneissähän on ymmärtääkseni varsin yleistä. Itekki oon sitä jo kauan tehny, vaikka nyt treenit alkaa jo melkein taipua joskus vaan voimanostoon. Paras tapa tähän mun mielestä on sellanen, että treenin alkuun tekee jonkun pääliikkeen (vaikkapa rintapäivänä penkin, jalkapäivänä kyykyn jne.) vähän lyhyemmillä sarjoilla, noin 4–6 toistolla, ja sen jälkeen tekee sitte muut liikkeet pidemmillä noin 8–15 toiston sajoilla.

Voiman ja ulkonäön yhdistäminen treeneissähän on ymmärtääkseni varsin yleistä. Itekki oon sitä jo kauan tehny, vaikka nyt treenit alkaa jo melkein taipua joskus vaan voimanostoon. Paras tapa tähän mun mielestä on sellanen, että treenin alkuun tekee jonkun pääliikkeen (vaikkapa rintapäivänä penkin, jalkapäivänä kyykyn jne.) vähän lyhyemmillä sarjoilla, noin 4–6 toistolla, ja sen jälkeen tekee sitte muut liikkeet pidemmillä noin 8–15 toiston sajoilla.

HAH! kuin suoraan mun treenifilosofiasta, tuollaista treeniä jaksaa vääntää.

Täsmälleen tämä itselläkin.
Kyykky/Penkki/Mave(/Leuanveto) tehdään voimapainotteisesti ekana liikkeenä. Perään muut liikkeet pidemmillä toistomäärillä ja mahdollisilla erikoistekniikoilla.

Edit: Siis tosiaankaan ei voi puhtaasti treenata pelkkää voimaa tai lihaskasvua. Aina tulee "sivutuotteena" muuta.

Toinen tapa on sitte esimerkiks 2+3-jakoinen. Vaikka näin:

Ma yläkropan voima
Ti alakropan voima
Ke lepo
To Selkä, olkapäät
Pe Jalat
La Rinta, kädet
Su lepo

Tolla mä tein ite aika kauan ja hyvältä tuntu kaikin puolin. Kolmas tapa on tehdä vuoroviikoin voimatyylisiä treenejä ja bodailutreenejä.

Zone-sarja -42%

Kuulostaa hyvälle. Näillä pääliikkeillä oon tehnyt 8-10 luokkaa, mutta heitänpä ne suosiolla alaspäin. Useempi liike kuitenkin aina lihasryhmälle, niin kyllä siinä sitä veivaamistakin tulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom