Toistoja, painoja pois ja uutta heti perään?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En oo ainakaa löytäny minkäänlaista juttuu tälläsestä reenistä ja tuo "aloittejila, treeniohjelma arvosteluun tänne"-threadi näyttää vähä kuolleelta, tai ainakaa oo tullu mitää vastausta tms. ni aattelin pistää oman threadin. Eli onko pakkiksen tietäjät mimmosta mieltä semmosesta reenistä et tekee 3-4 toistoa et jaksaa just ja just, ottaa heti painoja pois sen verran et jaksaa uuestaa heti perää taas sen 3-4 toistoa, sit noita painoja heittäny 2-4 kertaa pois ja uutta heti perää:whip: ..? Ite tehny käsille tolla tyylillä ja saanu aika hyvän tuntuman..:rolleyes: (ja tullu käsistä palautettakin:) )
Kokemuksia, mielipiteitä (haukkuja:D )

Ja toinen asia et kuinka monta sarjaa yhelle lihasryhmälle on hyvä tehä, että missä vaiheessa niitä rupeaa tulemaan liikaa? Onko 3-5 sarjaakin jo liikaa vai oonko iha hakusessa? Ja mitä haittaa liioista sarjoista sitten on? Luin jotain että palautuminen haittaantuisi (itellä ei sellasta tuntua, lihakset vain jumissa/kipeenä mutta se on vain tuntua et on kans tehny jotai) ja että nukkuminen saattaisi vaikeutua tai vastaavaa, ja itselläni on ollut univaikeuksia jo jonkin aikaa, rupee tympimään..

Kiitos jo etukäteen viisaista neuvoistanne :worship:

Ensimmäisessä on tosiaankin kyse pudotussarasta, joka on erikoiskeino ja jota tulisi käyttää harvoin ja harkiten kuten muitakin erikoiskeinoja.

Ja jälkimmäiseen ei pysty sanomaan mitään ennenkuin tietää millä jaolla meinataan treenata. Koko kroppa kerralla treenissä luonnollisesti sarjoja on tosi vähän per lihasryhmä ja 4-jakoisessa moninkertaisesti siihen verrattuna.

Pudotussarjoista varmaan kyse ja ohan ne ihan tehokkaita, mutta en tekis pelkästään niitä vaan käyttäisin kerran reenissä esim yhen liikkeen kanssa ja sit loput jotenkin muuten. Ite oon tehny tyyliin 10-8-6 toistoilla tai 12-10-8 ja pudottaen painoo samalla, hauiksen saa scottipenkissä ainakin ihan tuleen tolla. Jossain ohjeena oli että ekalla painolla niin monta ku menee ja laskee painoo ja taas niin monta ku menee. Ite oon tykänny tolleen tähdätä noihin toistoihin ja sitten jos menee enemmän niin säästää puhdin vikaan "sarjaan" sit seuraavalla kerralla lisää painoo. ja noita pudotus sarjoja oon tehny aina 2 eli eka yks tollanen pudotus sit samaa liikettä hetken päästä toinen. Kaks on itelle piisannu hyvin.

Mut tosiaan ite käytän vaan osana reeniä esim hauiksessa scotissa, ojentajaa taljassa ja olkapäitä vaikka pystypunnerruksessa. Tollasissa oon siis käyttäny, mut vaan yks liike per reenikerta max.

Ite oon tehny joku 6-7 sarjaa per lihasryhmä jos on reenattavana kolme ryhmää, jos taas vaan 2 ni oon tykänny tehä enemmän ja jos oon reenannu vaan yhen ryhmän niin sit on tullu joku 12 sarjaakin. noista 12 sarjasta joku 3 on ollu kyllä sitten jotain venyttäviä yms.

Kaippa liioista sarjoista on jotain palautumisen hidastumista ja sitten se ettei välttämäti o mitää iloo tehä liikaa ku ei o enää tehoja tehä niitä viimesiä. Expertti en o ja en o tutustunu tarkemmin noihi sarjojen lukumääriin yms, ite teen ihan sen mukaan miltä tuntuu.

Kiitoksia paljon vastauksista, anto jo kivasti suuntaa:worship:. Ei oo varsinaista reeniohjelmaa ku jääkiekkoreenit ja koulu vie niin paljon aikaa että salille kerkeää sillon ku kerkeää, hyvä jos sillonkaan. Yritän kylläkin tehdä 2-3 lihasryhmää kerralla (+ vatsat) ja käymään n. 3 krt viikossa. Oon yrittäny tehä mahollisimman monipuolisesti mutta joissakin lihasryhmissä oon jämähtäny tekee vaa muutamaa liikettä mitkä tuntuu heewetin hyvälle..

Ja kiitos tuosta linkistä, tulipahan siis tehtyä taas yksi uusi turha threadi..:nolo: Kiitokset kuitenkin:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom