Toyota Avensis 2.0 Diesel, moottori leikannut kiinni!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kesti
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
23.7.2008
Viestejä
108
Haluaisin kuulla onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa.
Elikkäs itselläni on 08 Avensis farkku, diesel koneella. Autolla on ajettu vajaa 120 000.
Nyt on joku nelossylinteri(?) paskonut koneen!
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Ostin auton 7kk sitten käytettynä merkkiliikkeestä.
Onko kenelläkään tietoa paljonko autokaupan tulee korvata uuteen moottoriin?
Rempan hinnaksi arvioitu (kone + työ) että tulee maksamaan n.6500-7000€.

Kiitos jo ennakkoon
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Saiskohan tuollaseen suoraan vaihtomoottorin vaikka saksasta. Niin karsee hinta aina uusia osaa.

Ja jos joku tuttus tietää autoista enemmänkin, pyydä sitä korjaamolle vilkaseen niin että yläpää auki.

Ex audi sai 10 000 e tuomion. Ajoin 300 km korjaamolle vilkaseen trailerin kans. Lopulta tein itse ja rahaa palo 800 e.

Ja tuolle on myös joku syy, ei auto ilman syytä leikkaa kiinni.
 
Eikö tule enää maahantuoja vastaan? Eihän tuo tojotassa ole mitään ennenkuulumatonta, kaverin versolle kävi samoin ja meni tojon piikkiin. Saattoi kyllä olla tuoreempi kiesi.

Muistilistalle, älä osta:
- bemaria
- tojotaa
 
Eiköhän tuo liike josta ostit auton joudu tässä korvausvelvolliseksi (tai sitten maahantuojan kanssa).. Se kuinka paljon asiasta joutuu vääntämään on sitten eri asia, mutta ei kannata suostua mukisematta jos sinulle yritetään isoa laskua tuosta antamaan ;)
 
Eiköhän tuo liike josta ostit auton joudu tässä korvausvelvolliseksi (tai sitten maahantuojan kanssa).. Se kuinka paljon asiasta joutuu vääntämään on sitten eri asia, mutta ei kannata suostua mukisematta jos sinulle yritetään isoa laskua tuosta antamaan ;)
Se on varma, ettei kuluttaja kokonaan joudu maksamaan tuota remonttia merkkiliikkeestä/kohtuu vähän ajetusta autosta vaikka autolla on ikää.
Kokonaan tuskin osallistuu, mutta 1/3osa ite 1/3osa liike ja 1/3osa maahantuoja:jahas:
 
Zone-sarja -42%
On kokemusta alle 6kk ostosta hommasta jossa jako hyppäsi (80000km ennen jakohihnan vaihtoväliä) ja meni koneesta yläkerta. Meni kokonaan myyjäliikkeen piikkiin. Tai saattoivat sumplia jotain diiliä maahantuojan kanssa, mutta joka tapauksessa ei tullut minulle kulunkeja.

Vaadit ensin virhevastuuseen vedoten kaupan purkua -> eivät todennäköisesti suostu tai yrittävät tyrkyttää jotain selvästi halvempaa ruosteämpäriä tilalle.
Sitten vaadit että korjaavat omalla kustannuksellaan kuntoon -> jos eivät suostu niin kuluttajariitalautakunnan valituksen kautta sitten suositus siitä miten kulungit jaetaan.

Onko ostettu isommasta merkkiliikkeestä? (Paremmat kontaktit maahantuojan suuntaan)
Onko liike ko. merkin valtuutettu myyjä/huolto? (Paremmat kontaktit maahantuojan suuntaan)
Onko auto heillä tutkittavana ja korjattavana? (Myyjällä on oikeus korjata itse, ei niin että joku muu korjaa ja myyjä maksaa)
Onko määräaikaishuollot tehty ajallaan? (Jos ei ole niin maahantuoja taatusti yrittää peruutella koko hommasta)

Kokemuksesta sanoisin, että jos vastaus kaikkiin on kyllä, niin keissin ratkeaminen inhimillisellä vääntämisen määrällä on todennäköisempää.

Niin juu ja mikä siinä nyt tarkalleen aiheutti sen kiinnileipomisen? Ei kai vain mitään öljyn vähyyteen viittaavaa?
 
Käytin oman samalla koneella olevan -07 Avensiksen viime keväänä 165tkm huollossa merkkiliikkeessä. Huollon yhteydessä huomattiin että kansi on leviämässä. Mulle sanottiin heti että kyseessä on tyyppivika ja Toyota kustantaa tehdaskunnostetun vaihtokoneen aina 180tkm asti. Ite jouduin maksamaan pelkästään jäähdytysnesteet.
 
Elikkä Toyotalta oli pyydetty joku good will? takuuta, mutteivät tulleet vastaan.
Ostettu isosta Toyota ketjusta ja vika todettu toisessa Toyota liikkeessä.
Kuluttajasuojasta sanottiin että mikäli vaihto uuteen koneeseen, niin kulut n.50/50.
Toki nyt odotellaan että vastaavat liikkeestä, johon olen asianmukaisen reklamaation tehnyt.

(Soittaisivat vaan että hinaavat ja korjaavat omassa liikkeessä niin saa homman alulle.)

Kiitos muuten vastauksista, arvostan kovasti.
 
T25 2.2l dieseleistähän on järjestäen kaikista vaihdettu yläkerta, kun on tyyppivika. Yleensä juuri tuolla diilillä, että jäähdytinnesteet maksaa asiakas.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt on Case closed, eli myyjä (Toytota Kaivoksela) joutu pulittamaan puolet uuden koneen hinnasta. Oli hiljasta poikaa kun otin yhteyttä.
Kiitos kaikille!
 
Nyt on Case closed, eli myyjä (Toytota Kaivoksela) joutu pulittamaan puolet uuden koneen hinnasta. Oli hiljasta poikaa kun otin yhteyttä.
Kiitos kaikille!

Olisi kiva tietää mikä oli vikana ja miksi kustannukset jaettiin noin? Mikä taho määräsi maksut?
Ilmeisesti vika ei ollut "normaalia kulumista" tyyppinen.
 
Minulle toyotan korjaamopäälikkö kertoi että diesel moottorit korvataan 200tkm asti oli auto minkä ikäinen tahansa , jos on täydellinen huoltokirja.
Näin on ainakin kahdelle kaverille tuttavapiirissä tapahtunutkin, molemmat oli corolla versoja alta 200tkm ajettuja ja ikää oli 6-8v. autoilla.
 
Kuluttajariitalautakunnan päätös/lausunto on suositus, ei määräys. Määrätä voi vain tuomioistuin. Kumminkin noin 80% noudattaa kuluttajariitalautakunnan päätöstä. Jos ei noudata, joutuu heidän mustalle listalleen ja sitä yritykset haluavat välttää.
 
Minulle toyotan korjaamopäälikkö kertoi että diesel moottorit korvataan 200tkm asti oli auto minkä ikäinen tahansa , jos on täydellinen huoltokirja.

Minulla pamahti 147000km ajettu Corolla Verso D4D 177hp mylly. Toyota huolto kovasti väittää että 8v auto ei kuulu takuuseen vaikka on ajettu noin vähän. Hinta-arvio korjaukselle 7000-10000€. Kertoisitko tarkemmin mikä huoltopäällikkö laittoi 8v koneen takuuseen niin vien auton sinne?
 
On noi hinnat kyllä poskettomia :) Eikös tuolla 6-7000€ rakenna jo ihan kunnon koneen vähän paremmilla sisuskaluilla? Bonuksena saa sitten tehoakin vähän lisää.
 
On noi hinnat kyllä poskettomia :) Eikös tuolla 6-7000€ rakenna jo ihan kunnon koneen vähän paremmilla sisuskaluilla? Bonuksena saa sitten tehoakin vähän lisää.

Totuus noissa hinnoissa on tosiaan sen, että ilmaa on helposti reilusti yli puolet eli tuo olisi se hinta, jolla sitä myytäisiin loppuasiakkaalle (ei tosiaan se, mitä liikee siitä maksaa koskaan). Sama kun ostin auton merkkiliikkeestä, josta sitten puuttui jompien kumpien renkaiden pultit, niin sehän meni myyjäliikkeen piikkiin. Kun kysyin pulttien hintaa ensin liikkeestä, niin se taisi olla joku 8 € kappale (8 €/pultti * 5 pultti/rengas * 4 rengasta = 160 €) ja kun maksaja olikin lopulta toinen merkkiliike, hinta olikin enää vain joku 2,1 € / pultti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom