Treenaus kortisoni-piikin jälkeen??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GymMan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Pohojanmaa
Moi!

Kävipä niin, että jouduin ottaan kortisonia olkapäähän. Kertokaas viisaat miten ootte reenannu piikin jälkeen. Koska voi reenata täysipainoisesti ja miten kannattais yleensäkin ton piikin jälkeen kuntouttaa. Tiedän, että kortisoni ei oo hyvästä, mutta halusin tätä koittaa ennen leikkausta ja nyt 3 päivän jälkeen kipu on poissa..

Gym Man

Hyvä aihe, samaa mietin minäkin!
Tossa viime viikolla sain olkapäävaivoihini yhden kortisonipiikin, pari päivää kipu oli täysin poissa mutta nyt tuntuu siltä että on palattu takaisin vanhaan päiväjärjestykseen..prkle..
Lääkäri sanoi että seuraavana(?) päivänä jo voisi treenata täyspainoisesti..
Jotenkin tuntuu että tuo piikki oli yhtä tyhjän kanssa..mene ja tiedä, kohta nähdään.. ;)

Kortisoni piikki poistaa tehokkaasti kyllä tulehdusta jos on pistetty oikein mutta ei sovi urheiluvammoihin varsinkaan jos vammasta ei ole tietoa eli erittäin riski altista puuhaa mennä nostamaan painoa ja kuvitella että piikki parantaa koska kipua ei tunnu. kortisoni piikin teho huomataan vasta 3kk päästä pistosta
joten jos haluat että olkapää toimii vielä niin ehdottaisin että piät 3kk taukoa ja odotat maltilla että se paranee. aluksi se voi tuntua pitkältä ajalta mutta se on oikeasti olkapää vammoissa lyhyt aika.

tsemppiä paranemiseen :kippis1:

ps. tässä itsekkin parantelen olkapäätä vain levolla niin kokemusta on olkapää kivuista:(

Minulla myös olkapää ollut kipeenä ja tulehtunut pitkään. Sain piikin noin 1,5 v. sitten. Lääkäri sanoi että pari päivää treenitaukoa ja sitten voi treenata. Menin sitten pari päivää piikin jälkeen ottaan ihan kevyen rintatreenin (kipu tuli alunperin penkkipunnerruksen sarjojen välillä..). No, seuraavana päivänä pientä kipunointia samassa paikassa. Tästä suivaantuneena soitin paikalliselle fysioterapeutti-guru-jeesukselle joka huhujen mukaan tietää urheiluvammoista enemmän kuin kaikki lääkärit yhteensä. Juttelin kokonaiset viisi minuuttia gurun kanssa ja hän tuumi muistaakseni seuraava: Kevyttä treeniä seuraavan parin viikon ajan, mutta ei sellaisia liikkeitä joissa kädet liikkuu hartioiden yläpuolella (mm. olkapääliikeet, ylätaljaveto selälle, penkkipunnerrus..). Suositteli myös sellaista erityistä jumppaohjelmaa olkapäälle, liikkeet voi tehdä taljoilla tai kumeilla --> sellaisia jänniä kiertoliikkeitä. Puhelun aikana kysyin vielä siitä kun kättä pyörittäessäni olkapää rutisee. Hän sanoi että rutina tulee luultavasti siitä kun joku jänne on vielä tulehduksen johdosta paksumpi kuin normaalisti. No nyt, ollaan treenattu jonkun aikaa vajaalla treeniohjelmalla. Olkapää saa olla vielä rauhassa jonkun viikon.. Parempi olla treenaamatta vaikka kuukausi, kuin saada helevetin pitkäaikainen ongelma.. Ei ainakaan oo kipeä tällä hetkellä, mutta jotenkin on tunne että ei oo täysin parantunut.

Voi vittu, vai että taukoa pitäis pitää? Mul on kans olkapää sökönä ollu jo pari kk. Ei mitään hajuu mikä siinä on. Oon jotenkin pystynyt treenaa nyt pari vkoa. Mut mikkihiiripainoilla 15 toiston sarjoja. Rinnalle ei voi tehä kuin vipuvarsikonetta 15kg kiekoilla. Selkäliikkeissäkin sattuu. Nyt se on pikkasen parempi, elättelen toiveita, että kun kuuri taas starttaa, jos vaikka paranis nopeemmin, mutta isot raudat on pakko unohtaa. Mut varotuksen sana, jos paikat alkaa varottelee, kannattaa keventää treenejä heti. mulla vaivat alkoi viime kuurin lopulla, mut pitihän sitä mennä ohjelman mukaan ja lisätä rautaa tankoon. Sillon otin esim. penkistä kipuineen päivineen 200 x 3, nyt ei 60kgta saa ylös ettei satu.

Mulla se kipu tuntuu jokapuolella olkaa, ainakin etuolkapää ja takaolkapään jotkut jänteet on tulehtunu ja treeneisä tuntuu aina välillä vihlaisevaa kipua jostain syvemmältä. ja rutinaa on myös. Esim. jos painelee etuolkaa ja kiertää kättä samalla(käsi alaspäin) Ni rutisee ihmeellisesti. ilmeisesti just ne jänteet nii jumissa. Mut mitään tuskin on niin paskana että mitään operaatiota pitäis tehä. Eli sama se mikä siinä on, hoito on sama: Lepoa ja kevyttä jumppaa venyttelyä ja hierontaa. Totaali lepoa ei oo varaa pitää :D
No en tiä mikä tän viestin tarkoitus oli, ilmeisesti avautua.:lol1:

olokapää

Avaudun minäkin. Onkohan ketään jolla ei olisi etuolkapää ainakin joskus vihoitellut. Itsekin pidin juuri kuukauden tauon penkissä. Tämä oli toinen kerta, kun näin käy. Meikäläinen onkin surkein penkkaaja Kokkolasta pohjoiseen ja sellaisena kai pysytäänkin. Sitä kun on jääräpää eikä niitä ensivihlaisuja usko, prkl.

Varovasti vinopenkkiä tangolla (telineessä) ja käsipainoilla pystyi onneksi rintaa treenaamaan. Nyt on pari kertaa voinut penkkiä tehdä mutta teenpä kuitenkin joka toinen viikko vinopenkkiä tästä lähtien sen tilalla. Ja LUPAAN kiinnittää tekniikkaan OIKEASTI enemmän huomiota tästä lähtien.

Itsellänikin olkapäät kipeytyivät aikoinaan penkissä ja niskantakaa punnerruksessa. Piikki lekurista ja pari viikkoa kevyemmin. Reiluun kuukauteen en tehnyt tankopunnerruksia vaan korvasin ne käsipainoilla ja jätin niskantakaa punnerruksen pois. Penkissä kavensin otetta hieman ja opettelin laskemaan tangon ylävatsaan, ei rinnalle. Myös kiertäjäkalvosimia aloin treenaamaan lääkärin neuvosta.

Hyvin on olkapäät pelanneet tuon jälkeen, dippi ja niskantaakse tehtävät liikkeet ovat nykyään pois ohjelmasta, myös ylileveä penkki.

SAATANAN OLKAPÄÄT!!!

Huojentuneena luen ihmisten olkapäävaivoja ja totean teiilä ystäväni, että ette ole yksin murheidenne kera!!!

JUMALAUTA SAATANALLINEN PERKELLEEN HELVETTILÄINEN!!!! ( HUOH! ) Johan helpotti..

Mulla pamahti olkapää muutama päivä sitten kun tosiaan huomenna ois ollu elämäni ekat kisat voimanostossa...ja aattelin lähtee voittamaan!!
Eipä ku perkele penkkiykkös yritys ja padam, siinä oli ne kisat mun osalta...tänään urheilulekurin pakeille ja toivottavasti äijä osaa auttaa..SM:t kuukauden kuluttuu ja ei ois varaa missaa!!!

Lohdutuksena kaikille voimanosto-immeisille..jos paikat paukkuu näin keväällä eikä isoihin messinkeihin oo asiaa ni kauhia massareeni suhtkeveillä painoilla ja parin kuukauden päästä dieetit kehiin, ni onpahan jotain tekemistä---ite aijon toimii näin, jos isot raudat jää tältä keväältä---älkää masentuko ykköstuloksista, vaan hakekaa niitä kehollanne--mulla ainaki toimi viime keväänä, kun rintarepeilyistä toivuin, kevyt massareeni..kesä kun koitti, ni ei se yhteistulos päätä huimannu, mut ruho kyllä Hietsun friiduj..;)

Mulla on sellaista vikaa oikeassa olkapäässä, että jos otan pystypunnerrusta käsipainoilla niin saattaa koko olkapää muljahtaa sijoiltaa ja palaa heti takas paikoilleen. Kipu on ihan järkyttävä. Treeni yleensä jää sitten siihen, mutta seuraavana päivänä ei oo enää yhtään kipeä. Pystypunnerrus tangolla sitten taas sujuu ihan hyvin ja smith-laitteessa menee kanssa ihan hyvin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
yleensä kun olkapää menee sijoiltaan niin sieltä repee jotain
jänne tai nivelkapseli mutta jos pystyt jo muutaman päivän päästä nostaa painoja niin luultavasti sulla on syntymästä löysä rakenne olkapäässä. kantsii tehdä kaikenlaisia erikois liikkeitä
olkapäälle esim. ulko kiertoa kyljellään maaten vapaalla painolla
ja kiertäjä kalvosimia niin se vahvistuu ja ei mene niin helposti sijoiltaan.

http://www.exrx.net tuolta voi käyä kattoo miten ne liikkeet tehdään

Mulla on kanssa nivelkapselit väljät molemmissa olkapäissä, mut ei häiritse reenaamista eikä muuta elämää, selkää on tosin paha raapia kun sattuu.

Mulle lääkäri sanoi että kortisoonipiikin jälkeen pitäis olla pari viikkoa tekemättä mitään. Selitti sen niin että se kortisooni lähtee liikkeelle jos lihasta pumppaa eikä tällöin vaikuta. Pidin kiltisti sen tauon ja mulla auttoi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom