Treenaus ja vhh-ruokavalio

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja emva
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä olen ikäni harrastanut liikuntaa,mutta uudenvuodenlupauksen tehtyäni aloitin kunnon treenamisen.Olen 21-vuotias nainen, mittani ovat 167cm/60kg, tavoitteeni on kiinteytyä ja saada lihaksia..eli suomeksi läskin tilalle lihasta! Käyn 2x viikossa bodypumpissa, jossa aika hyvin treenataan eri lihasryhmiä ja se todellakin on tehokasta. Lisäksi käyn n 2x viikossa spinning-tunneilla ja kuntosalilla käyn lähinnä juoksemassa matolla 45min kerrallaan n. 2x viikossa. Ruokavaliossani en käytä perunaa, valkeaa leipää, pastaa tai valkeaa riisiä. Aamiaisella syön useimmiten puuroa ja juon 0,5litraa vettä, lounaaksi syön yleensä kanaa/lihaa/kalaa salaatin/muiden kasvisten kera, iltapalana menee yleensä munakas ja päivän mittään tulee vettä juotua todella paljon..ainakin se 2 litraa. Eli nyt kysyn teiltä kokeneilta hieman vinkkejä ja lisäyksiä/pois ottamista "ohjelmaani"..luulen että minun tulisi syödä enemmän, mutta kun opiskelen päivät, säännölisen ruokavalion luominen on vähän hankalaa...kiitos :)

Syö vähemmän kun kulutat niin laihdut ja kiinteydyt. Lihaksia ei juurikaan pysty kasvattamaan dietillä.

Elikkä syömistä pitäisi vielä vähentää? vhh dietillä kehoitetaan syömään syömään ja syömään..ja ruokani pyrin valmistamaan mahdollisimman vähä hiilarisesti.

Elikkä syömistä pitäisi vielä vähentää?

Vaikea sanoa, kun ei hajuakaan minkä verran syöt ;) Suosittelen lämpimästi tämän foorumin keskusteluja sekä Aloittelijat- että Ravinto-osiosta, ja lisäksi tutustumaan www.kalorilaskuri.fi -sivustoon.

Bodypumppi ei lihaksia juuri kasvata, vaikka muuten ihan hyvää liikuntaa onkin. Minä vaihtaisin bodypumpin kunnon punttitreeniin 2-3 krt / viikko, ja tekisin noita muita aerobisia (spinning, juokseminen) sitten siinä ohessa jaksamisen mukaan, 2-3 krt viikko.

Yritin tuossa edellä mainita vähän esimerkkejä ruokavaliostani....esim tänään olen syönyt aamiasiella puuron + 0,5 l vettä, lounaaksi savulohisalaatin ja päivälliseksi kanan rintafilettä salaatilla, iltapalani koostuu yleensä munakkaasta..mutta täytyypä lukaista tuota forumia tarkemmin:)

Diettaamisen perusasioista on todella hyvä paketti tässä http://www.pakkotoisto.com/aloittel...minen-beginners-ekaa-kertaa-dieetill-lue-t-m/ sekä vvh-dietistä löytyy tosi paljon juttua täältä http://www.pakkotoisto.com/ravinto/56940-ketoosidieetti/ sekä jotain ruokajuttuja http://www.pakkotoisto.com/ravinto/96854-vhh-safkat/

Vhh dietin "syö syö syö" ei ole ihan niinkuin mainitsit kauheata syömistä kokoajan, siinä otetaan energia proteiinista ja rasvoista, mutta toki pitää syödä alle kulutuksen. Henkilökohtaisesti pidin ketodietistä, koska se piti itselläni ainakin nälän tosi hyvin aisoissa ja lihaa saa syödä oikeasti paljon (400-500g / pv). Toisaalta tarvittava syöminen on välillä vaikea saavuttaa, koska sulla ei oo varmasti tarkoitus vetää millään -1000kcal päivässä niin pähkinöistä saa hyvin energiaa vähillä hiilareilla. Niinkuin joku tossa mainitsi kannattaa ruveta käyttämään kalorilaskuria, sillä on helppo pitää kirjaa syömisistä. Lisäks voisin kehottaa ostamaan 10-20e digitaalisen ruoka vaa'an, jos oikeesti haluat dietata tarkasti etkä sinne päin niin se on "must".

En sen enempää halua puuttua sun syömisiin, puurohan pitää nähän aika hyvin pois, mutta jos tuntuu et iskee nälkä ennen kouluruokailua niin voisit kokeilla lisätä aamiaiseen vaikka munia, pekonia tms.

Lisäksi mitä mainitsit, että säännöllisen ruokavalion luominen on vaikeata, niin kyllä se siitä helpottuu. Mikäli päätät hommata ruokavaa'an niin huomaat pian, että pystyt arvioimaan kouluruoan ( salaattien tms. ) ainesosien määrän aika hyvin ja näin pitää syömiset miinuksella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom