Tonnikala

Sepsis sanoi:
Tonnikalaan kyllästyy viikossa, samoin kuin raejuustoon. Rahkaan ei kyllästy koskaan.

Hehheh - ollaan me ihmiset erilaisia makuasioissa:)

Sanoisin itse, että rahkaan kyllästyy totaalisesti viikossa, mutta raejuustoon tulee himo ja tunaan. Varsinkin Ehrmannin rahka on jokseenkin vastenmielistä.:urjo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
--Antti-- sanoi:
Hehheh - ollaan me ihmiset erilaisia makuasioissa:)

Sanoisin itse, että rahkaan kyllästyy totaalisesti viikossa, mutta raejuustoon tulee himo ja tunaan. Varsinkin Ehrmannin rahka on jokseenkin vastenmielistä.:urjo:

Vähän samoilla linjoilla täälläkin mennään..:kuola: Tonnikala:thumbs:

Pirkan chilituna on herkkuu :kuola: Sopivasti löytyy myös luonnettakin maussa

m80 sanoi:
Käytännössä mitä olen punninnut niin jokainen purkki on jäänyt alle 130g:n tonnikalan määrässä :curs:
Tulee vastattua taas pari päivää vanhaan viestiin, mutta menkööt. Eli miten olet punninnut sen? Oletko puristant kannella nesteet pois? Jos olet, niin ei ihmekään, että näyttää liian vähän. Tonnikalan ravintoarvot, ja täten myös paino on mitattu valutetusta tonnikalasta, EI siis puristetusta. Eli jos sieltä puristaa kaikki nesteet pois, laskee paino, mutta samalla suhteellinen proteiinipitoisuus nousee. Eli purkissa pitäisi olla kyllä se määrä proteiina mitä siitä laskennallisesti tuleekin.

Sepsis sanoi:
Suurimmaksi osaksi sellaisenaan vaan naamariin, varsinkin ehrmannipurkki uppoaa alta 15 sekuntiin, muut merkit ovat aika laastia sellaisenaan. Aamulla sekoitan kaveriksi kaurahiutaleita ja jugurttia/mustikkakeittoa. Ja sama setti toimii myös välipalana.

Rahkahässäkkäohjeitahan on palsta väärällään.

Täytyykin metsästää jostakin ehrmannia. Minä en kyennyt syömään jotakin valion purkkia sellaisenaan. Kylse tästä.

Tack!

Powerhousu sanoi:
Eli miten olet punninnut sen? Oletko puristant kannella nesteet pois? Jos olet, niin ei ihmekään, että näyttää liian vähän. Tonnikalan ravintoarvot, ja täten myös paino on mitattu valutetusta tonnikalasta, EI siis puristetusta. Eli jos sieltä puristaa kaikki nesteet pois, laskee paino, mutta samalla suhteellinen proteiinipitoisuus nousee. Eli purkissa pitäisi olla kyllä se määrä proteiina mitä siitä laskennallisesti tuleekin.

Tuota en tiennytkään :) Kannella tulee puristettua luonnollisesti ylimääräisiä nesteitä pois.

Aah... Tonnikalaa... :kuola:

Öljyssä, vedessä, paistettuna, salaatissa, rahkassa, munien, raejuuston kanssa... kaikki käy!

Tämän hetken ehdoton suosikki tuna öljyssä, mausteena tilli. Sairaan hyvää! Purkki tuota, puoli purkkia raejuustoa ja tuorekurkkua sekaisin. Namskis!

Mä olen varma, että musta tulee vielä tonnikala... Sellasta suurkulutusta tää touhu on. :lol2:

Itselläni on tapana syödä purkki tonnaria treenipäivinä ennen nukkumaanmenoa. Yleensä paloja tai hiutaleita vedessä, Pirkkaa ja Rainbowia. Eroja en ole juurikaan maussa huomannut, mutta Rainbown vaalea tonnari on selvästi miedomman makuista.

Oma suosikki mausteina on tällä hetkellä 1rkl rypsiöljyä, loraus balsamico-viinietikkaa ja ruisleivän päälle. Ei voi muuta sanoa kuin että nami. Mitäs mieltä fiksummat ootte, kannattaskohan jättää toi rypsiöljy pois kun luultavasti päivän rasvatarve tulee joka tapauksessa tyydytettyä ilman ylimääräistä lisää? Jos vaikka yrittäs päästä kesäks kuntoon :) .

Parasta on Pirkka tonnikala vedessä paloina. Tai no on ne maustetut ehkä himpun parempia (esim. chili) Mutta niissä tuppaa olemaan ihan paskat protskuarvot ( luokkaa 10g/100g)...

Ja maun jippo on muuten se, että jättää tonnikalan himpun vetiseksi, ettei ole täysin kuiva. Maistuu huomattavasti paremmalle näin :kuola:

Tonnikala öljyssä (yleensä rainbow vaalea) ja valutetaan öljyt pois. Sen jälkeen päälle loraus HP:n chilikastiketta. :kuola:

Ja yhä se velttomunaresepti. Eli kananmunakokkeliin lisätään sitruunapippuritonnikalaa, tai lisätään sitrunat ja pippurit itse. :kuola:

Tumma pasta ja päälle tonnikalaa tomattikastikeessa + pizzamaustetta. :kuola:

Abban thaitunasekoitus jota myydään pussissa ja rainbown wokkivihannespurkki ja mikroon. :kuola: (poistetaan ne minimaissit , jotka on yök)

^ :kuola: :kuola:

Tonnikalaa ja kanaa tulee ite vedettyä. Kuha jättää vähäse nestettä sinne tonnikalan joukkoon ni ei maistu niin puulta sitte lopuksi.

Noist jauhoist ja rahkoista pakki alkaa huutaa hoosiannaa ku on laktoosi-intoleranssi..:(

Pitäis varmaa kokeilla sitä soijaa... :rolleyes:

SS-Adler sanoi:
Itse tulee vedettyä RainBow:in vaaleaa tonnikalaa. Yhdessä purkissa 45g proteiiniä. :kuola:
Se on kyllä..:kuola:

edit: Mä en jostain syystä voi syödä ollenkaan mitään muuta kuin vaalealihaista tonnikalaa. Se tumma maistuu niin hirveeltä..

edit viel kerran:D Paitsi nämä maustetut tonnikalat, esim pirkan curry sekä sweet&sour;) Ne on hyviä muttei proteiiniä miksikään.

SS-Adler sanoi:
Itse tulee vedettyä RainBow:in vaaleaa tonnikalaa. Yhdessä purkissa 45g proteiiniä. :kuola:

Purkissa on 35g proteiinia... ei 45.

Purkin paino on 180g ja kun per 100g on 25g proteiinia niin tästä tulee tuo sun 45g, mutta tonnikalan osuus tuosta on 140g ja sen kun kerrot 0,25 = 35g proteiinia.

m80 sanoi:
Purkissa on 35g proteiinia... ei 45.

Purkin paino on 180g ja kun per 100g on 25g proteiinia niin tästä tulee tuo sun 45g, mutta tonnikalan osuus tuosta on 140g ja sen kun kerrot 0,25 = 35g proteiinia.

Jos purkin paino 180 grammaa josta tonnikalaa 140 grammaan ja purkin kyljessä lukee 100 grammaa tuotetta sisältää 25grammaa proteiinia niin on proteiini määrä tuo 45g.

Eli tonnikala ilman vettä sisältää jotain yli 30 grammaa proteiinia.

TheLORD sanoi:
Jos purkin paino 180 grammaa josta tonnikalaa 140 grammaan ja purkin kyljessä lukee 100 grammaa tuotetta sisältää 25grammaa proteiinia niin on proteiini määrä tuo 45g.

Eli tonnikala ilman vettä sisältää jotain yli 30 grammaa proteiinia.

wtf!

Kuulostaa kyl täysin älyttömältä et ne laskis keskimääräisiin ravintoarvoihin mukaan suolavedet. Itse näkisin et "tuotteella" tarkoitetaan pelkkää tonnikalaa, mut onko tuo 100% varma tieto???

rahka nam nam

Sepsis sanoi:
Tonnikalaan kyllästyy viikossa, samoin kuin raejuustoon. Rahkaan ei kyllästy koskaan.

Olen samaa mieltä..... Raikkaria ja tonnikalaa pystyy syömään 2-3 kertaa viikossa ja rahkaa pystyy syömään joka ilta jos vaa jääkaapista löytyy!!! Rahkan voi maustaa erillaisilla mehuilla jne :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom