Kokonaan en toki ole lopettamassa, hyvin varustettu, laaja kotisali olemassa ja tärkeää liikuntaa, muuten tulisi vain työmatkapyöräilyt ja fyysinen työ. Mutta kovaa ja progressiivisesti treenaamisen olen päättänyt lopettaa. Jatkossa kolme treeniä viikossa 2 tunnin aikarajalla/treeni ja täysin inspiroiden siten, että voin vaikka jättää lihasryhmiä viikossa kokonaan väliin ja tehdä paljon aiempaa kevyemmillä painoilla kevyttä pumppailua, sarjoja ei välttämättä lähellekään loppuun. Voin tehdä vaikka kaikki treenit peräkkäisinä päivinä tai skipata treenejä kokonaan. Mitään ei ole pakko. Ennen tein paljon eri liikkeitä lihasryhmille ja työsarjoissa oli alle minuutin palautukset ja muutenkin kova tahti ja vääntö treeneissä. Jatkossa voin vaikka lukea kirjaa kesken treenin ja touhuta muutakin, asunhan kuitenkin salilla. 2 tunnin jälkeen treeni tulee lopettaa. Enköhän pysy itselleni ihan riittävässä kunnossa ja jatkossa panostan enemmän lepoon, palautumiseen, nukkumiseen ja tarvii nyt nelikymppisenä löytää uutta elämänsisältöä, treeni kun on ollut hallitsevana jostain seiskaluokalta asti. Ruppeen reenaamaan esim. keskittymiskykyäni, joka on lähtökohdiltaan huono, niin voin paremmin valita sen mihin keskityn. En esim. jumitu nettiin turhien sisältöjen äärelle, enkä myöskään miettimään niitä silloin kun en ole netissä. Opettelen keskittymään aisteihini ja sen kautta hioudun skarpimmaksi ympäristöni suhteen, enkä ole jatkuvasti pääni sisällä. Jää elämästä vähemmän huomaamatta. Kun en nuku valveilla. Yksi uusi laji, jossa kehitän itseäni turvallisesti. Treenaamiseni oli kropan ryöstöviljelyä ja haluan että kroppa pysyy suurimman osan aikaa kivuttomana mahdolliset tulevat vuosikymmenetkin. Ennen ei ole olkapää ollut tällaisessa "tilassa", kun naksuu, poksuu, rutisee ja lonksuu... ja jäytää. Pysyneekö nivel kunnolla paikallaan, toivottavasti nivelrusto ei ala vaurioitua, tai ole jo vaurioitunut. Eiköhän tästä omin keinoin ihan hyvä tule, mutta egon vuoksi treenaaminen jää nyt taakse. Irtipäästäminen ei tunnu vaikealta. Kai minulla on kuitenkin parempi "oikea itsetunto", kuin olen luullut. Olo optimistinen. Tapanani on käyttää kappalejakoja, mutta tään ei tarvii
olla lukijaystävällinen, tää oli itelle.