Tonnikala

hkultala sanoi:
(off-topic)

ikää juuri ja juuri 16, painoa vaivaiset 63 kg ja dietti menossa/juuri ollut?

näin varmistetaan, että pituuskasvu varmasti lakkaa ennenaikaisesti..
Joo täällä jotkut oikein kannustavat, kun NGV on löytänyt kultaisen painon jojottelun jo kasvuiässä. Nooh, hyväähän se vain tekee :jahas:

Asiaan...
Maso sanoi:
Onkos tuosta tarkkaa tietoa mitä rasvaa siellä tonnikalapurkissa on? Jos minä syön tunaa, niin ostan aina rasvan kanssa. Sen verran tullut syötyä, ettei veden kanssa mene enään alas. Minä kun luulin, jotta se mukana tuleva rasva ei olisi ihan huonoa :/
Itsekin vedän nykyään "integroidun" öljyn kanssa, kun ei vesiversiot enää maistu miltään. Valutan kylläkin suurimman osan pois, kun ei se pelkkä öljyliemi nyt niin nannaa ole. Olisinko lukenut jostakin purkista, että auringonkukkaöljyä olis. Itse revin rainbowta paloina. Muut ei oikein ole maistuneet.

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=540&lang=fi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
NoPain sanoi:
Itsekin vedän nykyään "integroidun" öljyn kanssa, kun ei vesiversiot enää maistu miltään. Valutan kylläkin suurimman osan pois, kun ei se pelkkä öljyliemi nyt niin nannaa ole. Olisinko lukenut jostakin purkista, että auringonkukkaöljyä olis. Itse revin rainbowta paloina. Muut ei oikein ole maistuneet.

Kyllä minäkin valutan suurimman osan pois, mutta eipä tuota minusta ole tarvetta korvata millään muulla öljyllä, jos se auringonkukkaöljyä on.

Puolen vuoden ajan olen syöny joka aamu purkin rainbown tonnikala hiutaleita vedessä.
Sehän maistuu iha sahajauholta mutta ku maidolla huuhtoo alas ni kyllä se menee. Erkkjetter on ihan oikeessa. Ilman maitoa tai edes vettä tonnikala purkin tyhjentämiseen menee ikuisiuus. Yhtä tuskaa koko touhu

Oon joskus maistanu euro shopperia (hyi helvetti).

Öljyssä on paloja kans maisteltu ja ne on jo hyviä

Maso sanoi:
Kyllä minäkin valutan suurimman osan pois, mutta eipä tuota minusta ole tarvetta korvata millään muulla öljyllä, jos se auringonkukkaöljyä on.

Jostain lehdestä, oliskohan ollut Pirkka tai jokin muu kansamme riippumaton valistaja, luin että tuo rasva-arvo joka öljyssä lilluvalle tunalle ilmoitetaan on sen mukaan ilmoitettu mitä siihen kalaan on imeytynyt. Eli vaikka sen öljyn valuttelee, on se kala niin rasvasta kun purkissa ilmotellaan. Niin ja viä, öljynä käytetään ainakin siinä jutuissa mainituissa tonnareissa just auringonkukkaöljyä. Sen laadusta ei ollut tietoa l. onko jotain teräketjuöljyn luokkaa olevaa teollisuusöljyä vai jotenkin paremmin kehiteltyä.

Maso sanoi:
Onkos tuosta tarkkaa tietoa mitä rasvaa siellä tonnikalapurkissa on? Jos minä syön tunaa, niin ostan aina rasvan kanssa. Sen verran tullut syötyä, ettei veden kanssa mene enään alas. Minä kun luulin, jotta se mukana tuleva rasva ei olisi ihan huonoa :/

Sehän siinä onkin kun ei ole sitä varmaa tietoa, mutta se nyt on "varmaa", että halvoissa merkeissä ei ainakaan mitään laadukkainata öljyä ole. Jostakin olen saanut sellaiset käsityksen, että auringonkukkaöljy olisi aika tavallista noissa ja se ei nyt paras mahdollinen öljy todellakaan ole.

Itse siis ostan ne tonnarit vedessä, valutan vedet pois ja laitan sopivan määrän öljyä niin halutessani, tietää ainakin mitä syö ja joku rypsäri ny on halpaa kuin mikä.

Tonnikala on kyl oiva proteiinin lähde. Söin edullisimpia tunahiutaleita vedessä (X-tra ja Euroshopper) yli puolen vuoden ajan joka päivä 1-3 purkkia ja pari kuukautta sitten tuli totaalinen seinä vastaan. Ei uppoa enää yhtään tollanen p*ska. :urjo:
Tonnikalapalat ovatkin sitten kokonaan eri juttu. Niitä pystyy syömään, koska ne on oikeesti hyviä. Kylmäpuristettua rypsäriä joukkoon niin johan maistuu. Jos jollain on ongelmia saada noita tonnikalahiutaleita alas niin kannattaa kokeilla ruisleivän päällä. Vähän öljyä ja vaikka polar 5 juustoa sekä jotain kasvista lisäksi..

hkultala sanoi:
(off-topic)

ikää juuri ja juuri 16, painoa vaivaiset 63 kg ja dietti menossa/juuri ollut?

näin varmistetaan, että pituuskasvu varmasti lakkaa ennenaikaisesti..
Ei tuohon voi sanoa kuin kolme kirjainta jotka ovat OHY!!!:D Siis kyllä dietata kannataa aina jos on dietaamiseen varaa oli ikä tai paino mikä hyvänsä. Niin ja en minä halua hirveästi tästä enään kasvaakaan sillä mitä minä pituudesta hyödän ja lihasta on sitten tulevaisuudessa paljon?:rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom