Tonnikala

Vetäsen joka ilta tonnikalapurkin maidon kanssa n. tunnin ennen nukkumaanmenoa, jos on nälkä, kuten yleensä on. Jostain kuitenkin kuulin että tonnikalassa olis jotain haitallista ainetta, ettei kannattas ihan joka päivä syödä. Onko väitteessä mitään perää?

Tonnikala olis mukava iltapala, protskua ja rasvaa löytyy ja ei oo hiilareita :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
varmaankin tarkoitettiin sitä että jos vedät joka ilta tonnikalaa niin siitä säliykepurkista missä se tonnikala on saattaa lähteä mukaan jotakin aineita esim kun haarukalla raapaiset sitä purkin reunaa. emmätiedä. mikset syö esim raejuustoa, parempaa iltaproteinia.

Kaikissa merenelävissä on raskasmetalleja ja muuta saastaa nykyään. Ylenmääräisesti syötynä moni asia on myrkyllistä. Stallonekinhan naureskeli että oli saanut katkaravuista elohopeamyrkytyksen rockya kuvatessa.

palmu sanoi:
aloittelijan veikkaus: kaseiini?:D
No sitä tuossa varmaan haettiin, että maitoproteiini imeytyy hitaasti. Luulen silti, että tonnikala imeytyy vähintään yhtä hitaasti. Eli tuskin tuolla on hirveesti väliä mitä proteiinipitoista ottaa, kunhan nyt ei heraa pelkästään vedä.

jippuli sanoi:
Tonnikala olis mukava iltapala, protskua ja rasvaa löytyy ja ei oo hiilareita :)
Eli ostat tonnikalaa öljyssä. Itse en missään tapauksessa ostaisi sitä öljyssä vaan ihan vedessä, kun itse voi lisätä sen rasvan rypsi- tai oliiviöljystä, tää on hiffistelyä, mutta olkoon.:D

NGV sanoi:
Eli ostat tonnikalaa öljyssä. Itse en missään tapauksessa ostaisi sitä öljyssä vaan ihan vedessä, kun itse voi lisätä sen rasvan rypsi- tai oliiviöljystä, tää on hiffistelyä, mutta olkoon.:D

En kutsuisi tätä ihan hifistelyksi kuitenkaan.

Jos sillointällöin suo purkin tonnaria, on se yksi sama onko siinä öljyt valmiina, mutta jos vähänkään useammin syö niin sitten tonnarit vedessä ja sotkee sinne itse rypsärit tai oliiviöljyt. Ja syynä se, että se on sitten ihan mitän tahansa "jätekasviöljyä" mitä ne niihin tonnareihin tunkee ja huonoa rasvaa ei kannata mielinmäärin syödä.

Ihan sama homma kun reilun maidonjuonnin kanssa, jos juot paljon maitoa, joo ykkösmaitoa tai rasvatonta, turha niitä huonoja rasvoja on mielinmäärin vetää.

Timba79 sanoi:
Ihan sama homma kun reilun maidonjuonnin kanssa, jos juot paljon maitoa, joo ykkösmaitoa tai rasvatonta, turha niitä huonoja rasvoja on mielinmäärin vetää.
IMO ei kannata läträtä edes ykkösmaitoa, vaan rasvatonta, tosin hiilaria on enemmän kuin laki sallii, mutta ihan hyvää.:whip:

NGV sanoi:
IMO ei kannata läträtä edes ykkösmaitoa, vaan rasvatonta, tosin hiilaria on enemmän kuin laki sallii, mutta ihan hyvää.:whip:

<offtopic>
Hyi helevetti mitä kiljua se. Menee jossain ruuanlaitossa tjsp, mutta kyllä kevytmaito on kuitenkin sellasenaan juodessa herrojen herkku.
</offtopic>

NGV sanoi:

Vai on hiilaria enemmän kuin laki sallii? Heitähän se pykälä tähän niin mää luen sen. Maito on laadukasta tavaraa ja sitä saa kyllä rasvattomana juoda ihan hyvällä omallatunnolla ellei sitten olla dieetillä (silloinkin riippuen kokonaiskalorimäärästä). Laktoosihan on nimittäin hidasta hiilaria. Yhden taulukon mukaan GI on 43 eli alhainen on. Voisit ehkä pikkaisen lopettaa tuon kauhean hifistelysi näissä kaikissa asioissa, varsinkin kun tässä asiassa olet aika pitkälle väärässä.

Peace and love:piis:

zztop sanoi:
tuo arvio on jo tosi mutu:hyper:

Ihan nappiinhan se menee. 80-83 löytyi pikaisella haulla.

Doggoned sanoi:
Vai on hiilaria enemmän kuin laki sallii? Heitähän se pykälä tähän niin mää luen sen. Maito on laadukasta tavaraa ja sitä saa kyllä rasvattomana juoda ihan hyvällä omallatunnolla ellei sitten olla dieetillä (silloinkin riippuen kokonaiskalorimäärästä). Laktoosihan on nimittäin hidasta hiilaria. Yhden taulukon mukaan GI on 43 eli alhainen on. Voisit ehkä pikkaisen lopettaa tuon kauhean hifistelysi näissä kaikissa asioissa, varsinkin kun tässä asiassa olet aika pitkälle väärässä.

Peace and love:piis:
Niin no itse olin juuri dietillä, niin noilla hiilareilla en tee mitään, bulkilla olo on ihan eri juttu, sillä maidosta saa kumiskin korkean luokaista proteiinia ja sopii hyvin prodedrinkin kanssa.

Suositut

Back
Ylös Bottom