Tom "Stoneface" Niinimäki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikäs on jengin mielestä kaikkien aikojen kovatasoisin kokonaan pohjoismainen vapaaottelu? Voisiko se olla tässä?
Kyllä se vois olla ainaki sillä mittarilla että ottelu käydään UFC:ssä. Kummallaki melko mittava voittoputki takana. Paras matsi jonka minä olen nähnyt menee niinkin pitkälle kuin FinnFight 5 Joachim Hansen vs Olof Inger

Chillausta.

Bn7JYUyIcAABBNh.webpBn4zyBPCAAAHXUL.webp

Joachim Hansen vs. Olof Inger tulee ekana mieleen

Millä perusteella? Katsoin, että matsi on käyty näköjään vuonna 2001 ja Hansenilla ollut huikea 1-1 rekordi otteluhetkellä ja Ingerillä 4-0 ja matsi on näköjään jäänyt Ingerin viimeiseksi otteluksi. Millä logiikalla tuollaisesta ikivanhasta matsista saa kovatasoisemman, kuin Niinimäki vs Bäckström vuonna 2014?

Aika oudolta tuntuisi jos tuo Hansen vs Inger olisi kovatasoisin vaikka tätä tulevaa matsia ei edes laskettaisi. Sen verran on vettä virrannut vuoden 2001 jälkeen ja Hansen ollut aivan uransa alussa.

Eiköhän silloin taso ollut Hansenillakin vielä aloittelija luokkaa. Ilman muuta nyt kovin matsi Pohjoismaiden kesken. Taso helvetin kova ja kuninkuusluokassa UFC ssa tekee siitä todella kovan luokan matsin. Tompalle ei todellakaan nyt helppo vastustaja vaikka onkin nimetön. Tomppa sen toki hoitaa, koska fysiikka niin helvetinmoinen ja svedu ei niitä lopetuksia ei karkuun pääse matossa millään.

Jos nyt nyyppä vaikka katsoisit sen matsin ennen kuin lähdet vähättelemään. Vapaaottelumaailma oli 2001 "vähän" erilainen kuin 2014, ja tuo matsi oli todella kovatasoinen ja tapahtumarikas. Kaksi vuotta tuon matsin jälkeen Hansen voitti Gomin, joka oli tuolloin maailman ykkönen.

Meinaatko, että Hansen vuonna 2001 1-1 rekordilla oli kovempitasoinen vapaaottelija, kuin Tom Niinimäki 2014? Ja, että tämä Inger vastaavasti pärjäisi millään mittarilla vertailussa Bäcströmille? Ymmärsitköhän edes mitä kysymykselläni tarkoitin.. Vapaaottelumaailma tosiaan oli 2001 "vähän" erilainen eli suomeksi sanottuna taso oli keskimäärin umpisurkea tähän päivään verrattuna. En tarkoittanut kysymykselläni, että annetaan tässä jotain "eri aikakausi" - suhteutusapua vanhoille matseille.

Hansen oli 2001 kovatasoinen vapaaottelija ja Niinimäki on 2014 kovatasoinen vapaaottelija. Itse pidän kovatasoisena otteluna sellaista jossa esitellään kovatasoista vapaaottelua, pelkät ottelijoiden meriitit eivät automaattisesti tee ottelusta kovatasoista. Oli kyse siitä mitä porukka pitää kovatasoisimpana pohjoismaisena vapaaotteluna ikinä, ja monen mielestä se on Hansen-Iger. Se nyt on aivan sama, jos sä et ota huomioon nuoren lajin eri aikakausia ja niiden eroja. Ehkä sun mielipide ei olekaan ainoa oikea, varsinkaan kun et ole edes kyseistä matsia nähnyt.

Itse aiheesta: toivotaan, että Niinimäki vs Bäckströmistä tulee vielä parempi ja kovatasoisempi matsi kuin mitä loistava Hansen-inger oli. Ja että Niinimäki vie sen kimuralla viimeistään kolmannessa.

Niin kuin aidan sanoi, katsokaa se matsi jos onnistutte jossain näkemään, itse en ainakaan google haulla sitä mistään löytänyt, mulla on se jossain cd-r:lle poltettuna EHKÄ.
Niinimäki on kova kaveri mutta ei ihan Hansenin veroinen, Hansenilla on/oli painavammat iskut ja nopeammat reaktiot, varsinkin ns. jälkitilanteissa. Niinimäki on konemainen, hyvässä mielessä. Heikkouksia ei ole ja itsevarmuus on valtava, ja ansaitusti, Niinimäen matseja on ilo katsella. Backmanista en tiedä mitään, yhtään hänen matsiaan en ole nähnyt. Inger oli todella taitava kaveri ja minun suosikkini tuohon matsiin vaikka hänellä olikin polvi jo sökönä ennen matsia. Löin vetoa Ingerin puolesta ja hävisin vissiin 50e.

Olen itse treenannut Ingerin vetämällä leirillä aikoinaan ja kehän vierestä seurannut Hansenin otteita ja vetänyt Niinimäelle treenejä kun kaveri oli 15v ja mielestäni vanha vapari ei ollut mitään paskaa vaikka joku
netistä UFC matseja seuraillut asiantuntija niin väittääkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meinaatko, että Hansen vuonna 2001 1-1 rekordilla oli kovempitasoinen vapaaottelija, kuin Tom Niinimäki 2014? Ja, että tämä Inger vastaavasti pärjäisi millään mittarilla vertailussa Bäcströmille? Ymmärsitköhän edes mitä kysymykselläni tarkoitin.. Vapaaottelumaailma tosiaan oli 2001 "vähän" erilainen eli suomeksi sanottuna taso oli keskimäärin umpisurkea tähän päivään verrattuna. En tarkoittanut kysymykselläni, että annetaan tässä jotain "eri aikakausi" - suhteutusapua vanhoille matseille.

En sitte ehkä ymmärtänyt mitä kysymykselläsi hait, yksinkertainen kun olen. Olin paikan päällä katsomassa tuota Hansen vs Inger matsia. Hyvin harvoin on UFC:ssä yhtä hyviä otteluita kun tuo ko matsi oli se ottelijoiden recordi sitten mikä hyvänsä. Ei ne meriitit ja rankingit mulle ainakaan sitä ottelun tasoa tee. Sen verran monta pettymystä tullut mm titteliotteluissa joista osa n ollut suorastaan luokattomia. Arvomaailmansa toki kullakin.

Vastaan muute siltikin kysymykseesi Hansen vs Inger :D

Hansen oli 2001 kovatasoinen vapaaottelija ja Niinimäki on 2014 kovatasoinen vapaaottelija. Itse pidän kovatasoisena otteluna sellaista jossa esitellään kovatasoista vapaaottelua, pelkät ottelijoiden meriitit eivät automaattisesti tee ottelusta kovatasoista. Oli kyse siitä mitä porukka pitää kovatasoisimpana pohjoismaisena vapaaotteluna ikinä, ja monen mielestä se on Hansen-Iger. Se nyt on aivan sama, jos sä et ota huomioon nuoren lajin eri aikakausia ja niiden eroja. Ehkä sun mielipide ei olekaan ainoa oikea, varsinkaan kun et ole edes kyseistä matsia nähnyt.

Itse aiheesta: toivotaan, että Niinimäki vs Bäckströmistä tulee vielä parempi ja kovatasoisempi matsi kuin mitä loistava Hansen-inger oli. Ja että Niinimäki vie sen kimuralla viimeistään kolmannessa.

En ymmärrä miksi oikein auot päätäsi ja nimittelet siinä, minähän vain kysyin perusteluita mielipiteelle miksi Hansen vs Inger vuonna 2001 olisi kovatasoisempi ottelu, kuin Niinimäki vs Bäckström 2014 ja selitin mitä itse tarkoitin alkuperäisellä kysymykselläni.

- - - Updated - - -

Niinimäki on kova kaveri mutta ei ihan Hansenin veroinen, Hansenilla on/oli painavammat iskut ja nopeammat reaktiot, varsinkin ns. jälkitilanteissa.

Ok, fair enough.

Vähä offarii vaihteeks asiakeskustelun välii..

M>B aina löytää jonkun väittelykaverin, oli asia mikä tahansa :D Eikaisii mut elä oo tollane irl

Vähä offarii vaihteeks asiakeskustelun välii..

M>B aina löytää jonkun väittelykaverin, oli asia mikä tahansa :D Eikaisii mut elä oo tollane irl

Ei minua kiinnosta kirjoitella mitään komppausviestejä, siihen riittää viestin likettäminen. Minua kiinnostaa aiheet mistä arvaan syntyvän erimielisyyksiä, koska haluan herättää keskustelua/väittelyä. Mitä tulee tähän aiheeseen, niin mielestäni on jokseenkin huvittava ajatus, että uransa aivan alussa olevan Hansenin matsi vuonna 2001 olisi kovempitasoinen, kuin Niinimäki vs Bäcström, ihan sama millaisia sirkustemppuja siellä kehässä on esitelty. Ja kysymykseni koski luonnollisesti sitä mikä match up on ollut pohjoismaalaisittain kovatasoisin paperilla, koska eihän tuota Berliinin ottelua ole vielä edes oteltu. Joten perustelu sillä, että Hansen vs Inger oli todella tapahtumarikas ja hyvä matsi on siis täysin yhdentekevä alkuperäisen kysymykseni kannalta.

Jännittää kyl sikana tää matsi.

Bäckström hyppää kyllä lammesta valtamereen isojen kalojen joukkoon.
Tomppa on ehdottomasti kovin vastustaja mitä tällä jampalla on ollut ja odotan Tompan kävelevän tästä kaverista yli.

Bäckström hyppää kyllä lammesta valtamereen isojen kalojen joukkoon.
Tomppa on ehdottomasti kovin vastustaja mitä tällä jampalla on ollut ja odotan Tompan kävelevän tästä kaverista yli.

Sergej Grechico on tai ainakin oli kyllä aivan Tompan tasoinen. Oli todella tasainen matsi Tompalla sen kanssa. Bäckström retuutti Sergejtä aika reippaasti. Veikkaan, että matsista tulee tasainen. Tomppa todennäköisesti kaivaa jonkun lopetuksen ennen täyttä aikaa, mutta läpihuutojuttu tuksin sentään. Pysty on ainoa, jossa Tomppa voi olla vaikeuksissa. Tuollainen pitkä kuikelo on aina vaikea tapaus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom