tonnikalassa elohopeaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riqu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
HAHA!!! 2 purkkia päivässä :D

Se on huono jos syöt 10 purkkia päivässä joka päivä... ei ehkä silloinkaan jos syöt vihanneksia myös.

Tonnikalaan muuten kyllästyy aika äkkiä. Itse jouduin pitämään muutaman viikon tauon kun meni tuossa talvella purkki-pari päivässä. Alkoi yksinkertaisesti vaan ajatuskin yököttämään. Hommaa ei helpottanut se, että löysin parista thaimaalaisesta tonnikalapurkista kalansuomuja, jotka näyttivät etovilta.

Vihattu sanoi:
Eikös tonnikala oo aika pirun kallista?

Ei oo kallista, käyppä kaupasta kahtomassa ihan perus tonnikalan ( vedessä, öljyssä) hintoja. Toiset halvempia, toiset kalliimpia, mutta on ne yleensä halpoja.

MEV sanoi:
Se on huono jos syöt 10 purkkia päivässä joka päivä... ei ehkä silloinkaan jos syöt vihanneksia myös.

Miten se vihannesten syönti vaikuttaa raskasmetallikertymään?

Intissä on kyllä jaksettu vittuilla mun tonnikalan syönnistä. :lol2: Kaikki eivät taida pitää sen hajusta. :rolleyes: :urjo:

Tonnikala. :kuola:

Veikkaisinpa, että elohopean tai jonkun muun tonnikalasta saatavan aineen yliannostuksen seuraukset näkyvät vasta vuosien päästä. Itse syön kolme tonnikalapurkkia viikossa ihan vain varmuuden vuoksi ja muutenkin siihen kyllästyisin, jos söisin joka päivä.

Omasta mielestä moinen purkki 1,15€ on kallis(vaikka onkin aika hyvää), mutta tuo 39cnt kuulostaa jo tosi hyvältä. Onko tuo lidl tonnikala sitten hyvääkin?

Vihattu sanoi:
Omasta mielestä moinen purkki 1,15€ on kallis(vaikka onkin aika hyvää), mutta tuo 39cnt kuulostaa jo tosi hyvältä. Onko tuo lidl tonnikala sitten hyvääkin?

Taitaa olla hiutaleina eli huonoa on

Joku järki kaikessa syömisessä. Valitettavasti raskasmetallit on lisääntyneet vedessä ja se ei ole itse ravinon vika, vaan ihmisen. Siksi ei ole järkevää syödä kalaa kilokaupalla vuorokaudessa. Tonnikala on usein aika vapailta vesiltä, eli ei itämerestä tai muulta, missä veden vaihtuvuus ei ole kovin nopeaa, joten pari purkkiä päivässä uskaltanee syödä. Jotain itämeren silakkaa en söisi kyllä kiloa vuorokaudessa dioxiinipitoisuuksien yms muiden vuoksi. Lihaakaan ja kanaa ei kanata vetää ihan hulluna joka vuorokausi, vaan on hyvä pitää ravinto monipuolisena.

Näin se menee, kalassa on elohopeaa yms. Ja juomavedessä on e-pillereitä, prozacia ja muuta paskaa :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom