Tosi leveä selkä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kellään heittää mitään hyvää kommenttia esim. penkin ja kulmasoudun suhteesta. Jos tekee penkkiä 140:llä niin tekeekö kovat jätkät kulmasoutuakin tolla samalla määrällä.. Tai sitten leukoja lisäpainoilla niin että tulee toi 140 täyteen..

Itellä on jäänyt vähän vähemmälle toi selän reenaus ja ajattelin alkaa vähän panostamaan, joten motivaatiota tässä haetaan :evil:

Originally posted by jani1234
Onko kellään heittää mitään hyvää kommenttia esim. penkin ja kulmasoudun suhteesta. Jos tekee penkkiä 140:llä niin tekeekö kovat jätkät kulmasoutuakin tolla samalla määrällä.. Tai sitten leukoja lisäpainoilla niin että tulee toi 140 täyteen..

Itellä on jäänyt vähän vähemmälle toi selän reenaus ja ajattelin alkaa vähän panostamaan, joten motivaatiota tässä haetaan :evil:

Aika samassa suhteessa menee penkin ja kulmasoudun raudat

Mulla kyllä ainakin on kulmasoudun raudat suuremmat kuin penkin raudat. Osa syy tähän on, että penkkiä en ole voinut treenata 7kk:hon, kun taas kulmasoutua olen voinut. Mutta kyllä tuolloin 7 kuukautta sittenkin kulmasoudussa taisi isommat raurat olla, koska ei tuo penkki loppupeleissä ole ollut vahvin, saati sitten mieleisin liike.

Mä en oo tosi kova jätkä. Oon itse kanssa kiinnostunut noista suhteista. Vinopenkissä teen 5*70kg ja kulmasoudussa se on 5*50kg(pysäytys ylä-asennossa, melko jyrkkä kulma, vajaa 45 astetta), joo ja saa nauraa... Kummassakin puhtaasti. Hartiat tuntus olevan suht hyvässä ryhdissä, ehkä hieman eteen, muttei mitään orankiryhtiä. Ei ole kukaan tosta huomauttanut, lähinnä oma huomio.

Eli heitelkää toki noita suhteita, onkos muilla noi suhteet yhtä heikosti kun mulla? Pitäskö himmata, vaikkakin painot on näinkin naurettavat, rinnan treeniä ja venata kunnes selkä on samoissa?

Kulmasoutu!

Tulitossa mieleen, että voihan siihen lastata painoja vaikka mitä.

Mutta mihin se sitten menee se on toinen juttu.

Mielestäni hyvä suoritustekniikka ja tuntuma on tärkeämpi asia kuin sen romun määrä.

...no tämä nyt oli tälläinen heitto..

Re: Kulmasoutu!

Originally posted by Petsu

Totta puhut, 2001 keväällä otin ensin penkissä 100 kilolla 15 toistoa, maksimisarja ja täydellä vauhdilla (ei tosin pompulla). Perse irtosi penkistä viimeisessä, ehkä myös toiseksi viimeisessäkin toistossa. 5 min lepoa, ja kulmasoutua myötäotteella tangolla. 110 kg x 16 ja oli aika hirveän näköistä. Ekat 10 toistoa varmaan luokiteltaisiin ihan ok räjähtäväksi kulmasouduksi mutta sen jälkeen siitä tuli sellaista rinnalleveto/olankohautus yhdistelmää.

En tiedä mitkä suhteet nyt on, mutta tarkoituksena on keskittyä yhä enemmän selkään/takaolkapäihin ja vähemmän rintaan/etuolkapäihin.

Mun mielipide asiaan on, että puhtaalla tekniikalla ei kovatkaan äijät ota kulmasoutuu samanlaisilla painoilla kun penkkiä:rolleyes:

Sitten vielä ->

Eikö kulmasoutu ja leukojen veto ole selkäliikkeiden kunkkuja?

Onhan noita kaikkia taljavetoja ja moottorisahaveivejä...

nii tekeekö jengi kulmasoudun yleensä tangolla vai käsipainoilla?? Kumpi toimii paremmin? Otan myös soutuu sellasessa masiinassa, toimiiko noi vai pitäskö käyttää enemmän noita tangolla/käsipainoilla tehtäviä soutuja??

Ite teen usein käsipainolla, mut kannattasko alkaa vetään enemmän tangolla mitä mieltä ootte, tekniikka vaan tangolla vedettäessä on iha vitusta :p

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mige: Molemmat liikkeet on mun mielestä aivan loistavia ja vaihtelenkin niitä tasaisin väliajoin (kulmasoutu käsipainolla ja tangola). Joskus rankaisen selkää oikein urakalla ja teen ensin kulmasoutua tangolla 2-3 sarjaa ja sit vielä samanverran käsipainolla +muut liikkeet. :) Suosin noita vapailla painoilla tehtäviä liikkeitä taljojen ja muiden systeemien sijaan. Tekniikka tangolla tehtäessä kärsii, jos sulla on liikaa painoa. Pikkuhiljaa ne treenipainot siinäkin kipuaa, älä riuhdo huonolla tekniikalla.

Originally posted by Mige
nii tekeekö jengi kulmasoudun yleensä tangolla vai käsipainoilla?? Kumpi toimii paremmin? Otan myös soutuu sellasessa masiinassa, toimiiko noi vai pitäskö käyttää enemmän noita tangolla/käsipainoilla tehtäviä soutuja??

Ite teen usein käsipainolla, mut kannattasko alkaa vetään enemmän tangolla mitä mieltä ootte, tekniikka vaan tangolla vedettäessä on iha vitusta :p

Yleensä otan kulmasoudun pääliikkenä tangolla ja jos selkätreenin päätyttyä tuntuu, että voimia riittää niin yksi kevyt pumppisarja kp:lla. Ite tykkään enemmän tangolla soutamisesta:hmmm:

Re: Re: Tosi leveä selkä

Originally posted by Richard75
Aika samassa suhteessa menee penkin ja kulmasoudun raudat

Mulla myös kulmasoutu ja penkki melkein samoissa, kuitenkin penkki hieman edellä. Viimeksi kulmasoudussa 4*200kg. Muutama surkea toisto tuli viel perään, mut lasken vaan puhtaat.

Varmaan se niin on, että mitä kovempi penkki, sitä enemmän se on edellä.
Scott Mendelson otti kisassa ilman paitaa n.318kg ja tuskin tekisi lähellekään samaa kulmasoudussa.

Originally posted by tommih
Mun mielipide asiaan on, että puhtaalla tekniikalla ei kovatkaan äijät ota kulmasoutuu samanlaisilla painoilla kun penkkiä:rolleyes:

Joo ite oon ihan samaa mieltä. itellä ainakin riittää 80kg perse seinää vasten tehyssä kulma soudussa. Harvemmin tulee kyllä tehtyä.

menee vaan typerän näköseks pelleilyks. Monesti näkee että tangossa on kulmasoudussa painoa 160 ja vedon maksimi jotain 200kg ja näky on sellainen ,että heikko päistä ja puistattaa.

Re: Kulmasoutu!

Originally posted by Petsu

Mielestäni hyvä suoritustekniikka ja tuntuma on tärkeämpi asia kuin sen romun määrä.

...no tämä nyt oli tälläinen heitto..

Mä oon sama mieltä siitä,että tuntuma on se tärkein.Mutta esim.penkissä se perse tahtoo kyllä nousta vaikka kuin yrittää eikä ihan leikkipainoilla viittis veivata.Tiedä sit missä se raja kulkee,

Pääsääntöisesti penkissä, ylätaljassa ja kulmasoudussa, jos on tasaisesti kehittyneet lihakset niin treenipainot ovat aika tarkasti samat, jos suoritustekniikka on samanlainen. Eli jos teet penkin puhtaasti perse penkissä niin ylätalja ja soutu turhia heilumatta (tyyliin Richard75) mennee samoilla rojuilla. Jos taas penkissä yrität nussia kattoa, rimpuilet ylätaljassa takaraivo maassa ja nyit kulmasoutua kuin kaatumatautinen limudiskossa niin silloinkin raudat ovat kokolailla samaa luokkaa keskenään.

Mul on kulmasoudussa noin 100kg pienemmät raudat kuin penkissä. Nyt tosin olkapää paskana.

En oo ikinä saanut kulmasoutuun mitään kunnon tuntumaa. Nyt kun oikeen puhtaasti tekee aika pystyssä saan hyvin tuntumaa tonne lapaluiden väliin. Eli selän paksuntamisessa hyvä liike.

Joo, tosta suorituksen puhtaudesta vielä...

Aikanaan oli tärkeintä mahdollisimman suuret raudat tangossa.

Nykyään teen kaikki liikkeet puhtaasti ( joskus pari huijaustoistoa ). Vika sarja puhtaasti ja hitaasti pienillä painoilla.

Takana on treenitaukoa pari vuotta ( nyt olen treenannut n. 5 kk ) ja raudan määrä on vasta kasvamaan päin, mutta peilistä kun katsoo, niin samoissa ollaan jo.

Mm. selkä on jopa paremmassa kuosissa nyt kuin koskaan ja esim. kulmasoudussa rautaa on selvästi vähemmän kuin ennen.

Kannattaa vissiin tehdä selkäliikkeitä selkälihaksilla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom