Toimiiko dietti näillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu
Moi!

Dieetti on ollut päällä parisen vkoa (Zone 30/40/30).

Eli elopainoa mulla on ~100kg, ja olen nyt syönyt päivinä näin:

treenipäivinä n. 2800-3000kcal
lepopäivinä 2100 - 2400kcal

..joten mitä tuumaatte, toimiiko dietti noilla energiamäärillä? lisäravinteina siis kreat, proteiini, malto, CLA sekä muutama muu.. =)

Tiedän, aika näyttää, mutta näyttääkö arvioiden tuo oo koolta?
Treenaan salilla kolme kertaa viikossa, ja kävelen päivittäin jonkin verran (enemmän kuin rappuset alas autolle ja takas ylös)

-- Juffe

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä se pääkoppa sanoo jos rasvaa palaa. Huomaat sen helvetillisenä vitutuksena/väsymyksenä/laiskuutena/jaksamattomuutena.
Näin ainakin omalla kohdalla.

Muuta en oo huomannu kun voiman tyssäämisessä (ei saa samallalailla rautaa enää lisättyä) ja sarjakestävyyden heikentymisenä salilla.. en tiä sit?

-- Juffe

Ootko ajatellu vaihtoehtona ketodiettiä? Noi kalorit tuntuu vähän korkeahkoilta, ehkä niitä vois tiputtaa hiuksen hienosti?

Originally posted by kvi
Ootko ajatellu vaihtoehtona ketodiettiä? Noi kalorit tuntuu vähän korkeahkoilta, ehkä niitä vois tiputtaa hiuksen hienosti?

Mä osaan kyllä arvata, miten tuskaa se olis mulle siirtyä ketodieetille.. miten muuten siinä käy kreatiinin imeytymisen / palautusjuoman kanssa, kun ei voi ottaa hiilareita?

No ei noi kalorit nyt niin korkeat oo, mä kulutan päivässä
kuitenkin suunnilleen 3000kcal..

"Noi kalorit tuntuu vähän korkeahkoilta, ehkä niitä vois tiputtaa hiuksen hienosti?"

Ei hitto. Mikä ihme buumi Pakkiksen on vallannut? Kaikki dieettaa jollain 1000 kalorilla ja jos jollakulla on kalorit päälle 2000, ni kaikki suunnilleen pyörtyy järkytyksestä. Raivostuttavaa :curs: .

Ps. luulisin, että Juffen paino lähtee laskuun noilla kaloreilla, vajetta tulee kuitenkin 500 - 900 kcal / pvä. Jos ei mitään ala tapahtua, lisää ensin aerobista, vähennä ruoasta vasta kun mitään muuta ei ole tehtävissä ;)

Vähän mä epäilen näitä juttuja, että jengi muka oikeesti syö vain 1000kcal päivässä ja dietttaa viikkotolkulla. Siis toi 1000kcal on niin vähän, että viikko tollasilla kaloreilla veis mut mielisairaalaan.

Originally posted by kvi
Mulla ei todellakaan ole mikään nopea aineenvaihdunta, teen istumatyötä, treenit kestää 30-45 minuuttia, en tee tällä hetkellä oikeastaan mitään aerobista ja 2400kcal/päivä on miinuskaloriruokavalio. Painoa 81kg kuivana.

Kyllä Zonellakin voi pudottaa painoa - oikein hyvinkin itse asiassa (been there, done that). Muutama lyhyt aerobinen viikkoon auttaa tuossa.

Originally posted by Fiona
"Noi kalorit tuntuu vähän korkeahkoilta, ehkä niitä vois tiputtaa hiuksen hienosti?"

Ei hitto. Mikä ihme buumi Pakkiksen on vallannut? Kaikki dieettaa jollain 1000 kalorilla ja jos jollakulla on kalorit päälle 2000, ni kaikki suunnilleen pyörtyy järkytyksestä. Raivostuttavaa :curs: .

Mikä boomi, mitä sina sanoa.... eiköhän täällä ole enempi trendi että kauhistellaan jos jollain (kuten minulla) menee kalorit alas, "eihän se niin voi olla, pitää syödä 3765kcal ja tehdä aeroobista 3h/päivä, se on oikeeaa meninkiä.."

Kalori määrä on niiiin henkilökohtainen juttu että sitä on turha kauhistella, ja kyllä, minulla 2400kcal ei tee yhtään mitään, 1600-1800 pudotti painoa n. 1kg/kk, 1000 noin 1kg/vk. So not?
Ja pitää muistaa että viikonloppu tuo keskimääräisiin kaloreihin jonkinverran lisää..

Itselläni on ainakin tullut tässä sellainen filosofia ihan käytännön kautta että liikaliikunta on pahaksi lihaksille dietillä, toki määrä on taas henkilökohtainen. Eli ruokavaliosta pääosa leikataan, liikunnalla hivenen lisää mutta päätärkoitus liikunnalla on pitää ne lihakset.

ps. en ole kohtuullisen aerobisen vastustaja.. jos joku provo viesteistäni vielä sellaista miettisi ;)

Originally posted by JJJ
Vähän mä epäilen näitä juttuja, että jengi muka oikeesti syö vain 1000kcal päivässä ja dietttaa viikkotolkulla. Siis toi 1000kcal on niin vähän, että viikko tollasilla kaloreilla veis mut mielisairaalaan.

Olen täysin samaa mieltä.. paitsi pari lisä-"ainetta" vie kyllä totaalisesti ruokahalut.. :D

No mä diettaisin noilla lepopäivä kaloreilla, mutta sillä erolla että ne olis myös treenipäivä kalorit. Itse en oikein välitä aerobisesta. 30minsaa kävelylenkki on sellanen mikä vielä menee, mutta ei toi nyt kovin häävisti kuluta enempää kaloreita että käveleekö vai istuuko.

Sä voi varoa, mita sanoa.. :evil:

Vilpittömästi; Oletko sä Fatso terve? Ettei oo kilpirauhasen vajaatoimintaa ( voi käsittääkseni vaikeuttaa laihtumista?? ) tai jotain? Sinuna kävisin kuitenkin lääkärillä, sillä mielestäni ei ole normaalia, ettei ihminen laihdu kun kalorivaje on päivässä reilu 2000 kcal :confused: Tollasella vajeella iskee tietty säästöliekki ja muu paska helpommin, mutta kyllä painossa pitäisi näkyä iso muutos.

Käy lääkärillä tutkituttamassa itsesi & aineenvaihduntasi, ja jos saat terveen paperit, ota yhteyttä johonkin ravintoguruun, joka auttaa dieetin tekemisessä. Maksaa jonkin verran, mutta on sen arvoista. Näin minä tekisin.

Sä voi varoa, mita sanoa.. :evil:

Vilpittömästi; Oletko sä Fatso terve? Ettei oo kilpirauhasen vajaatoimintaa ( voi käsittääkseni vaikeuttaa laihtumista?? ) tai jotain? Sinuna kävisin kuitenkin lääkärillä, sillä mielestäni ei ole normaalia, ettei ihminen laihdu kun kalorivaje on päivässä reilu 2000 kcal :confused: Tollasella vajeella iskee tietty säästöliekki ja muu paska helpommin, mutta kyllä painossa pitäisi näkyä iso muutos.

Käy lääkärillä tutkituttamassa itsesi & aineenvaihduntasi, ja jos saat terveen paperit, ota yhteyttä johonkin ravintoguruun, joka auttaa dieetin tekemisessä. Maksaa jonkin verran, mutta on sen arvoista. Näin minä tekisin.

Vilpittömästi; Kyllä kohtuullisen terve olevinaan olen, kilpirauhas kokeet on otettu ja ihan viitealueela ne on.

Jos esim. entisen Musclemedia 2000 Bill Philips diettaisi aikoinaan MetRx keksijän neuvojen mukaan rasvaisen kehonsa aika tiukkaan kuntoon ja myönsi että hänellä pitää kalorit olla 1500 / päivä jotta rasva palaa ja Dr Mauro Dipasquale joka on aika pätevä rasvanpolttoasioissa (Metabolic diet, Anabolic diet) sanoo että joillekin on tarpeen mennä todella alas kaloreissa niin ei tämä minun 1000kcal/päivä viikolla tunnu mitenkään järjettömältä.

Ja yksi asia tuossa on että miltä tuntuu, olo oli kohtuullisen virkeä, nälkää oli kohtuullisesti ja treenit kulkivat mainiosti mm. kapea penkki 9*140kg, vain 2 toistoa huonompi kuin ikinä olen n. 18v harrastusrupeamani aikana saanut, n. 6-7kg rasvan pudotuksen aikana hanskamitta pysyi samana... Tämä kaikki ilman voisilmää tai edes efedriiniä rasvanpolttajia tai aeroobista.

Söhelsin diettini jälkeenpäin ajatellen liiallisella viikoloppusyönnillä, kärsimättömyydelle ja sillä etten lisännyt pikkusen aeroobista.
Ymmärrät varmaan miksi en oikein tajua tätä höyryämistäsi noiden kaloreiden takia.

Sori, ei ole tarkoitus höyrytä ;) Vaikka varmaan kannattais, lisäis pikkasen kalorinkulutusta..

Tuntuu vaan niin uskomattomalta, että minä, pieni nainen, saan itsestäni pois n. kilon viikossa syömällä sitä 1600 kcal.

Mä otan sut koekaniiniks ja tutkin nää kaloriasiat perinpohjaisesti :)

Originally posted by Fatso
Jos esim. entisen Musclemedia 2000 Bill Philips diettaisi aikoinaan MetRx keksijän neuvojen mukaan rasvaisen kehonsa aika tiukkaan kuntoon ja myönsi että hänellä pitää kalorit olla 1500 / päivä jotta rasva palaa ja Dr Mauro Dipasquale joka on aika pätevä rasvanpolttoasioissa (Metabolic diet, Anabolic diet) sanoo että joillekin on tarpeen mennä todella alas kaloreissa niin ei tämä minun 1000kcal/päivä viikolla tunnu mitenkään järjettömältä.

Lyle McDonald toteaa myös että joidenkin vain pitää mennä dieetillä niinkin alas kuin 7-8 kcaliin/pauna, mikä 80-kiloisella tarkoittaa ~1200-1400 kcalia. Lylekin on jonkinlainen tietäjä dieettijutuissa.

Fatson tavoin mäkin joudun menemään melko alas, ainakin jos haluan pitää viikossa edes yhden vapaamman päivän (pakko pitää, muuten sosiaalinenkin elämä kärsii kympillä). Puhutaan samasta tasosta kuin fatsokin, eli 1600-1700 kcal poistaa jonkun yhden kilon (rasvaa) kuukaudessa, sitten vähän nopeampaa muutosta tapahtuu kun mennään alaspäin tuosta. En ole koskaan kirjannut viikonlopun syöntejä joten ne tietysti tasaavat tilannetta, mutta muutaman virhearvion tehtyäni olen huomannut että mässypäivänäkään ei voi ihan mitä tahansa ja miten paljon tahansa syödä.

Esimerkkinä viime viikko: rasvaa lähti n. 0.4 kg pihtien isohko virhemarginaali huomioon ottaen. Syömiset liikkuivat jossain 1200-1500 paikkeilla (korkeintaan...laskin ne ihan kunnolla parilta päivältä, muulloin söin sen verran samantyyppistä ruokaa että arviot eivät paljoa heitä). Viikonloppuna kyläillessä söin sitten nälkäni mukaan normaalia ruokaa ahtamatta mutta kuitenkaan laskematta, ja karkkia toisena päivänä jonkin verran lisänä. Liikunta jäi vähäiselle kun flunssa uhkasi tulla, mutta tuossa on pari salikertaa ja jotain kevyttä löntystelyä.

En mäkään tajua mitä höyryämistä tässä on. Kenenkään ei kannata aloittaa liian alhaalta dieettiä, mutta joillekin on vain fakta että ilman kemikaaleja pitää mennä jossain vaiheessa dieettiä kaloreissa matalalle. Riippuu paljon lähtötasosta, ehkä perimästä, muusta liikunnasta jne. miljuunasta asiasta eikä vain jostain taulukosta katsotusta luvusta.

Aah, onneksi on CLA ja Animal :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom