Treenaaminen kotona

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt tarvittais hieman apua. Loppu sit rahat täs opiskelun ohella eikä oo enää varaa käydä salilla, joten täytyy pitää kuntoa yllä kotikonstein. Multa löytyy penkki, 2 suoraa levytankoa ja levyjä 160 kg:aan asti. Eli minkälaista ohjelmaa noilla sais aikaan. Oon nyt tehnyt 3-jakoista ohjelmaa koht puol vuotta mut jotenki on sellanen fiilis et toi ei toimi. Täl hetkel se menee näin:

Kaikki liikkeet tapahtuu siis tangolla, vipareita lukuunottamatta.

MA: (rinta, ojentajat, olkapäät)
penkki
kapea penkki
pystypunnerrus
viparit sivulle ja taakse (levyt käteen kun muuta ei keksi)

KE: (hauis, selkä)
hauis
pystysoutu
kulmasoutu
maastaveto

PE: (jalat)
kyykky
askelkyykky
pohkeet

Vatsat tungen johonkin päivään fiiliksestä riippuen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuolla punttimäärällä vois jo keksiä mitä vaan...

Olkapäille:
Takaolkapäille linteillä viparit
Etuolkapäille sama
Perusviparit
pystysoutu
pystypunnerrus

Rinta:
Pullover lintillä
Penkki
Vinopenkki
Alakaltevapenkki
Flyerreita linteillä

Ojentajat:
Ranskalainen tangolla
Kapea penkki
Jos lintistä otteen hyvin saa niin yhden käden punnerrus niskan takaa

Hauis:
Tangolla
yhdelle kädelle lintillä

Selkä:
Mave
Kulmasoutu
Yhdenkäden kulmasoutu
Epäkkäät vois vetää vaikka tähän väliin.

Jalat:
Suorin jaloin mave
kyykky
pohkeet seisten tangolla
istuen tangolla, joku pikku tuki päkiöiden alla

Systeemi vois olla vaikka pari treeniä ja sit aina huili. Ja joka päivälle oma lihasryhmä. Joka toinen kierto vois olla kevyt ja joka toinen, niin raskas kuin vain voit turvallisesti kotona tehdä.

Noita treeniliikkeitä voi sitten vaihdella / kehitellä muitakin ja treenin järjestys itsellesi sopivaksi.

Tämmöstä aattelisin ite jos kotona jumppailisin...

Edit: Ootkos joa kauan harrastanut?

Kohtalaisen hyvältä tuo näyttää. Onko liikkeiden järjestys myös tuo, sitä kannattaa ehkä vaihtaa. Maastaveto kannattaisi tehdä ainakin varmaan ensimmäisenä? Jos jotenkin onnistuu niin kannattaa ehkä harkita myös leuanvetoa mukaan ja tangolla suorinjaloin maastavetoa.

Edit: Liikkeitähän tosiaan keksii lisää vaikka millä mitalla jos niitä kaipaa.

Vanha kirja, mutta saattaa saada ideoita uusiin tai ainakin outoihin liikkeisiin: Bill Pearl, Lisää voimaa. Kurkkaa kirjastosta, jos ei vielä ole tuttu!

Leuanvetotanko olis hyvä olemassa, niin sais selkätreenistä vähän monipuolisemman. Itse treenasin ennen kotona ja saavutin ihan yhtä hyviä tuloksia kuin salillakin. Pohkeille tosin jouduin tekemään pelkkiä yhden jalan pohjeliikkeitä käsipaino kädessä. Ohjelma näyttäisi aika hyvälle.

Toi leukatanko ois kyl hyvä viel hommata kuten v-selkä76 sanoikin... Selkä
treeniin vielä vois vaihtoehto liikkeeksi lisätä tankosoudun. Eli tangon toinen pää nurkkaan ja siihen paino päälle. Sit vaan vapaaseen päähän painoa ja soutamaan!!!

Eiköhän tästä jotain saa taas kehitettyä. Leuanvetotanko ois kieltämättä aika kova apu selkätreeniin mut mun kämppään sitä ei kyl valitettavasti saa. Oon treenannu suunnilleen 4 vuotta mut vaan 1,5 vuotta säännöllisesti ja tosissaan. Täytyy vaan toivoa et kehitys ei pysähdy kun ei pääse salille vähään aikaan.

Big Daddy sanoi:
Eiköhän tästä jotain saa taas kehitettyä. Leuanvetotanko ois kieltämättä aika kova apu selkätreeniin mut mun kämppään sitä ei kyl valitettavasti saa. Oon treenannu suunnilleen 4 vuotta mut vaan 1,5 vuotta säännöllisesti ja tosissaan. Täytyy vaan toivoa et kehitys ei pysähdy kun ei pääse salille vähään aikaan.

Tuskin pysähtyy kunhan vaan kotosalla jumppaat topakasti.

Tsemppiä kotitreeneihin :thumbs:

Big Daddy sanoi:

Miksei saa?? onhan niitä ovenpieliin kiinnitettäviä malleja, vähän joutuu jalkoja pitään koukussa mutta kyllä se paremman puutteessa menee. Ja jos ei oo sopivia karmeja niin eikun kattoon vaan parin ketjun varaan kiinni jos vaan katto kestää kiinnittää.

Tai oisko sulla mahollista hommata kyykkytelineet vai omistatko sellaset jo?? jos sulla on niin ne tangon raudat vaan niin ylös kun mahollista ja sitten vetää leukoja siinä tangossa. Säätämiseltä kuulostaa, mutta kyllä pystyy tekeen, edellyttäen etää ne saa niin korkeelle ettei osut polvet maahan ala-asennossa.

Itsekkin treenailin kotona reilut 2 vuotta ja tuloksia tuli ihan hyvin. Edellä suositeltu Bill Peralin lisää voimaa on ihan ehdoton jos tekee levytangollla ja käsipainoilla. Ihme kyllä jos kämppään ei saa leuanveto tankoo kiinni. Pohkeet pystyy tekemään kyllä ilman lisäpainoja mutta toki voi istua penkille ja pistää levytangon polvien päälle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lisää voimaa kirja on ihan hyvä muutenki lukasta läpi, mutta ne onhjelmat on kaikenkaikkiaan aika älyttömiä. Mutta parhaat vapailla ´painoilla tehtävät kuvat siellä on mitä oon koskaan missään kirjassa nähny.

Zone-sarja -42%
abine sanoi:
no kuinka noi tehään

Mitäs ihmeellistä on siinä että tekee painolevyillä näitä liikkeitä? ainakin kaikenlaisiin vipunostoihin ne käy todella hyvin. Pullover voi mennä säätämiseksi jos pitää iso levy ottaa. Mutta ihan samalla tavalla suoritetaan kun käsipainoillakin, käsipainon sijasta on vaan levypaino.

Big Daddy sanoi:
Loppu sit rahat täs opiskelun ohella eikä oo enää varaa käydä salilla
Voi tsiisös jos ei riitä rahaa ees treenaamiseen. Miten kallis se sun salis on??? :D

Timba79 sanoi:
Mitäs ihmeellistä on siinä että tekee painolevyillä näitä liikkeitä? ainakin kaikenlaisiin vipunostoihin ne käy todella hyvin. Pullover voi mennä säätämiseksi jos pitää iso levy ottaa. Mutta ihan samalla tavalla suoritetaan kun käsipainoillakin, käsipainon sijasta on vaan levypaino.

ÖÖÖÖöööäöäöäöä, sekoilin vaan :hyper: :wall: :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom