Travellerin tyhmät kysymykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mahoney
  • Aloitettu Aloitettu
Homeawayn kautta löytyis majoitusta, miten varmistaa, ettei vastassa huijari?

Ei maksa mitään etukäteen ja toinen tapa on tietenkin luottokortin käyttäminen... näillä ainakin saa jonkin asteista turvaa. Lisäksi Homeaway näyttää tarjoavan jotain "lisäturvia" ko. tilanteiden varalle eli ilmeisesti jonkin sortin vakuutusta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten mun kannattas hoitaa puhelinliittymä parin-kolmen kuukauden Kaakkois-Aasian reissulla? Tarkotus pyöriä muutamassa eri maassa noilla seuduilla. Reissu alkaa Bangkokista, oon funtsinut, että sieltä poistan paikallisen liittymän, jonkuin pre-paidin. Voiko Thaimaalaiseen pre-paidiin ladata lisää aikaa esim Kambodzassa? Kannattaako investoida nettiin? Verkko tuskin on kovin kattava, ainakaan Laosissa tai em. Kambodzassa?

Miten mun kannattas hoitaa puhelinliittymä parin-kolmen kuukauden Kaakkois-Aasian reissulla? Tarkotus pyöriä muutamassa eri maassa noilla seuduilla. Reissu alkaa Bangkokista, oon funtsinut, että sieltä poistan paikallisen liittymän, jonkuin pre-paidin. Voiko Thaimaalaiseen pre-paidiin ladata lisää aikaa esim Kambodzassa? Kannattaako investoida nettiin? Verkko tuskin on kovin kattava, ainakaan Laosissa tai em. Kambodzassa?

En tiedä enempää mutta esim. Happy myy prepaideja joissa on vakiona 7 päivän ilmainen netti (Tais olla että 1gt jälkeen hidastuu) ja 100baht puheaikaa, hinta muistaakseni 300 baht. Lisää pystyy ostamaan joko kioskeista tai netin kautta kortilla. Ei tietoa pelkästään puheluihin käytettävistä korteista.

Ostin juuri tuollaisen viikko sitten, en tosin ole ladannut vielä uudelleen eli en tiedä siitä tarkemmin. Enkä myöskään ole tehnyt hintavertailuja muihin vastaaviin..

Olen ehkä lähdössä tuonne Aasiaan tekemään vähän pidempää reissua. Tarkkaa matkareittiä en ole vielä päättänyt.

Kysymys liittyy lääkkeisiin koska syön reseptilääkkeitä. Mitenhän tuolta onnistuu apteekista reseptilääkkeiden ostaminen. Tiedän että syömäni lääkkeet ovat kansainvälisesti myytyjä, mutta voikohan suomalaisen lääkärin kirjoittamalla reseptillä ostaa tuolla lääkettä voi pyyhitäänkö sillä pyllyä jossain Thaimaan apteekissa?

Ei suomalaisella reseptillä voi ostaa lääkkeitä Aasiassa (sanon tämän ihan mutuna, vaikka uskon olevani 99,9 prosenttisesti oikeassa). Siellä voi kyllä ostaa ilman reseptejä useita lääkkeitä, mikä ei taas onnistuisi Suomessa. Se, kuinka "aitoja" lääkkeet ovat, onkin sitten toinen juttu.

Ottaisin mukaan omat lääkkeet ja reseptit, jotka on käännetty englannin kielelle kohdemaan viranomaisia varten, jos alkavat kysymään jotain. Tai sitten kävisin kohdemaassa lääkärissä ja pyytäisin häneltä reseptit.

Lääkkeet matkan aikana - Matkailijan terveysopas - THL / Duodecim

Reseptit mukaan ulkomaille | Sähköinen resepti | Palvelut | Kanta.fi

Lääkkeet ja matkustaminen - kela.fi

^Joo tuo kohdemaan lääkärin kirjoittama resepti on sitten varmaan ainut tapa, jos suomessa kirjoitettua reseptiä ei hyväksytä. Englanninkielinen resepti on jokatapauksessa otettava mukaan.

Wlan löytyy ainakin melkein joka guest housesta. Pärjäsin ite kolme kuukautta (myös Laosin ja Kambodzan puolella) reissun ekalla viikolla ostamallani thaikku-prepaidilla. Enhän minä sillä mihinkään soitellut, pääasiallinen funktio oli saada hölöttimeen jonkunlainen kortti, että wlanin käyttäminen onnistuu. Eri asia tosin on, että pitääkö sun jotakin navia tms. käyttää.

Mistä sivusto(i)lta voisi varata edukkaasti matkoja esim. välimeren aluuelle. valmismatkat/lennot+hotelli.

Rantapallo ja sieltä äkkilähdöt: Kaikki äkkilähdöt yhdellä sivulla - Rantapallo.fi tai Napsu ja äkkilähdöt: http://www.napsu.fi/matkailu/akkilahdot

Tuolta voi lähtöpäivää muutella joten sanaa "äkkilähtöä" ei kannata pelätä :)

Näkee kätevästi mitä reissuja on menossa ja voi suodatella hinnan/hotellin luokituksen/yms. mukaan. Itse käyttänyt kun on reissu ollu edessä.

Meneekö turvatarkastuksesta läpi valmiit avaamattomat protskujuomat?

Ei todellakaan. Jogurttikin on neste (kokeiltiin).

Nesteet

Voit ottaa koneeseen käsimatkatavaroina:

Nesteitä korkeintaan 100 ml pakkauksissa yhteen litran kokoiseen läpinäkyvään ja uudelleensuljettavaan muovipussiin pakattuina,
Lääkkeitä ja erikoisruokavalioon kuuluvia välttämättömyystuotteita, kuten vauvanruokaa. Sinua saatetaan pyytää todistamaan tuotteiden aitous.
Verovapaita tuotteita sinetöidyssä turvapussissa. Tuotteet ja kuitit tulee säilyttää suljettuina ostohetkellä saatuun turvapussiin.

Käsimatkatavarat - Finnair - Suomi

Toki jo on enintään desin valmisjuomia, mutta ei niitäkään montaa litran pussiin saa tungettua.

Varasin eilen Air Berliniltä lentoliput Hki-Berliini-Hki, josta sain varausvahvistuksen sähköpostiini (mitään muuta sähköpostia en ole saanut). Maksoin lennot OP:n Master Cardilla, jolla on katetta.

Kuinka kauan voi kestää, että maksu veloitetaan ja saan lentoliput?

Varausvahvistuksessa sanottiin muistaakseni jotain siihen tyyliin, että jos maksusuoritus ei ole onnistunut, saan maksuvaatimuksen myöhemmin sähköpostitse.

Lentoja aiemmin varatessani olen aina tottunut siihen, että varausvahvistukset ja lentoliput tulevat sähköpostiin lähes heti varauksen jälkeen.

Varasin eilen Air Berliniltä lentoliput Hki-Berliini-Hki, josta sain varausvahvistuksen sähköpostiini (mitään muuta sähköpostia en ole saanut). Maksoin lennot OP:n Master Cardilla, jolla on katetta.

Kuinka kauan voi kestää, että maksu veloitetaan ja saan lentoliput?

Varausvahvistuksessa sanottiin muistaakseni jotain siihen tyyliin, että jos maksusuoritus ei ole onnistunut, saan maksuvaatimuksen myöhemmin sähköpostitse.

Lentoja aiemmin varatessani olen aina tottunut siihen, että varausvahvistukset ja lentoliput tulevat sähköpostiin lähes heti varauksen jälkeen.

Kyllä mulle on aina tullut ihan välittömästi liput. Tai siis nykyäänhän sä et saa mitään lippuja varsinaisesti vaan yleensä siinä varausvahvistuksen yhteydessä on liitteenä se lippu pdf:nä. Mulla on ainakin sellaisia sähköpostissa pari jo odottamassa pääsiäistä :) Kentällä ei nykyään tarvi edes mitään lippua, kunhan passi on näyttää niin koneeseen pääsee, paitsi joillain halpalentoyhtiöillä pitää olla viivakoodi näyttää siitä pdf-lipusta eli kannattaa se tulostaa.

Kyllä mulle on aina tullut ihan välittömästi liput. Tai siis nykyäänhän sä et saa mitään lippuja varsinaisesti vaan yleensä siinä varausvahvistuksen yhteydessä on liitteenä se lippu pdf:nä. Mulla on ainakin sellaisia sähköpostissa pari jo odottamassa pääsiäistä :) Kentällä ei nykyään tarvi edes mitään lippua, kunhan passi on näyttää niin koneeseen pääsee, paitsi joillain halpalentoyhtiöillä pitää olla viivakoodi näyttää siitä pdf-lipusta eli kannattaa se tulostaa.

Vahvistin tänään pankista, että Air Berlin oli tehnyt katevarauksen luottokorttitilille, mutta matkalippuja ei ole näkynyt vieläkään, vaikka varasin liput lauantaina. Lähettivät ainoastaan sen varausvahvistuksen, jonka liitteenä ei ollut matkalippuja. Pitänee jäädä odottelemaan.

^

Luin äsken sen Air Berliniltä tulleen varausvahvistuksen (pdf-tiedoston) vähän tarkemmin ja siellä sanottiin, että lennot ovat liputtomia. Eli asia lienee kunnossa.

Oisko Pakkislaisilla antaa vinkkiä matkakohteesta Marras/Joulukuu ajalla, varmaan joku reilu 2 viikkoa ois aikaa. Siis lähinnä mihin mennä??

Oikeastaan kriteeteinä ei muuta kuin että on lämmintä :D Ja harrastan lähinnä omatoimimatkailua en paketteja.

Oikeastaan kriteeteinä ei muuta kuin että on lämmintä :D Ja harrastan lähinnä omatoimimatkailua en paketteja.

ABC-saaret ovat aika varma valinta kun lämpö on mittarina. Lämmintä ilmaa kompensoi hyvin tuuli eli siellä ei käytännössä ole aivan niin kuuma kuin voisi lämpötilojen perusteella luulla.

Aruba - Bonaire - Curacao, the ABC islands - Dutch Caribbean

Ymmärrykseni mukaan Aruballa parhaat uimarannat. Bonaire on paras sukellukseen, mutta on muuten hyvin pieni asukasmäärältään eli siellä ei sitten paljon muuta olekaan. Curacaolta löytyy väkeä ja sukelluspaikkoja ja uimarannat eivät ole parhaita mahdollisia.

Lentoja kannattaa katsella vaikka American Airlinesiltä, koska Amerikkalaiset suosivat noita turistikohteina. Suorempaa sitten tietenkin lennon Alankomaista (KLM).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom