Toistomääristä: 10-15

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kride
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
36
Moni on sanonut paljon siitä, että kannattaisi kasvavassa iässä tehdä noin 10-15 toiston sarjoja. Onkos näissä mitään perää? Ja toisinaan, onko tuo 10-15 liikaa lihaskasvua(massaa!) tavotellessa? Tietysti tuo 10:hän on sillä rajalla, että se kehittäisi massaa aika paljon, mutta 15...

Jees, kiitos vastanneille. :worship:

Toistomäärät jotka kullekin sopivat ovat varmaan aika henkilöstä kiinni, itse uskon että bodaustyyliin treenaavalle toistoalue 6-15 tuo tulosta. Tällä hetkellä treenaan itse 12-15 toiston sarjoja ja keho tuntuu vastaavan erittäin hyvin. Saattaa tosin johtua siitä, että olen niin pitkään hinkannut noita 8-10 sarjoja, vaihtelu kannattaa aina.

Itse asiassa ajattelin tehdä jonkin aikaa niin, että teen kolme viikkoa 12-15 sarjoja, sitten kevyt viikko, kolme viikkoa 10-12 sarjoja, kevyt viikko, kolme viikkoa 8-10 sarjoja, kevyt viikko. Tämän jälkeen fiilisten mukaan joko 6-8 sarjoja tai kierto alusta eli taas 12-15 sarjoja.

Originally posted by KäveleväRuumis
Moni on sanonut paljon siitä, että kannattaisi kasvavassa iässä tehdä noin 10-15 toiston sarjoja. Onkos näissä mitään perää? Ja toisinaan, onko tuo 10-15 liikaa lihaskasvua(massaa!) tavotellessa? Tietysti tuo 10:hän on sillä rajalla, että se kehittäisi massaa aika paljon, mutta 15...

Jees, kiitos vastanneille. :worship:

No eihän ne toistomäärät nyt ihan niin justiinsa ole, kannattaa vaihdella välillä, ettei aina vedä esim. tasan 10. Kyllä sä ihan hyvin voit tehdä alle 10-15 toiston sarjoja.

Re: Re: Toistomääristä: 10-15

Mä noudatan tällä hetkellä seuraavanlaista ohjelmaa: vuorotellen md/hd-tyylistä treeniä, jossa toistot 10-12 ja pumppitreeniä, jossa toistot 15-25. Eli ensin viikko md/hd-treeniä, seuraava viikko pumppitreeniä ja taas md/hd:ta jne.. Näin vaihtelua tulee aika sopivasti ja nuo pitkät sarjat (15-25 toistoa) ovat tuoneet selkeästi lisää lihasta ainakin tiettyihin lihasryhmiin, kuten selkään, ojentajiin ja jalkoihin. Alle 10 toiston sarjoja en ole itseasiassa koskaan tehnyt reilun 3-vuotisen punttailun aikana. Tämän kyllä huomaa todella surkeissa maximipainoissa, mutta niistä kun ottaa ihan vähän pois niin johan menee 10 toistoa. No enivei, pointti oli se että mulla lihakset kasvaa hyvin todella pitkilläkin sarjoilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom