Treenaus ja liikkeet.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Znt
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Znt

Oon 14v punttausta alotteleva poika ja haluaisin vähän ohjeita.
Eli siis harrastan jääkiekkoa ja tarkotus ois kasvattaa vähän voimaa, lähinnä käsiin. Penkistä nousee tällä hetkellä 60kg, eli millä painoilla kannattas vetää sarjaa että saa nopeesti lisää maksimivoimaa. Lisäksi pitäs saada hauiksiin voimaa, paras liike tähän on hauiskäännöt käsipainoilla? Eipä mulla oikeestaan muuta, Kiitos jo etukäteen. :)

Ei noi kerro sulle ennenkuu lupaat että treenaat jalkoja ja selkääki, ite oon niin käsi ja tunari etten uskalla ees sanoa mitään :D

Pena ja haukka forever!! Jos jaksat tehdä muitakin niin lukaise vaikka tuo läpi: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?threadid=4734

Itse teen ensin seisten tangolla ja sitten istuen käsipainoilla haukan, 4x10 ja 3x10. Pena 4x10 ja päälle vinopena käsipainoilla 3x10. Vaan minäpä koitan vain kasvaa, en kaipaa maksimivoimaa, joten.. Itseasiassa täysin asiaton viesti kaikenkaikkiaan :D

EDIT: Nyt hulkki äkkiä apuun, täällä koitetaan jättää jalat tekemäti ;)

T. Dogi

Oikeasti, jos harrastat jääkiekkoa, saat todennäköisesti noin <font size=+4>Hulkin</font> verran suuremman hyödyn treenaamalla jalkoja ja selkää, kuin hermottamalla hauiksia.( :david: ) Lueskele tuo faq läpi, kyllä sieltä voimanhankintaohjeitakin varmasti löytyy.

Siis oon kuullu, että jos "kasvuiässä" rupee vetää painoilla selkää ja jalkoja niin kasvu voi vahingoittua. En sitten tiedä onko tolla penkistä nostamisella mitään kasvuun vaikuttavaa haittaa. Ja kyllä noita jalkoja ja selkää tulee treenattua lätkä treeneissä.

Ja Huom! kirjotin tossa viestissä, että "lähinnä käsiin" eli en siis sanonut, että en tekisi jalkoja ollenkaan.

Eipä tuo varmaankaan hirveästi pituutta verota. Käsiä kannattaa tietty treenata, mutta kannattaa sitä voimaa hankkia myös alakroppaan, esim. irtiottokyky paranee huomattavasti.

Jos meinaat kiekossa pärjätä, niin priorisoi jalat ja keskivartalo, niinkuin tällä jo sanottiiinkin. Luistelukulmakyykkyä,yhden jalan kyykkyjä, etukyykkyä. Vatsat kannattaa tehdä kiertäen, samoin kuin selkälihakset. Totta kai yläkroppaakin pitää treenata, varsinkin noin nuorena, että lihastasapaino säilyy. Penkkiä, pystypunnerusta seisten, hauis tangolla(voisi välillä tehdä mailaotteella), kulmasoutua tangolla. Koska olet aloittelija ja noin nuori, opettele liikkeet ensin todella huolella, ennen kuin alat tekemään maksimivoimaa.

Edit: Mitä tarkoitat tuolla, että kiekkotreeneissä jalat ja selkä saavat rasitusta? Käyttekö joukkueen kanssa salilla vai tarkoitatko luistelussa ja oheisharjoituksissa tulevaa rasitusta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Salilla käydään välillä, mutta ei säännöllisesti ja sit meillä on 2 kertaa viikkoon jumppa, jossa on kaiken maailman kyykkyjä,vatsalihaksia,selkälihaksia,kylkilihaksia sun muuta.

LOL Kaveri pyytää käsitreeni ohjeita nii varmaan 10 lukihäiriöistä puskee neuvomaan et treenaa jalkoja.

Maximivoimaa saa ku treenaa: 1-6 toistoa 70-90% maximista, 3-4 sarjaa...

FAQ kannattaa kans lukee.

Suositut

Back
Ylös Bottom