Top5 huonoimmat vatsaliikkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapio
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by rintafile
Kunkin postin oikeassa alakulmassa kaks palkkia "edit" ja "quote". Paina quotea. Hymiöt on nään tossa vasemmalla nyt kirjottaessani. Klikkaa niitä hiirellä.

kiitos!:kippis1:

Onko sulla eexi optioneissa valittuna "yes" kohdassa "Use vBCode quick links on your message input screens?", jos ei niin silloin et voi käyttää hymiöitä. Eli käypäs vähän rukkaamassa asetuksiasi.

EDIT: näköjään kävit jo.

Originally posted by tommih
Julistan, että vatsat ovat PERSEESTÄ!!!

Syitä:
Massa ei tule vatsalihaksista.
Et hakkaa ketään vatsalihaksillasi.
Kukaan ei pelkää sua hyvien vatsalihasten takia.

Joo, tuota....onko se poissuljettu mahdollisuus, että Viikinki84 = Tommih?

Ei nuo listassa olevat vatsaliikkeet varmasti parhaimpia liikkeitä olekaan, mutta en silti sanoisi, että nekään ovat aivan turhia. Tietysti abtronicista ei ole muuta iloa kuin rahan menetys ja kepin kanssa pyörimisessä saattaa selkä paukahtaa. Mutta tavallinen istumaannousu joko kiertäen tai ilman on mielestäni ihan käyttökelpoinen liike. Samoin jalkojennostot. Kyse on vain siitä, miten liikkeen tekee. Istumaannousut voi tehdä repimällä, jolloin vatsalihaksiin ei saa mitään tuntumaa. Ne voi myös tehdä erittäin kontrolloidusti ja hitaalle tyylillä, jolloin ainakin minulla vatsalihakset menevät muutaman sarjan jälkeen ihan tukkoon. Ja on varmasti seuraavana päivänä kipeät eli kai se treeni jonnekin ottaa. Jalkojennostot ovat mielestäni vielä tehokkaampia. Mutta kysehän onkin siitä, mikä liike sopii kenellekin ja millä saa tulosta. Minulle niistäkin liikkeistä on ollut hyötyä, enkä niistä ihan vähällä luovu.

Juu, kyllähän ne istumaannousut toimivat, mikä johtuu siitä, että osa liikkeestä on rutistusta :)

Eri juttu sit onko loppuosasta mitään lisähyötyä vatsalihasten suhteen ja onko mahdolliset selkävaivat sen arvoisia.

Enemmän minäkin suosin rutistuksia, mutta välillä on kiva kokeilla istumaannousua. Eikä minulla ole koskaan mennyt siitä selkä kipeäksi. Nykyään on jostakin löytynyt järkeä treeniin ja toistoennätystä tärkeämpi asia on tuntuma. Treenauksen aloittamisen aikoihin istumaannousu sarja saattoi olla 100-200 toistoa, kauhealla repimisellä ja ilman mitään tuntumaa vatsalihaksiin. Ja joka kerta piti parantaa entistä ennätystä. Nykyään istumaannoususarjat ovat lyhentyneet huomattavasti, tuntuma vatsalihaksissa säilyy koko ajan, eikä joka kerta tarvitse yrittää tehdä pitempää sarjaa kuin edellisesllä kerralla.

Vatsalihakset aktivoituvat -15-30 asteessa parhaiten ja yksikään tasalattialta tehty liike ei siihen pysty. Jos liikkeen tekee pallolta tai matto käärittynä alaselän alle niin se on täysin toinen juttu.

Istumaannousuissa ja jalan nostoissa rasitus menee lonkan koukistajille joita vatsalihakset vain tukevat. Jos alaselkää päästetään pyöreäksi niin silloin vatsalihakset tulevat mukaan.

Re: parhaimmat?

Originally posted by Evvk
No mitkäs on sit Top-5 parhaimmat vatsalihasliikkeet?

1. Voimapyörä
2. Voimapyörä
3. Voimapyörä
4. Voimapyörä
5. Voimapyörä

:D

Hyvää infoa JackOfAllTrades.

