Treenaaminen antibioottikuurilla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli miten tulisi treenata antibioottikuurilla? Tulisiko treeniä keventää tai jättää kokonaan väliin? Voiko treenaaminen olla vain haitaksi antibioottikuurilla?
Itselläni on korvatulehduksen takia antibioottikuuri päällä ja olen huomannut väsymystä ja voimattomuuden tunnetta salilla. Johtuuko tämä antibiooteista vai itse tulehduksesta?

Jätä väliin. Treenata ehtii myöhemminkin. Noissa liikuntakielloissa on mun käsittääkseni ideana se, että annetaan kropan keskittyä sairauden voittamiseen eikä tuhlata sen resursseja salilla rikkirevittyjen paikkojen korjaamiseen. Sillä antibiootilla itsellään ei liene hirveästi vaikutusta treenitehoon tai siihen saisiko treenata.

Itsellä oli viime vuonna kans korvatulehdus ja siihen antibioottikuuri. Kysyin lääkäriltä saako käydä salilla ja se sanoi, että saa käydä. :dance2: :rock:

Lääkäri ei puhunut mitään liikuntakiellosta,mutta sanoi että korvaan ei saa mennä vettä. Toisaalta treenatessa korvaan saattaa muodostua hikeä. Eikä painojen nostelun aiheuttama painekkaan korvassa varmaankaan tee hyvää?

no eikö nyt tullu selväks että kun ne tulehdusarvot on koholla niin ei kannata mennä sinne nousee varmaan entisestään sen jälkeen yms..

Lääkäri ei puhunut mitään liikuntakiellosta,mutta sanoi että korvaan ei saa mennä vettä. Toisaalta treenatessa korvaan saattaa muodostua hikeä. Eikä painojen nostelun aiheuttama painekkaan korvassa varmaankaan tee hyvää?
Mutta eiks se paine muodostu sinne sisäkorvaan? Vesikiellosta päättelisin, että sulla on tulehdus ulkokorvassa. Kyllähän sitä vois varmaan koittaa maksimoida antibioottikuurin tehon huilaamalla lääkityksen aikana, kun ei semmoseen viikon salitaukoon vielä kuole. Itellä toi oli vaan jokseenkin vähän krooninen vaiva ja jos olisi koko tulehduksen ajan huilinut, niin olis saanut levätä 1-2kk. Rehkimään joutui töissäkin välillä ihan hikeen asti ja kun lääkäri ei kieltänyt treeniä eikä töitä niin olis tuntunut hölmöltä lepäillä vaan kotona.

Mutta eiks se paine muodostu sinne sisäkorvaan? Vesikiellosta päättelisin, että sulla on tulehdus ulkokorvassa. Kyllähän sitä vois varmaan koittaa maksimoida antibioottikuurin tehon huilaamalla lääkityksen aikana, kun ei semmoseen viikon salitaukoon vielä kuole. Itellä toi oli vaan jokseenkin vähän krooninen vaiva ja jos olisi koko tulehduksen ajan huilinut, niin olis saanut levätä 1-2kk. Rehkimään joutui töissäkin välillä ihan hikeen asti ja kun lääkäri ei kieltänyt treeniä eikä töitä niin olis tuntunut hölmöltä lepäillä vaan kotona.
Kyllä toi korvatulehdus on mullakin melko yleinen vaiva. Lääkäri määräsi 6 pv antibioottikuurin 10 pv sijaan koska olin jo joulukuussa vetänyt ensimmäisen kuurin samaan vaivaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli miten tulisi treenata antibioottikuurilla? Tulisiko treeniä keventää tai jättää kokonaan väliin? Voiko treenaaminen olla vain haitaksi antibioottikuurilla?
Itselläni on korvatulehduksen takia antibioottikuuri päällä ja olen huomannut väsymystä ja voimattomuuden tunnetta salilla. Johtuuko tämä antibiooteista vai itse tulehduksesta?

Puhun nyt yleisesti antibioottikuureista.
Monta antibiootti kuuria olen syönnyt korvatulehduksiin,keuhkoputken tulehduuksiin ja angiinoihin.

Antibiootti kuuri sinällään ei ole mikään este treenaamiselle.

Tarkkaile paremminkin muita oireita, eli jos on kurkkukipua,turvonneita imusolmukkeita, nuhaa, flunssaa, korvakipua jne. Niin jätä treenit väliin.

Kuumeessa tai pienessä lämmössä ei saa missään tapauksessa urheilla!!!!

Mielestäni siinä vaiheessa kun olet aloittanut antibiootti kuurin niin kannattaa pitää ainakin 4-5päivää heti täyttä lepoa. Sit kun fyysiset oireet ovat hävinneet vaikka nyt. esim. 6 päivää kuurin aloittamisen jälkeen niin en näe mitään estettä reenaamiselle.

Väsymys ja voimattomuus eivät johdu antibiooteista.

Asia on näin ja sillä sipuli.

Kun on virustauteja liikkellä ja tunnetusti antibiootit eivät vaikuta niihin. En suosittelisi antibioottien aikana treenaamista. Antibiootit alentaa elimistön vastustuskykyä ja mahdollisuus jonkun virustaudin tarttumiseen kasvaa. Esim kun olet treenaamassa 10 päivän antibioottikuurin puolessa välissä ja törmäät johonkin a-virusta sairastavaan ja sen jälkeen toiset treenit, niin soppa alkaa olla valmis. Virustaudin aikana treenaamisesta voi puhjeta esim. sydänlihastulehdus, nivelreuma, etc.

Kun on virustauteja liikkellä ja tunnetusti antibiootit eivät vaikuta niihin. En suosittelisi antibioottien aikana treenaamista. Antibiootit alentaa elimistön vastustuskykyä ja mahdollisuus jonkun virustaudin tarttumiseen kasvaa. Esim kun olet treenaamassa 10 päivän antibioottikuurin puolessa välissä ja törmäät johonkin a-virusta sairastavaan ja sen jälkeen toiset treenit, niin soppa alkaa olla valmis. Virustaudin aikana treenaamisesta voi puhjeta esim. sydänlihastulehdus, nivelreuma, etc.

No, joo antibiootit alentavat hetkellisesti hieman vastustuskykyä.

Mutta tota virusten tarttumista ei kannata sotkea tähän soppaan.
Se virus voi tarttua ihan missä tahansa jos on tarttuakseen. Esim kaupassa,bussissa, väkijoukoissa tms.

Mutta siinä vaiheessa kun virus tarttuu ja oireita alkaa tulla niin reenit seis samantien oli antibioottikuuria tai ei.

Noin 6 eri lääkäri on sanonut mulle että antibioottikuuri ei ole mikään este reenaamiselle, kunhan sulla ei ole mitään oireita silloin kun urheilet. Kukaan muu kuin sinä itse ei tiedä paremmin elimistösi sen hetkistä kuntoa/olotilaa. Sen mukaan menen itse.

joumatamou1

parempi se että moni pätee samaan suht tärkeään asiaan kuin se ,että joku kirjoittaa että ei ymmärrä.
älytön kommentti tohon väliin, tredi alussa ja kaikkee.

Kumma juttu että korvaan ei saisi mennä vettä tulehduksen aikana. Ite oon just korvatulehduksessa ja lekuri oikein anto ruutan messiin että pumppaa tolla vettä korvaan jos oikein särkee. Ja kyllähän se autto kun eilen kokeilin, kun oikein särki. No toivottavasti ei ollu epäterveellistä. Ja kovasti ne kans lekurissa huuhtelivat kanssa ennen reseptin antamista. Että sais korvan auki, että näkis onko tulehdusta. Ja olihan se tulehdus siellä.

Ulkokorvan tulehdus voi käsittääkseni johtua aika monesta eri bakteerista ja joitain tulehduksia saa varmaan huuhtoa vedellä ja toisia ei. Mulla oli joku vähän harvinaisempi bakteeri, joka ilmeisesti yleensä tulee korvaan vain uima-altaista, joissa on ihmisten paskaa tai kusta. Kun vettä jäi korvaan, niin siellä se aina muhi ja lisääntyi niin että korvia poltti. Lääkärissä korvia huuhdottiin vain raa'alla pirtulla, eikä paljon normaalit antibioottikuurit tehonneet.

No, joo antibiootit alentavat hetkellisesti hieman vastustuskykyä.

Mutta tota virusten tarttumista ei kannata sotkea tähän soppaan.
Se virus voi tarttua ihan missä tahansa jos on tarttuakseen. Esim kaupassa,bussissa, väkijoukoissa tms.

Mutta siinä vaiheessa kun virus tarttuu ja oireita alkaa tulla niin reenit seis samantien oli antibioottikuuria tai ei.

Noin 6 eri lääkäri on sanonut mulle että antibioottikuuri ei ole mikään este reenaamiselle, kunhan sulla ei ole mitään oireita silloin kun urheilet. Kukaan muu kuin sinä itse ei tiedä paremmin elimistösi sen hetkistä kuntoa/olotilaa. Sen mukaan menen itse.

On vaan monesti vaikea tunnistaa onko kyseessä bakteeri tartunta tai a-viirus, melko samat oireet. Ennyt siis tarkoita korvatulehdusta, mutta jos on hieman kipeämpi. Miksi yleensäkkin menee sairaana treenaamaan? Parit treenit sinne tänne, kyllä sitä kerkeää terveenäkin treenata.

Aloitin antibioottikuurin lauantaina ja on siitä lähtien ollut toisessa imusolmukkeessa isohko valkoinen rakkula. Aivan saatanan kipeä jos kuivaan kurkkuun nielaisee. Oli saman lainen rakkula viime antibiooteilla, mutta lähti itsestään pois jonkin ajan kuluttua. :O

Helvetin korvatulehdus

Heti kun treenit rupesi tuntuu hyvältä ja motivaatio oli kunnossa, niin korvatulehdusta pukkaa. Tällä kertaa en taida jättää reenejä väliin vaikka antibiootti kuuri onkin päällä.

Tuntuu, että korva tulehtuu vähintään puolenvuoden välein ja saa olla kokoajan syömässä lääkkeitä. Onko täällä muita jotka kärsivät korvatulehduksista paljon? Lääkäri ehdotti korvan puhkomista ja putkia :eek: Iski muuten semmonen paniikki päälle, että tekisin ihan mitä muuta tahansa kuin antaisin lääkärin puhkoa mun korvan.. Mutta koska tämä on ehkäpä väistämätön toimenpide, niin kaipaisin hieman kokemuksia muilta. Onko kukaan saanut korvatulehduskierrettä katkeamaan putkituksilla?

Heti kun treenit rupesi tuntuu hyvältä ja motivaatio oli kunnossa, niin korvatulehdusta pukkaa. Tällä kertaa en taida jättää reenejä väliin vaikka antibiootti kuuri onkin päällä.

Tuntuu, että korva tulehtuu vähintään puolenvuoden välein ja saa olla kokoajan syömässä lääkkeitä. Onko täällä muita jotka kärsivät korvatulehduksista paljon? Lääkäri ehdotti korvan puhkomista ja putkia :eek: Iski muuten semmonen paniikki päälle, että tekisin ihan mitä muuta tahansa kuin antaisin lääkärin puhkoa mun korvan.. Mutta koska tämä on ehkäpä väistämätön toimenpide, niin kaipaisin hieman kokemuksia muilta. Onko kukaan saanut korvatulehduskierrettä katkeamaan putkituksilla?

Lapsilta kyllä :D

Putket laitetaan nukutuksessa yleensä ja on kivuton ja lähes ongelmaton toimenpide. Ei satu :)

Ja tuo auttaa lähes poikkeuksetta, mutta putkitettuun korvaan ei passaa päästää vettä, sillä se tulehtuu silloin todennäköisesti.

Back
Ylös Bottom