treenaamisen aloitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riggi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Terve,

olen entinen urheilija, jonka urheilut jäivät sikseen loukkaatumisen takia. Nyt on kulunut 3vuotta kun viimeksi olen "treenannut" tosissaan ja ikää 23v. Tarkoitus olisi aloittaa nyt kevyellä puntilla, koska olkapää on niin sökö ettei sillä varmasti kummempia ikinä tulla nostelemaan. Eli minkälaista ruokavaliota ja ylävartalon treeniä suosittelisitte? Lisäravinteita en halua käyttää. Onko kevyillä painoilla mahdollista saada "lihaksia", siis kenelläkään kokemusta? Ja vielä onko jossain muita sivuja joissa ohjeita. Pituuteni on 183cm ja paino noin 92kg ylimääräistä on noin seitsemän kiloa.

kiitos.

vastakysymyksiä :)

Onko tarkoituksesi laihduttaa vai nostaa painoa?
Mikä jaloissasi on vikana? koska vain ylävartaloa haluat treenata...
Miksi et halua käyttää lisäravinteita? lisäravinteiden käyttö helpottaa huomattavasti ruokavalion suunnittelua...

Kevyillä painoilla lihasten hankinta on melko heikkoa. Pitkät sarjat kevyillä painoilla menee kestävyysharjoittelun puolelle.

FAQ osiosta löytyy paljon tietoa oikeanlaisesta harjoittelusta ja ravinnosta!

tarkoitus on siis pysyä vaikka samanpainoisena, mutta parantaa lihaskuntoa -> eli muuttaa vaikka nuo seitsemän kiloa lihakseksi tms. Jaloissa ei ole mitään vikaa päinvastoin. Ja kiitos tosta FAQ osion ilmotuksesta enpä itse tajunnut katsoa.

riggi sanoi:
Lisäravinteita en halua käyttää.
Ja olikos jotain hyvää syytä miksi ei? Tietysti jos haluaa tehdä järkevään treenamiseen pakollisena kuuluvasta oikeasta ruokavaliosta tarkoituksella vaivalloista, niin mikäs siinä.

Juu no kyllä ainakin jonkinlaiseen alkuun pääsee ilman lisäravinteitakin. Itse en lisäravinteita oo vieläkään yhtään käyttäny ja päivittäisen proteiinin tarpeen saa suht helposti täyteen. Nytkin kävin just 6kg rahkaa ostamassa. Kalliimmakshan näin hankitut proteiinit kyllä tulee kun jotkut halpislisäravinneprotskut.

Jos haluat kertoa niin voisit vähän paljastaa mikä on vikana olkapäässäsi? Hieman hankala mitään tiettyä treenityyliä suositella tai kertoa välttämään kun ei tiedä yhtään mikä on olkapäässäsi vialla. Kysyit että voiko pienillä painoilla saada lihaksia niin mikä se pieni paino sitten on? Paljonko se sun olkapää kestää? Se sun vaiva voi myös olla ehkä semmonen että treenin ohessa se vahvistuu ja alkaa kestämään hieman suurempia painoja. Hankala sanoa kun ei tosiaan tiedä vaivasta mitään.

kyllä se palautusjuoma kannattais ottaa, että palautuminen saa alkaa heti treenin jälkeen...

Ja käsitinkö väärin, vai onko nyt asia niin että haluat perusvoimaa, muttet tee jalkatreeniä?

Olkapäitä kannattaa varoa erityisesti ranskalaisessapunnerruksessa, dippissä, pystypunnerruksessa niskantakaa ja sivulta.

Ruokavalion merkitystä lienee ei voi liioitella. Itse syö päin persettä, ei aamupalaa, kaksi suurehkoa lämmintä ruokaa päivässä ja illalla mitä sattuu. Välttelen kyllä huonoja rasvoja sekä sokeria (liiallisia hiilareita). Palautusjuomaa olen harrastellut mutta lopetin sen kun alkoi vituttaa (siippaa alkoi vituttaa) alituinen piereskely ja paskan käry.

Painoa on tullut pari hassua kiloa vuodessa (65->68kg = kynis) mutta tulokset ovat kauttaaltaan parantuneet riittävästi (penkki 50->90kg), roppakin näyttää aikalailla toiselta.

Pointti: Treeni ohjelma kun on järkevästi rakennettu ja sitä tekee antaumuksella niin muutosta tapahtuu.

Back
Ylös Bottom