Top Gear, Englannin lahja autoilulle

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noniin jottei menis ihan spedeilyksi:

"In a display of German firepower not seen since the Bismarck, we pit the BMW M3, Mercedes C63 AMG and Audi RS4 against each other in a quest to find the king of the V8 super saloons." -Sunday 23 December

Tämä siis seuraavassa ja viimosessa jaksossa tältä kaudelta.
Tätä odotan ja peukut on RS4:n puolesta tietty :thumbs:

Voisin veikata, että M3 voittaa. Sitä on ylistetty niin kovasti.

Tietääkö joku millon Top Gearin seuraava kausi alkaa?

PS: olihan toi mun ja erkjetterin jutustelu vähän offtopicia. Ei tullut edes mieleen sillon kun kirjotteli noita. Pahoittelen tapahtunutta :)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voisin veikata, että M3 voittaa. Sitä on ylistetty niin kovasti.

Tietääkö joku millon Top Gearin seuraava kausi alkaa?

yleensähän noita on tullut 2seasonia vuodessa niin odottelisin seuraavaa joskus loppukeväästä/alkukesästä.


ainakin paperilla mersu pieksee:

teho & vääntö, paino + 0-100km/h:

AMG C63: 451hv, 600nm, 1730kg, 4.5s
BMW M3: 420hv, 400nm, 1655kg, 4.8s
AUDI RS4: 420hv, 430nm, 1680kg, 4.8s

jokaiselle autolle löytyy kovempiakin raportoituja aikoja, mersulle jopa 3.9sekuntia mutta laitoin tuohon viralliset ajat.

The C 63 AMG is reportedly the first AMG Mercedes designed from the ground up for performance, as compared to previous AMG cars which were more or less focused on the engine. The C 63 has a revised front end architecture that is taken from the CLK 63 AMG Black series. The revised 7-speed automatic transmission now has three shift modes - Comfort, Sport and Manual - with the last one running with the converter locked allowing the driver to hold the engine at the rev limit. The ESP can now be completely turned off, interfering only under heavy braking. The car also has the quickest, most responsive steering of any Mercedes to date.

tuon ja teknisten tietojen perusteella laitan rahani mersun puolesta likoon. toivottavasti testi on kunnollinen ja saadaan muutakin kuin stigin tekemät kierrosajat ja jaremyn mielettömät powerslidet.
 
yleensähän noita on tullut 2seasonia vuodessa niin odottelisin seuraavaa joskus loppukeväästä/alkukesästä.


ainakin paperilla mersu pieksee:

teho & vääntö, paino + 0-100km/h:

AMG C63: 451hv, 600nm, 1730kg, 4.5s
BMW M3: 420hv, 400nm, 1655kg, 4.8s
AUDI RS4: 420hv, 430nm, 1680kg, 4.8s

jokaiselle autolle löytyy kovempiakin raportoituja aikoja, mersulle jopa 3.9sekuntia mutta laitoin tuohon viralliset ajat.



tuon ja teknisten tietojen perusteella laitan rahani mersun puolesta likoon. toivottavasti testi on kunnollinen ja saadaan muutakin kuin stigin tekemät kierrosajat ja jaremyn mielettömät powerslidet.

Näinhän se on, että Mersusta löytyy eniten tehoa, mutta ei se aina kerro koko totuutta.
Handling voi olla ihan onneton tai muuta vastaavaa. RS4 handling kuitenkin on aika helvetin kova, kun onse piessyt Top Gear Power Lap:ssa BMW M5:sen jopa sekuntilla :worship:
Pistän massini RS4:lle! QUATTRO POWER! :arvi:

Täällä on kaikki kierrosajat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Laps
 
Peukkuja pidetään täälläkin Audille :thumbs: . Epäilen tota AMG:tä jälleen kerran. Niiden handling on joskus ihan pyllystä. Liikaa tehoo ja liian kevyitä. Bmw on taas muuten perseestä. Joten audi voittaa !
 
Noiden pitäisi kokeillä tätä autoa.. ;)

Uusi Porsche 911 GT2 - 530 hevosvoimaa
Bensapihi superauto

Dr. Ing. H.c. F. Porsche AG Stuttgart esittelee kaikkien aikojen nopeimman maantiekäyttöön rekisteröidyn Porsche 911:n - 911 GT2.

GT2:n muotoilu on vaikuttavaa. Edessä ja takana ilmettä hallitsevat suuret ilmanottoaukot, jotka ilmentävät sitä voimaa ja suorituskykyä mitä odotettavissa on. Tämä huippu-urheilija on varustettu kuusipykäläisellä manuaalivaihteistolla ja takavedolla.

GT2 kiihtyy nollasta sataan 3,7 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeutensa 329 km/h uskomattoman pienellä polttoaineen kulutuksella: 12,5 l/ 100 km (NEDC). Tällaista polttoaine-ekonomiaa pidettiin vielä muutama vuosi sitten mahdottomana.

Uuden GT2:n moottori perustuu samaan kuusisylinteriseen bokserimoottoriin kuin 911 Turbon moottori, tuplaturbolla ja muuntuvalla turbiinigeometrialla varustettuna. 3,6-litrainen moottori saavuttaa maksimitehonsa 530 hv (390 kW) kierroslukumittarin näyttäessä 6500 rpm. Maksimivääntö 680 Nm on tasaisesti käytössä 2200-4500 rpm:n kierroksilla. Auto painaa vain 1440 kg joten tehopainosuhde on vain 2,72 kg hevosvoimaa kohden.

Moottoriin on saatu peräti 50 hevosvoimaa lisää ahtimen siipipyöriä ja imupesien kokoja uudelleenmuotoilemalla niin, että virtaukset on saatu optimoitua huippuunsa. Uutta ajattelua Porschen insinöörit ovat käyttäneet yhdistämällä turboahdettuun moottoriin imusarjatekniikan, joka pitää ilma- ja polttoaineseoksen lämpötilan entistä alhaisempana. Tämä aiheuttaa merkittävän muutoksen energiataloudessa ja laskee polttoaineen kulutusta jopa 15 %, vaikka moottorin teho samalla kasvaa.

GT2 on ensimmäinen maantieliikenteeseen rakennettu Porsche jossa takaäänenvaimennin ja pakoputkisto ovat vakiona titaanista. Tämä arvokas materiaali on noin 50 % kevyempää kuin ruostumaton teräs ja putkisto painaakin nyt vain 9 kg.

Vakiona GT2:ssa on myös PCCB - jarrut. Jarrulevyt on tehty hiilikuidun ja keraamisen aineksen seoksesta, joka varmistaa maksimaalisen pysäytystehon ja kestävyyden. Nämä jarrut vähentävät auton jousittamatonta painoa peräti 20 kilolla. Vielä yksi hienous on GT2:een lisätty vakiona: PASM, elektronisesti säädettävä aktiivinen jousitus.

Alleen GT2 saa 19-tuumaiset kevytmetallivanteet, eteen rengaskoko 235/35 ZR 19 ja taakse 325/30 ZR 19.

911 GT2 tulee markkinoille Marraskuussa 2007. Auton taxfree hinta on 159 100 euroa. Suomessa auton hinta veroineen on 303 000 euroa. Auto on saatavilla Porsche Centre Helsingistä Marraskuussa 2007.
 
Noiden pitäisi kokeillä tätä autoa.. ;)

Uusi Porsche 911 GT2 - 530 hevosvoimaa
Bensapihi superauto

Dr. Ing. H.c. F. Porsche AG Stuttgart esittelee kaikkien aikojen nopeimman maantiekäyttöön rekisteröidyn Porsche 911:n - 911 GT2.

GT2:n muotoilu on vaikuttavaa. Edessä ja takana ilmettä hallitsevat suuret ilmanottoaukot, jotka ilmentävät sitä voimaa ja suorituskykyä mitä odotettavissa on. Tämä huippu-urheilija on varustettu kuusipykäläisellä manuaalivaihteistolla ja takavedolla.

GT2 kiihtyy nollasta sataan 3,7 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeutensa 329 km/h uskomattoman pienellä polttoaineen kulutuksella: 12,5 l/ 100 km (NEDC). Tällaista polttoaine-ekonomiaa pidettiin vielä muutama vuosi sitten mahdottomana.

Uuden GT2:n moottori perustuu samaan kuusisylinteriseen bokserimoottoriin kuin 911 Turbon moottori, tuplaturbolla ja muuntuvalla turbiinigeometrialla varustettuna. 3,6-litrainen moottori saavuttaa maksimitehonsa 530 hv (390 kW) kierroslukumittarin näyttäessä 6500 rpm. Maksimivääntö 680 Nm on tasaisesti käytössä 2200-4500 rpm:n kierroksilla. Auto painaa vain 1440 kg joten tehopainosuhde on vain 2,72 kg hevosvoimaa kohden.

Moottoriin on saatu peräti 50 hevosvoimaa lisää ahtimen siipipyöriä ja imupesien kokoja uudelleenmuotoilemalla niin, että virtaukset on saatu optimoitua huippuunsa. Uutta ajattelua Porschen insinöörit ovat käyttäneet yhdistämällä turboahdettuun moottoriin imusarjatekniikan, joka pitää ilma- ja polttoaineseoksen lämpötilan entistä alhaisempana. Tämä aiheuttaa merkittävän muutoksen energiataloudessa ja laskee polttoaineen kulutusta jopa 15 %, vaikka moottorin teho samalla kasvaa.

GT2 on ensimmäinen maantieliikenteeseen rakennettu Porsche jossa takaäänenvaimennin ja pakoputkisto ovat vakiona titaanista. Tämä arvokas materiaali on noin 50 % kevyempää kuin ruostumaton teräs ja putkisto painaakin nyt vain 9 kg.

Vakiona GT2:ssa on myös PCCB - jarrut. Jarrulevyt on tehty hiilikuidun ja keraamisen aineksen seoksesta, joka varmistaa maksimaalisen pysäytystehon ja kestävyyden. Nämä jarrut vähentävät auton jousittamatonta painoa peräti 20 kilolla. Vielä yksi hienous on GT2:een lisätty vakiona: PASM, elektronisesti säädettävä aktiivinen jousitus.

Alleen GT2 saa 19-tuumaiset kevytmetallivanteet, eteen rengaskoko 235/35 ZR 19 ja taakse 325/30 ZR 19.

911 GT2 tulee markkinoille Marraskuussa 2007. Auton taxfree hinta on 159 100 euroa. Suomessa auton hinta veroineen on 303 000 euroa. Auto on saatavilla Porsche Centre Helsingistä Marraskuussa 2007.

Jotenkin, niin tylsiä nää huippuautotestit...ooh, tää kiihtyy, uuh mennää 300 sataaviittäsataa, rengaspalaa, jee.

Mielummin tavallisia autoja:D

Miksei kukaan autovalmistaja rykäse kunnolla joskus? Koneeksi 6 litran V12, jossa molemmilla lohkoilla oma ahdin, ja tehot sinne helppoon 800hvseen. Kaikki tyytyy aina tohon tuttuun ja turvalliseen 500staan:jahas:
 
Voi kiasus miten karmeata tekstiä tuo Porschen mainossuitsutus. Tekstin oikeaoppisuus on vähän niin ja näin, ja nuo kielikuvat ovat todella karseita.

Asiaan, TG oli taas taattua laatua. Yksi "järkiperäisimpiä" (normaalisti tylsiä, mutta ei TG:ssä) testejä tänä vuonna on ollut uuden ja vanhan CTR:n koeajo, joka oli muistaakseni kutosjaksossa.
 
Miksei kukaan autovalmistaja rykäse kunnolla joskus? Koneeksi 6 litran V12, jossa molemmilla lohkoilla oma ahdin, ja tehot sinne helppoon 800hvseen. Kaikki tyytyy aina tohon tuttuun ja turvalliseen 500staan:jahas:

jepjep, bugatti veyron, koenigsegg blaablaablaa, SSC Aero, saleen s7tt, jne...

Jotenkin, niin tylsiä nää huippuautotestit...ooh, tää kiihtyy, uuh mennää 300 sataaviittäsataa, rengaspalaa, jee.

Mielummin tavallisia autoja:D

jos ei topgearin meno maistu niin löytyy fifth gear. hillitympi versio topgearista, huumoria ja revitystä vähemmän ja asiaa enemmän.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oooh praise the Lord! Hallelujah!!







Meksikon serkku pistikin jo postipaketin tulemaan sieltä päin :hyvä:
 
Zone-sarja -42%
Pitikin lähteä heti soittelemaan serkkupojalle. Taas pelasti Pakkis päivän!
 
Heräsin seiskalta aamulla että ehdin kattomaan koneelta uusimman Top Gearin ennen töihin lähtöä. :D

Aika helmi jakso taas kerran! En spoilaa sen enempää, mutta ne poliisivehkeet oli ihan loistavia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom