Noiden pitäisi kokeillä tätä autoa.. ;)
Uusi Porsche 911 GT2 - 530 hevosvoimaa
Bensapihi superauto
Dr. Ing. H.c. F. Porsche AG Stuttgart esittelee kaikkien aikojen nopeimman maantiekäyttöön rekisteröidyn Porsche 911:n - 911 GT2.
GT2:n muotoilu on vaikuttavaa. Edessä ja takana ilmettä hallitsevat suuret ilmanottoaukot, jotka ilmentävät sitä voimaa ja suorituskykyä mitä odotettavissa on. Tämä huippu-urheilija on varustettu kuusipykäläisellä manuaalivaihteistolla ja takavedolla.
GT2 kiihtyy nollasta sataan 3,7 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeutensa 329 km/h uskomattoman pienellä polttoaineen kulutuksella: 12,5 l/ 100 km (NEDC). Tällaista polttoaine-ekonomiaa pidettiin vielä muutama vuosi sitten mahdottomana.
Uuden GT2:n moottori perustuu samaan kuusisylinteriseen bokserimoottoriin kuin 911 Turbon moottori, tuplaturbolla ja muuntuvalla turbiinigeometrialla varustettuna. 3,6-litrainen moottori saavuttaa maksimitehonsa 530 hv (390 kW) kierroslukumittarin näyttäessä 6500 rpm. Maksimivääntö 680 Nm on tasaisesti käytössä 2200-4500 rpm:n kierroksilla. Auto painaa vain 1440 kg joten tehopainosuhde on vain 2,72 kg hevosvoimaa kohden.
Moottoriin on saatu peräti 50 hevosvoimaa lisää ahtimen siipipyöriä ja imupesien kokoja uudelleenmuotoilemalla niin, että virtaukset on saatu optimoitua huippuunsa. Uutta ajattelua Porschen insinöörit ovat käyttäneet yhdistämällä turboahdettuun moottoriin imusarjatekniikan, joka pitää ilma- ja polttoaineseoksen lämpötilan entistä alhaisempana. Tämä aiheuttaa merkittävän muutoksen energiataloudessa ja laskee polttoaineen kulutusta jopa 15 %, vaikka moottorin teho samalla kasvaa.
GT2 on ensimmäinen maantieliikenteeseen rakennettu Porsche jossa takaäänenvaimennin ja pakoputkisto ovat vakiona titaanista. Tämä arvokas materiaali on noin 50 % kevyempää kuin ruostumaton teräs ja putkisto painaakin nyt vain 9 kg.
Vakiona GT2:ssa on myös PCCB - jarrut. Jarrulevyt on tehty hiilikuidun ja keraamisen aineksen seoksesta, joka varmistaa maksimaalisen pysäytystehon ja kestävyyden. Nämä jarrut vähentävät auton jousittamatonta painoa peräti 20 kilolla. Vielä yksi hienous on GT2:een lisätty vakiona: PASM, elektronisesti säädettävä aktiivinen jousitus.
Alleen GT2 saa 19-tuumaiset kevytmetallivanteet, eteen rengaskoko 235/35 ZR 19 ja taakse 325/30 ZR 19.
911 GT2 tulee markkinoille Marraskuussa 2007. Auton taxfree hinta on 159 100 euroa. Suomessa auton hinta veroineen on 303 000 euroa. Auto on saatavilla Porsche Centre Helsingistä Marraskuussa 2007.