Lisäisin tuohon vielä, että tämä lihas on kiinnittynyt nimenomaan selkärankaan. Itse kukin voikin sitten päätellä onko situpit turvallisia vaiko ei. :)

Tossa kuva kyseisestä lihaksesta.
iliopsoas.html

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hola,

mielestäni ykkösliikkeitä ovat (rauhallinen) jalkojennosto tangossa roikkuen, kyljet käsipainolla siten, että paino pään yläpuolella, hallitut rutistukset, taljassa ja VOIMAPYÖRÄ, jonka tosin löysin vasta tällä viikolla (ai vi**u mun vatsalihakset!).

Tuo vatsapenkki(?) ei toimi mulle..revin vain jaloilla..

Jalkojen nosto maaten penkillä, kiertoja tanko niskan takana, vatsapenkissä teko lisäpainoilla, kyljet käsipainoilla heiluttelemalla.. :) Kyllä se siitä..

Kävinpäs tossa eilen hommaamassa Hong Kong version Ab-tronicista (paikkakuntani Honkkari muuttaa joten sain sen vain 10 eurolla), kun kerta noin halvalla sain niin pakkohan sitä on joskus koittaa niin tietää minkälainen laite se oikein on.. Käytin sitä n. 15 min eilen illalla ja pakko sanoa että vatsalihakset on tosi kipeet.. sitä en sitten tiedä onko tuo terveellistä kipua.. Pitäis se voimapyöräkin käydä joku päivä ostaa ja testaa sitäkin.

Originally posted by Kilppa

Joo, en ole viikkari84

Originally posted by tommih

Joo, en ole viikkari84

Lohduttava tieto. Oikeasti. Joissakin kommenteissa on vain tiettyä samankaltaisuutta...

Originally posted by otr
Kävinpäs tossa eilen hommaamassa Hong Kong version Ab-tronicista (paikkakuntani Honkkari muuttaa joten sain sen vain 10 eurolla), kun kerta noin halvalla sain niin pakkohan sitä on joskus koittaa niin tietää minkälainen laite se oikein on.. Käytin sitä n. 15 min eilen illalla ja pakko sanoa että vatsalihakset on tosi kipeet.. sitä en sitten tiedä onko tuo terveellistä kipua.. Pitäis se voimapyöräkin käydä joku päivä ostaa ja testaa sitäkin.

Heh tässä yhdistyy kaksi "hienoa" asiaa Hong Kong-tavaratalo (vähän kaikkea vähän halvemmalla vähän huonompaa laatua tms) ja sitten tuo surullisen kuuluisa Ab" räjäytä mun vatsat" Tronic :D

Lohduttava tieto. Oikeasti. Joissakin kommenteissa on vain tiettyä samankaltaisuutta...

Tyhmyys yhdistää :D , no ei vasikaa...

Originally posted by Ripe
Heh tässä yhdistyy kaksi "hienoa" asiaa Hong Kong-tavaratalo (vähän kaikkea vähän halvemmalla vähän huonompaa laatua tms) ja sitten tuo surullisen kuuluisa Ab" räjäytä mun vatsat" Tronic :D

Niinpä =) Nyt voin ainakin sanoa että oon käyttäny ja tiedänmiltä tuntuu. Kaappiihan toi joutuu mutta enpäs sentää maksanu 100 euroa . Tietysti voihan sitä koittaa myydä jollekkulle joka uskoo ton tehoon. :p

Toki tuota olisin valmis kokeilemaan mikäli vuodepotilaana joutuu pitkän ajan olemaan, tosin käsittääkseni ne fysioteripiaan käytety sähkölaitteet taitavat viedä hiukan enemmäön virtaa kun pari nappiparistoa. Joskus juniorina tuli maattua 3 viikkoa sairaalassa kertaakaan sängystä nousematta :mad: Fysioterapia oli pääosin sinä aikana sellaista että 1-2 kg nilkkapainot jalassa jalkojen nostelua (ylökroppaa ei voinut liikuttaa). Tuskin tuollaisesta ainakaan haittaa olisi ollut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom