Treenaus inttiä varten!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Dodii, tarkotus lähteä hakeen ensi vuoden (2013) Erikoisrajajääkärikurssille, jonka pääsy kokeet aika lailla vuoden päästä. Tänä vuonna olin siellä myös, mutta paskoin nilkkani viimesessä juoksussa, joten jouduin keskeyttämään :face: Tarkoituksen treenata siis ensivuoden testeihin entistä kovemmaksi, ja ajattelin aloittaa sen jo nyt enkä kuukautta ennen. Pari asiaa minua kumminkin vaivaa: Lihaskuntoa siellä tarvitsee todella paljon, mutta jos vetää hirmu lihaskuuria niin koko ajanhan sitä tulee painavemmaksi mikä haittaa hiihtoa juoksua, vai olenko väärässä? Onko lihasta mahdollista treenata ilman hullua bulkkausta että se jopa kasvaa eikä vaan kiinteydy. Samalla on myös pakko treenata hiihtoa, uintia ja juoksemista. onko tällainen treenaaminen millään tavalla mahdollista, vai onko parempi vain keskittyä treenaamaan joko lihaskuntoa, tai aerobista kuntoa. Älkää ny itkekö että mee salille ja syö vitusti ja et jaksa juosta etkä hiihtää sen jälkeen. Kiitos!! Aloituskunto siis ehkä ½ vuotta aktiivista sali treeniä sekä yli 10 vuotta kiekkoa, että ihan pohjamudista ei tarvitse lähteä.

No näinhän niitä löytyy ja jokaisessa sanotaan että et sää lihaskuntoo sen kummemmin intissä tarviit, kuhan jaksat sillontällön juosta. mut erkkareissa se on vähä eri homma. siel ei pärjää "jos jaksaa sillon tällön vähä juosta..." mutta kiitos kumminki. Ja nuo ljk threadit oli vaan sellasia että porukka tietää ketä sinne on menossa ja millon.

Kyllä siellä LJK-threadeissa on paljon treeniaiheistakin keskustelua.

Miten erkkareissa tarvii erilailla lihaskuntoa? Yleensä varustus on kevyempi kuin monessa muussa hommassa, mutta siirtymät sitten nopeita ja pitkiä. Mitä noiden erkkareiden kanssa tuli RUK:ssa juteltua, niin enemmän siellä tarvii juoksukuntoa ja sitkeyttä kun monessa muussa hommassa, mutta vähemmän on fyysistä voimaa vaativa työntekoa kuin esim. PST linjalla missä leikitään jatkuvasti ammusten, ohjusten, sinkojen ja miinojen kanssa.

Yleensäkään intissä ei kovin kummoista lihasvoimaa vaadita. Sitkeyttä ja kestävyyttä tulee toki olla, mutta jollain 120kg penkkituloksella ja 200kg kyykyllä et tee yhtään mitään. Lihaksista erityisesti keskivartaloa kannattaa harjoittaa ja ryhti olla kunnossa niin ei mene selkä paskaksi pitkillä siirtymillä rinkka selässä.

Sanotaan nyt vaikka että jos juokset cooperissa yli 3000m, vedät 60 nättiä punnerrusta yhteen menoon ja saat 15 leukaa hyvällä tekniikalla niin pärjäät intissä kunnon puolesta ihan missä tahansa hommassa erkkareista sukeltajiin. Loput on sitten päästä kiinni että miten pitkään saat tehoja irti kun mennään oman sietokyvyn rajoilla. Erikoisjoukoissa sinut vain ajetaan sinne rajoille vähän useammin.

Kai sä itse tiedät mitä ne vaatii jos siellä jo aiemmin olet ollu?

Miten olit pärjänny siihen asti kun nilkka hajosi?

Voidilla olikin tossa jo kaikki tärkeät pointit...

Kai sä itse tiedät mitä ne vaatii jos siellä jo aiemmin olet ollu?

Miten olit pärjänny siihen asti kun nilkka hajosi?

Voidilla olikin tossa jo kaikki tärkeät pointit...

Joo kyllähän mä tiedän, halusin vaan saada useamman ihmisen mielipidettä siitä mitä sinne nyt kannattaa vuoden kuluessa treenata. Voidilla hyviä pointteja kyllä.
Pärjäsin about keskiviivan paremmalla puolella siellä testeissä, mutta ensi vuodelle tavoitteena päästä hivottelee täysiä pisteitä. sillä tässä kyselen..
Ja ei se voidi voi väittää että erikoisjoukoissa ei sen enempää kuntoo vaadita ku muissakaa varuskunnissa.. Kiitos ny kumminki

Kuusi koulukaveriani on erkkareita ja melko harvaa heistä näkee kuntosalilla "isojen rautojen" kanssa. Fyysisestihän kaverit kyllä ovat hyvässä kunnossa, mutta eivät he voima- eikä massatuloksia kattele. Kaikkia heitä yhdistää helvetin hyvä aerobinen kunto ja lihaskestävyys (hieman voidia toistelen).

PS. Kaikilla kuudella kaverilla on lisäks helvetin hyvä viinapää, vink vink ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom