Travellerin tyhmät kysymykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mahoney
  • Aloitettu Aloitettu
No ei kyllä kannata luottaa ainakaan Thaimaassa paikallisten kielitaitoon. Saattavat vaikka laittaa annoksen täyteen kananmunaa, kun ymmärtävät paskalla englannillaan väärin. Esim. kaveri tilasi rantabaarissa veden ja sai sandwichin nokan eteen. Tai vaimo tilasi hotellin ravintolassa valkosipulileipää, niin tuli hummeria valkosipulipedillä.

Toi paikallisella kielellä kirjoitettu lappu on varmaan paras.

Miten tyttöystäväsi on aiemmilla reissuillaan homman hoitanut? Piikki kannattaa silti olla mukana koko ajan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistä kaikkialta maailmasta löytyy näin valkoista puuterihiekkaa sekä näin turkoosia merta sekä paljon aurinkoa? Mielellään sellaisia paikkoja, joihin olisi kiva matkustaa noin muutenkin. Ettei olisi ihan autio hiekkaranta. Kerro maa ja siellä oleva kohde.

Nämä jo tiedän (samoin kuin Malediivit):

Koh Samui / Thaimaa
KohSamui.jpg

Koh Lipe / Thaimaa
KohLipe.jpg

Gili Trawangan / Indonesia
GiliT.jpg

Gili.jpg

Gil.jpg

- - - Updated - - -

Itse ostin 80l rinkan aikanaan Thaimaasta 20e. Menin paikanpäälle jonkun rupusen risan repun kanssa ja ostin aidon feikkirinkan. Kestänyt nyt jo 8 vuotta kaikki reissut ehjänä. Suosittelen tätä toimintapaa pihistelijälle, eikä ainakaan ota päähän jos se rinkka lopulta jollain reissulla katoaa. Mitään eroa aidon ja feikin välillä en ole huomannut vuosien varrella.

Mä ostin yhden ison rinkan Thaimaasta. Ei kestänyt kuin muutaman vuoden. Viimeisimmän Haltin ison rinkan ostin Vantaan Tammistosta outlet-myymälästä (Scandinavian Outdoor).

Itse ostin varustelekasta Berghaus atlas rinkan käytettynä enkä ole katunut hetkeäkään. Joidenkin mielestä liian iso rinkka mutta tähän astisilla reissuilla itse tullut siihen tulokseen ettei omiin tarpeisiini ole. Ei tarvitse jättää mitään ottamatta mukaan reissuun ja ei tarvitse miettiä onko matkamuistot liian isoja mukaan otettavaksi. Kannan myös mielummin isoa ja tukevaa rinkkaa kuin pikkuista reppua.

Lyhyessä reissussa pitää aina valita otanko rinkan johon laitan omat ja tyttökaverin kamat vai molemmat ottaa pienet reput, mielummin maksan rinkan ruumaan ja täten vältyn miettimästä siltä ostinko liikaa tuliaisia, itsellä ollut tapana ostella mm useampi kilo paikallista kahvia. Mikäli meillä ei ole vielä majapaikkaa mihin rinkkaa jättää ja kiertelemme esim kaupungilla niin mielestäni on myös mukavampi vaihdella rinkan kantajaa, kuin kantaa kokoajan pientä selänkostuttajaa mukana. (olettaen tietenkin ettei rinkka ole niin täynnä että neidon olisi sitä vaikea kantaa)

Viime reissuun lähtiessä rinkka painoi 8.8kg ja takaisin tullessa jonkun 25kg

Syitä ostaa sotilasrinkka: Kestävyys, käytännöllisyys, tuotteita on testattu armejian soveltuvuuteen joten testaamiseen on käytetty tunti ja ropo poikineen.

Syitä ostaa käytetty rinkka: hinta, mennessä vähän eksoottisempiin reissukohteisiin et näytä niin houkuttavalta ryöstön kohteelta kuin jos selässäsi loistaa joku uus turkoosi haltin rinkka.

Mistä kaikkialta maailmasta löytyy näin valkoista puuterihiekkaa sekä näin turkoosia merta sekä paljon aurinkoa? Mielellään sellaisia paikkoja, joihin olisi kiva matkustaa noin muutenkin. Ettei olisi ihan autio hiekkaranta. Kerro maa ja siellä oleva kohde.

Boracay, Filippiinit
PhilippinesBoracay.jpg

Ensi vuonna pystynen tarjoamaan tuolta majoitusta vuokralle, pitäisi valmistua sellainen 40 neliön condo johon sijoitin.

Toi Boracay kyllä kiinnostaa. Olen jonkun verran yrittänyt selvittää lentoreittejä ym., mutta mikä on sun näkemys siitä, mikä on paras reitti ja tapa matkustaa sinne?

Entä onko tämän valmistuvan huoneiston sijainti millainen?

Toi Boracay kyllä kiinnostaa. Olen jonkun verran yrittänyt selvittää lentoreittejä ym., mutta mikä on sun näkemys siitä, mikä on paras reitti ja tapa matkustaa sinne?
Entä onko tämän valmistuvan huoneiston sijainti millainen?

Toistaiseksi helpoin on yhdellä välilaskulla Helsingistä Manilaan ja siitä sisäinen lento Boracayn viereen Kaliboon tai Caticlaniin. Myöhemmin Boracaylle pitäisi päästä paremmin yhdellä stopilla esim. Hongkongin kautta.

Turkish Airline laittoi juuri todella houkuttelevia lentoja tarjolle (Lennot Filippiineille 309 euroa (*päättynyt*) | Lentodiilit), parhaat meni jo, mutta edelleen Helsinki-Manila yhdellä stopilla 650-700 e.

Kämppä rakentuu keskelle saarta (Oceanway Residences), siitä pelipaikoille pääsee kävellen tai (ilmaisella) shuttlella 5-10 minuutissa. Se alue saaresta on kuitenkin vasta rakenteilla, joten vielä on vaikea sanoa mitään varmaksi.

Aivan rannalla on kuitenkin paljon hyviä resortteja haarukassa 50-100 e/yö.

No ei kyllä kannata luottaa ainakaan Thaimaassa paikallisten kielitaitoon. Saattavat vaikka laittaa annoksen täyteen kananmunaa, kun ymmärtävät paskalla englannillaan väärin. Esim. kaveri tilasi rantabaarissa veden ja sai sandwichin nokan eteen. Tai vaimo tilasi hotellin ravintolassa valkosipulileipää, niin tuli hummeria valkosipulipedillä.

Toi paikallisella kielellä kirjoitettu lappu on varmaan paras.

Miten tyttöystäväsi on aiemmilla reissuillaan homman hoitanut? Piikki kannattaa silti olla mukana koko ajan.

On käynyt vain turistikohteissa ja syönyt lähinnä hotellien tai isojen ketjujen ravintoloissa. Mitään kadunvarsikojuja mistä itse tykkään, ei ole harrastanut. Myöskin tarjoilijoiden riittävän hyvä englanninkieli käy kyllä ilmi jo heti kättelyssä. Eli jos ei voi luottaa -> paikanvaihto. On toki myös ruokia joissa nyt tietää tyhmäkin että ei ole kananmunaa.

Piikki mukana reissuissa oltava toki alinomaa.

Voiko matkavakuutuksesta saada korvauksen lentolipusta jos myöhästyy lennolta esim. ruuhkan tai auton tielle jäämisen takia?

Voiko matkavakuutuksesta saada korvauksen lentolipusta jos myöhästyy lennolta esim. ruuhkan tai auton tielle jäämisen takia?

Ehkä saa, ehkä ei. Tämä selviää vain, kun selvität oman matkavakuutuksesi ehdot ja sisällön. Aika usein kyllä korvaa, mutta onhan niitä kaikenlaisia vakuutuksia olemassa.

Laitetaan tämä nyt vaikka tähän ketjuun. Eli ollaan kaverin kans mietitty että ens kesänä käytäis jossaki, mielellään Euroopassa rantalomalla ja samalla ehkä mun synttäreitäkin viettämässä. Ajattelin että olisko jollakin heittää ehdotuksia mihin mennä? Espanja (Kanaria) ja Turkki on nähty joten ei ainakaan niihin. Kroatia, Italia, Ranska, Kreikka, Kypros, Portugali tms. Vois kiinnostaa. Bulgariaan ei.

Lähinnä pitäis olla sellanen paikka mihin pääsis kohtuu halvalla ja missä ei asuminenkaan kovin kallista olis, mitään luksusta ei tarvi olla kunhan on hyvä ranta ja sää. Mielellään toki myös jotain aktiviteetteja sais olla ja ravintoloita yms yöelämää. Eri matkatoimistojen sivuilta oon katellu viikon matkoja niin aika halvallahan niitä saa, 500-600€/henki halvimmat ihan kivan näköiset paikat. Toki jos ei ota matkatoimiston kautta niin saa varmaan vielä halvemmallakin.

Kroatian Tucepia oon katellu, mutta taisin jostain lukea että se on todella rauhallinen paikka eikä yöelämää juuri ole. Olis kuitenki mukava jos sitäkin olis tarjolla jos nyt mun synttäreiden aikaan sinne mennään. Mihinkään isoon kaupunkiin en halua mutta toisaalta en ihan korpeenkaan :D semmonen perus turistipaikka olis hyvä.

Kroatia :haart: Itse olen ollut Dubrovnikssa, jossa on mahtava vanha kaupunki. Ei mikään järjetön bilepaikka.

Samalla reissulla voi käydä esim. Montenegrossa (esim. Budva, jossa on kiva vanha kaupunki, yöelämää ja jossa voi treenata).

Olin siellä joulukuun ja ostin Walmartista sim kortin missä dataa ja ilmaiset puhelut kuukaudeksi. Olikohan se joku $25. Hmm.. tyhmänä en muista paljon oli dataa. Siellä oli kuitenkin iso valikoima, lue mitä missäkin on. Avoimia Wifi yhteyksiä on joka paikassa, esim useilla huoltoasemilla, kaikissa McDonaldseissa, motelleissa jne

Millaisia reppuja olette saaneet survottua Norwegianin käsimatkatavaroihin ja millaisin täyttein?
Tarkoitus on tehdä kuun vaihteen reilu viikon reissu pelkin käsimatkatavaroin ja koska yöpymisolot sun muut ovat aika autenttiset, aion kantaa omaisuuteni selässäni, enkä ota matkalaukkua.
Reppu pitää ostaa joka tapauksessa ja helpostihan nuo reppujen mitat selville saa, mutta mitenköhän on testikehikkoon mahtumisen laita repun ollessa täynnä tavaraa...

Suositut

Back
Ylös Bottom