Tonnikala

Tonnikalahan on aivan helvetin hyvä proteiinin lähde ; Kolmesta purkisa saa jo 138.8g prodee. :hyper:

Siinähän on jo ainaki puolet päivän prodeista! Kannattaako siis tonnikalaa mättää päivittäin 2-3 purkkia jos on dietillä? Onko siinä liikaa rasvaa tai muuta humpuukkia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos olet ne proteiinit sieltä purkin kyljestä vaivautunut katsomaan, niin sieltähän ne rasvatkin näkyvät. Ei ehkä kannata ihan 3 purkkia vedellä koska muitakin mainioita proteiininlähteitä löytyy, mutta muutoin toki kyseessä mitä parhain dieetti-(ja muukin) ruoka.

No mut meinasin lähinnä et jos siitä löytyy jotain ylimääräisiä humpuukkeja. :) Joo, mut ihe tykkään tonnikalasta aivan helevetisti, eli helposti menis vaikka 5 purkkii päivää. :DD No ei sentää. Kiitos. :)

No ei ole mitään "humbuugia" tunassa, lähes pelkkää rotskuu. Lähinnä tonnikalassa voi olla (en sano että näin välttämättä on) jotain raskasmetalleja tai vastaavaa ja siksi en ite ainakaan 3 purkkia per päivä kuluttaisi. Purkki päivässä varmasti ihan ok, ja rinnalle muita laadukkaita proteiininlähteitä niin homma toimii.

Perusasia sanoi:
Tonnikalahan on aivan helvetin hyvä proteiinin lähde ; Kolmesta purkisa saa jo 138.8g prodee. :hyper:

Mistä tonnikalamerkistä saa 46,2 g proteiinia / prk?

Itse syön rainbow vaaleaa tonnikalaa, jossa painosta ilmoitetaan olevan 140g tonnikalaa ja purkissa näin ollen 35g proteiinia. Käytännössä mitä olen punninnut niin jokainen purkki on jäänyt alle 130g:n tonnikalan määrässä :curs:

Joo itsekkin syön päivässä yhten purkin.. Mutta olen alkanut kyllästymään tonnikalan öljyiseen makuun :urjo: Ennen nukkumaan menoa yritän aina syödä yhden tonnaripurkin.

Tonnikalaan kyllästyy viikossa, samoin kuin raejuustoon. Rahkaan ei kyllästy koskaan.

No jaa, eihän siihen karkkiinkaan kyllästy paitsi hetkellisesti, jos mättää kilon tai kaks päivään. :D Mutta karkki on asia erikseen, mutta melkein samoilla alueilla pyöritään tuon tonnikalan kanssa. :)

Syökääs rainbown vaalealihaista tonnikalaa öljyssä. Paras tonnikala mitä tiedän, ja tohon en kyllä kyllästy koskaan varmaan:kuola: :thumbs:

edit: söin sitä aamupalaksikin;)

Vaalea tonnikala on kalliimpaa. Ja muistaakseni paskemmat ravintoarvot (muistaakseni siis, en takaa). Paloja vedessä, kiitos.

Tonnikalassa on 1g rasvaa /100g kohti. Jos toi rasva tuhoo sun dieettis niin trve.... vaihda tonnikalaan vedessä, älä syö mitään "tomaatti" liemisiä ym..

siis ne on muistaakseni paloina. Ja protskut 25, hiilarit 0, ja rasvat 10...ja sitkun ne rasvat kaataa pois ni mitä vikaa??:)

edit: kalorit oli jtn 190/100g ja purkissa on 140g tonnikalaa.

Meah sanoi:
siis ne on muistaakseni paloina. Ja protskut 25, hiilarit 0, ja rasvat 10...ja sitkun ne rasvat kaataa pois ni mitä vikaa??:)

edit: kalorit oli jtn 190/100g ja purkissa on 140g tonnikalaa.

Taisin mä vähän puhua läpiä päähäni, mutta hinta ratkaisee :D . Ja maku, paloja vedessä mulle.

kpsk sanoi:
Miten syöt rahkaa? Siis millä maustat sitä?

Suurimmaksi osaksi sellaisenaan vaan naamariin, varsinkin ehrmannipurkki uppoaa alta 15 sekuntiin, muut merkit ovat aika laastia sellaisenaan. Aamulla sekoitan kaveriksi kaurahiutaleita ja jugurttia/mustikkakeittoa. Ja sama setti toimii myös välipalana.

Rahkahässäkkäohjeitahan on palsta väärällään.

Ultimecia sanoi:
Taisin mä vähän puhua läpiä päähäni, mutta hinta ratkaisee :D . Ja maku, paloja vedessä mulle.

:D Hhaha! Mutta hinta oli muistaakseni..hmm..Vähän yli euron? mm..en tiiä:)Ja nyt tän tonnikalakeskustelun saattelemana mun himot tonnikalaan heräs ja pääruokana olikin sit Tonnikalaa, raejuustoa,ananasta-seos + pari näkkäriä juustolla ja kinkulla ja 150g jogurttia..ah----tonnikalaa...syön sitä kyl huomen aamul taas:kuola: :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom