Tonnikala

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä syön vähintään yhden joka päivä..ja ei se ole lihottavaa ja rasvaista
Ostat tonnaria vedessä niin siinä ei oo rasvaa juuri ollenkaan
Jos pääset tonnarin takii lihoon niin oot eri jeppe :)

rainbow tonnikala vedessä
per 100g
Protskuu: 23g
hiilarii: 0g
Rasvaa 1g

Ja vielä: plussakaloreilla lihoo, miinuskaloreilla laihtuu.

ei kannata ajatella liian negatiivisesti tuota tonnikala hommaa. itse kun vedän yhden törpön tk :laa päivässä, 2 parhaassa. ja vielä samaa merkkiä. sitä kun suositellaan että pitäis vaihtaa merkkiä silloin tällöin. on siitä hyötyäkin kun olen alustavasti tiedustellut ilmatieteen laitokselta mahdollisuutta luoda uraa virallisena pakkasmittarina kropassa olevan elohopean vuoksi.ei tarvisi ainakaan työttömänä olla jos nykyinen jopi päättyy

astro sanoi:
Ihan nappiinhan se menee. 80-83 löytyi pikaisella haulla.

niin,mutta arvio 70-100 on mielestäni todellista mutua,en tarkoittanut että se ei siihen skaalaan mene!

ESIM:
menet luontaituotekauppaan ja kysyt heraproteiinin protu määrää
ja siihen myyjä heittää että 70-100:hyper:
joo niinhän se varmaan on...

Kyllä tulee syötyä joka päivä purkillinen, ellei sitten ole loppu. Syön yleensä sen leivän päällä, joten siitä tulee hiilareita ja juustoakaan en säästele...

zztop sanoi:
niin,mutta arvio 70-100 on mielestäni todellista mutua,en tarkoittanut että se ei siihen skaalaan mene!

Juu, tiedän kyllä mitä tarkoitit mutta eihän se ole mikään arvio tai mutua jos hän _tiesi_ että se menee sille välille :) Tää on tämmöstä hiusten halkomista. Wikipedia kertoo meille mitä mutu on: "Mutu (Phoxinus phoxinus) on särkikalojen heimoon kuuluva pienikokoinen kala"

Jottei mene ihan OT:ksi niin tonnikala on hyvä lisä jauhelihakastikkeeseen.

Drmaster sanoi:
Syöttekö joka päivä yhden tonnikala purkin?

vai onko se lihottavaa ja liian rasvaista?

Juu syön. Syön nykyisin Rainbown tonnikalaa paloina vedessä. 185 g, josta kalaa 140 gemmiä. Proteiinia 25 g / 100 g olevinaan, eli 36 g prot / purkki.

tonnikalan mässyttäminen alkaa pidemmän päälle ärsyttää, sitäkin tullut vedettyä arviolta 70-90kg. en tiedä onko muilla samaa ongelmaa että sen purkin syömiseen menee vähintään 20min, pitää mussuttaa ja mussuttaa ja mussuttaa ennenkun voi niellä, vedelläkään ei viitsi huuhtoa alas.

Itekkin vetelen purkin raejuustoa sekä tonnikalaa purkilliset iltaisin.
Hyvää kun saatana..
Mun mielestä paras tonnikala on Abban vähärasvainen vaalea tonnikala vedessä. Mut kallista kun mikä!
Pirkka ja rainbowkin ihan hyvää...euro shopperi ihan kauheeta myrkkyä!
Niin ta tohon maitoon palaten...
Jos on *massakausi* niin juon pari tuntia ennen treeniä massanlisääjän veden kanssa ja heti treenin jälkeen rasvattoman maidon kanssa (treenit välillä 18-21:00 (1,5h)...hyvää ku mikä...nam!
Tää oli siis vaan toteamus puhuttaessa näistä tottumuksista.

tonnikala on hyvää sillon tällön, rahkaa tai tonnikalaa, noita käytän eniten. ja maitoo pyrin vetämään joka päivä ainakin 1 litran. oli dieetti tai ei. siitä saa kalsiumia ja d-vitamiinia ja prodee kanssa

Mites nuo tonnikala tomaattikastikkeessa? Onko ihan ok mättää myös, vai pelkästään noita vesi tai öljy tunia? Muistaakseni tuo öljyssä oleva ei kovin herkkua ollut, jäi aika paha maku suuhun, tai sitten se oli tuo veteen sekoitettu :)

No jos itse teen, niin ei ainakaan paremman makuista ole :D Ja tolla tuoreudella ei ole niin väliä, koska hyvää se on purkistakin jo.
Ai ei skermaa, no olisit heti sanonut, sinne meni yksi setti ihan hukkaan :D

Mulla menee myös lähestulkoon joka päivä purkki tunaa, halpaa kun on. Lidlistä käyn aina hakemassa 48kpl kerralla hiutaleita vedessä.

NGV sanoi:
Niin no itse olin juuri dietillä, niin noilla hiilareilla en tee mitään, bulkilla olo on ihan eri juttu, sillä maidosta saa kumiskin korkean luokaista proteiinia ja sopii hyvin prodedrinkin kanssa.

(off-topic)

ikää juuri ja juuri 16, painoa vaivaiset 63 kg ja dietti menossa/juuri ollut?

näin varmistetaan, että pituuskasvu varmasti lakkaa ennenaikaisesti..

Clayman sanoi:
No jos itse teen, niin ei ainakaan paremman makuista ole :D Ja tolla tuoreudella ei ole niin väliä, koska hyvää se on purkistakin jo.
Ai ei skermaa, no olisit heti sanonut, sinne meni yksi setti ihan hukkaan :D

:hyper:
Joo, mutta ite oon todennut seuraavan recepien hyväks. Litukan (lidl) tunaa , olikohan se Tonnikala fileitä :) vedessä. Puristetaan se vesi vex, lisätään 1rkl rypsäriä ja 3-4rkl litukan Kania Salsa-soossia. :kuola: kylmänä tai lämmitettynä. Jos haluaa hiilareita sekaan niin vähän keitettyä tummaa riisiä kylkeen.

Timba79 sanoi:
En kutsuisi tätä ihan hifistelyksi kuitenkaan.

Jos sillointällöin suo purkin tonnaria, on se yksi sama onko siinä öljyt valmiina, mutta jos vähänkään useammin syö niin sitten tonnarit vedessä ja sotkee sinne itse rypsärit tai oliiviöljyt. Ja syynä se, että se on sitten ihan mitän tahansa "jätekasviöljyä" mitä ne niihin tonnareihin tunkee ja huonoa rasvaa ei kannata mielinmäärin syödä.

Ihan sama homma kun reilun maidonjuonnin kanssa, jos juot paljon maitoa, joo ykkösmaitoa tai rasvatonta, turha niitä huonoja rasvoja on mielinmäärin vetää.

Onkos tuosta tarkkaa tietoa mitä rasvaa siellä tonnikalapurkissa on? Jos minä syön tunaa, niin ostan aina rasvan kanssa. Sen verran tullut syötyä, ettei veden kanssa mene enään alas. Minä kun luulin, jotta se mukana tuleva rasva ei olisi ihan huonoa :/

Suositut

Back
Ylös Bottom