Tmän hetken halvin liittymä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja twinlab
  • Aloitettu Aloitettu
IsoDino sanoi:
Juu, niinhän on. Mutta syy liittymän vaihtoon olikin se, että saunalahden liittymät alkaa käyttämään pelkästään elisan verkkoa, joka ei kuulu meillä töissä laitteiden aiheuttamien häiriöiden takia niin hyvin kuin soneranverkossa olevat. Soneran linkki kun sattuu seisomaan viereisellä tontilla (tosin elisahan voi tietääkseni vuokrata toisen linkkiä itselleen, mutta tätä ei ole vuokrattu.. luulisin, koska elisan verkolla ei tule puhelimeen kuin maks. 1 tolppa).

Itellä täysin sama homma, asun "montussa" aika kaukana keskustasta ja elisan liittymällä hikisesti se yks tolppa ja soneralla melkein täydet koko ajan. Nyt vielä menin vaihtamaan Sonerasta Saunalahteen ja asioikseen pyysin että sellanen liittymä joka toimii soneran verkossa mutta vissiin saunalahti siirtyy kokonaan elisan verkkoon tässä jossainvälissä(?) :jahas: . Vaihtuu kyllä pian takasin Soneraan tai johonkin mikä toimii soneran verkossa..

edit: Millon muuten saunalahti siirtyy pelkästään elisan verkkoon?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tossa vähän aikaa sitten oli vielä koko perheellä saunalahti ja nettikin oli saunalden. Sit minuutti hinta oli 0,099 tjsp. samoin tekstarit. No sit huomasin et mikäs et niil o uus liittymä missä o 0,069, no soitin sinne ja kysyin et onko se vaihtunu jo automaattisesti siihen ku o samallainen liittymä muuten. No sano et EI. No minä sitten mitäs jos vaihtaisit sen. No sit tää akka sano et se maksaa sit joku 8e per liittymä, olin et wtf. Mulle riitti vaihdoin telefinlandiin koko perheen liittymät.
Ei oo muuten tarvinnu koko 4kk tjsp. maksaa kuukausmaksuu, ainut miinus o et asiakaspalveluun soittaminen maksaa, mut tän saa compensoituu silleen ku yhdellä perheen jäsenistä on se puhepaketti hommeli..

Sen jälkeen muuten ku vaihdoin ne liittymät saunalhahden sivuille tuli sellanen et saa 4 kertaa vuodessa vaihtaa ilmatteeks liittymää :david:

skuge sanoi:
Tossa vähän aikaa sitten oli vielä koko perheellä saunalahti ja nettikin oli saunalden. Sit minuutti hinta oli 0,099 tjsp. samoin tekstarit. No sit huomasin et mikäs et niil o uus liittymä missä o 0,069, no soitin sinne ja kysyin et onko se vaihtunu jo automaattisesti siihen ku o samallainen liittymä muuten. No sano et EI. No minä sitten mitäs jos vaihtaisit sen. No sit tää akka sano et se maksaa sit joku 8e per liittymä, olin et wtf. Mulle riitti vaihdoin telefinlandiin koko perheen liittymät.
Ei oo muuten tarvinnu koko 4kk tjsp. maksaa kuukausmaksuu, ainut miinus o et asiakaspalveluun soittaminen maksaa, mut tän saa compensoituu silleen ku yhdellä perheen jäsenistä on se puhepaketti hommeli..

Sen jälkeen muuten ku vaihdoin ne liittymät saunalhahden sivuille tuli sellanen et saa 4 kertaa vuodessa vaihtaa ilmatteeks liittymää :david:
joo netissä saa vaihtaa ilmaiseksi liittymä tyyppiä kerran 3kk:ssa. kyllä ne mulle ainakin sen asiakaspalvelussa selkeesti ilmoitti että jos he vaihtaa niin se on vajaa 8e ja jos ite vaihtaa niin 0e.

neutraali sanoi:
joo netissä saa vaihtaa ilmaiseksi liittymä tyyppiä kerran 3kk:ssa. kyllä ne mulle ainakin sen asiakaspalvelussa selkeesti ilmoitti että jos he vaihtaa niin se on vajaa 8e ja jos ite vaihtaa niin 0e.

Joo mut siihen pitää olla netissä ne tunnukset, ja vissiin kans joka liittymälle erikseen ne. Ja sillon se ei ollu enää ilmasta netin kautta(5e tjsp), kuulemma siirtymä aika oli jo mennyt ohi.. :david:

Lähinnä kuitenkin vitutti toi kusettaminen.

skuge sanoi:
Joo mut siihen pitää olla netissä ne tunnukset, ja vissiin kans joka liittymälle erikseen ne. Ja sillon se ei ollu enää ilmasta netin kautta(5e tjsp), kuulemma siirtymä aika oli jo mennyt ohi.. :david:

Lähinnä kuitenkin vitutti toi kusettaminen.
tunnukset saa asiakaspalvelusta

IsoDino sanoi:
Juu, niinhän on. Mutta syy liittymän vaihtoon olikin se, että saunalahden liittymät alkaa käyttämään pelkästään elisan verkkoa, joka ei kuulu meillä töissä laitteiden aiheuttamien häiriöiden takia niin hyvin kuin soneranverkossa olevat. Soneran linkki kun sattuu seisomaan viereisellä tontilla (tosin elisahan voi tietääkseni vuokrata toisen linkkiä itselleen, mutta tätä ei ole vuokrattu.. luulisin, koska elisan verkolla ei tule puhelimeen kuin maks. 1 tolppa).

Joo, ymmärrän pointtisi täysin ja näitä tapauksia on molemmin puolin asuinpaikasta riippuen.

Tietääkö muuten joku ihan faktaa, että onko Elisan ja Soneran verkoilla oikeasti jotain merkittäviä peittoeroja toisen hyväksi. Vai onko se vain ihan tuurista kiinnis jos jossainkohtaa onkin se masto kauempana ja toinen verkko kuuluut toista huonommin?

Timba79 sanoi:
Joo, ymmärrän pointtisi täysin ja näitä tapauksia on molemmin puolin asuinpaikasta riippuen.

Tietääkö muuten joku ihan faktaa, että onko Elisan ja Soneran verkoilla oikeasti jotain merkittäviä peittoeroja toisen hyväksi. Vai onko se vain ihan tuurista kiinnis jos jossainkohtaa onkin se masto kauempana ja toinen verkko kuuluut toista huonommin?

Kyllä molemmat jo käytännössä kattaa koko maan. Netistä löytyi jostain sivu johon oli merkitty samalle Suomen kartalle alueet joissa Soneran tai Elisan verkko ei kuulu tai kuuluu huonosti ja aika tasan ne ainakin siinä meni. Siinä Elisan kuuluvuus taisi jopa näyttää aavistuksen paremmalta keskimäärin. En nyt löytäny tota sivua googlella.

Itsellä halvimmaksi tulee tällä hetkellä Saunalahden Säästäri Sisärengas-palvelulla koska kavereilla joille tulee soiteltua eniten on myös Saunalahden liittymät (koska oon pakkomyyny niille semmoset vähän paremmilla eduilla kun mitä suoraan Saunalahdelta tilaamalla saa ;)). Kk-maksu 0,89€, puhelut sisärenkaan kesken 0,039€/min ja hyvitys vastaanotetuista puheluista 0,02€/min joten sisärenkaan kesken keskimääräiseksi puheluiden hinnaksi tulee 0,019€/min. Muutenkin hyvä liittymä jos soittelee vähän ja ottaa puheluita vastaan enemmän. Saunalahden liittymiin saa muuten elokuulle aika hyvät tarjoukset eikä se oo palveluidenkaan puolesta siinä mielessä halpisliittymä kun noi Kolumbukset sun muut TeleSwedenit... ;)

Eihän näyttäny liikaa mainokselta?? Emmää tosissani täällä myy... :D

Ihan hyvä sivu vertailla operaattoreiden hintoja: http://www.gsm.fi/

edit: Linkki samolle sivuille löytykin jo tästä ketjusta.. No olkoon tossa silti.

Elisa ei kuulu (länsi)lapissa yhtä hyvin kuin Sonera. Elisaa myyvät liikkeet kyllä sanovat sen kuuluvan yhtä hyvin tai paremminkin, mutta käytännössä näin ei aivan ole. Elisan liittymää olen käyttänyt kolmisen vuotta sitten, ja kuuluvuus oli huonompi. Nyt oli vähän aikaa sitten vaihteeksi taas Elisan liittymä käytössä, ja länsi-lapissa käydessä oli kuuluvuus huonompi. Kaverilla oli soneran verkkoa käyttävä liittymä, ja kun laitettiin puhelimet vierekkäin, minulla oli useampi tolppa vähemmän. Vaihdettiin myös kortteja puhelimien välillä ja sama toistui, Elisassa vähemmän kenttää.

Varsinkin maastoon mentäessä ( metsästys, retkeily) itsellä on huonommat kokemukset Elisan kuuluvuudesta.

Edit.
Samoja tieosuuksia ajettaessa elisasta lähti kentät kun sonera vielä pihisi sen verran että puhelu meni läpi ja tekstarit kulkivat.

Vana sanoi:
Elisa ei kuulu (länsi)lapissa yhtä hyvin kuin Sonera. Elisaa myyvät liikkeet kyllä sanovat sen kuuluvan yhtä hyvin tai paremminkin, mutta käytännössä näin ei aivan ole. Elisan liittymää olen käyttänyt kolmisen vuotta sitten, ja kuuluvuus oli huonompi. Nyt oli vähän aikaa sitten vaihteeksi taas Elisan liittymä käytössä, ja länsi-lapissa käydessä oli kuuluvuus huonompi. Kaverilla oli soneran verkkoa käyttävä liittymä, ja kun laitettiin puhelimet vierekkäin, minulla oli useampi tolppa vähemmän. Vaihdettiin myös kortteja puhelimien välillä ja sama toistui, Elisassa vähemmän kenttää.

Samanlaisia kokemuksia minulla on tuolta itärajan tuntumasta, ainakin parista kohteesta. Sonera kuuluu todella hyvin, mutta elisassa ei välttämättä näy ainuttakaan tolppaa.

neutraali sanoi:
saunalahden sivuilla saa valita kumpaa verkkoa käyttää, elisaa vaikko soneraa(itsekin kyllä sain tuon kyseisen viestin että vaihtavat elisan verkkoon, ilmeisesti kuitenkin jonkin aikaa toimii vielä soneran verkossa). soneran verkon valitsin samalla kun vaihdoin liittymä tyyppini saunalahti ykköseen(puhelut+tekstarit 0.069e ja kk maksu 0,66e). toisaalta aivan sama itselleni onko se sonera vai elisa eli entinen rätinä linja, samanlain kuuluu nykyään molemmilla normaali olosuhteissa.

tuo on kyllä totta, liittymä tyyppi pitää itse älytä vaihtaa jos haluaa maksimaalisen säästön, mutta niinhän se on joka operaattorilla.

kyllä saunalahti kuitenkin jonkin verran asiakkaitakin ajattelee, eilen tuli ilmoitus että antavat 50e puheaikaa vanhoille asiakkailleen, 10e/kk
hyvittävät laskussa eli 5kk kestää tuo etu.

Jaahas? Mites tuo ilmoitus vanhoille asiakkaille tuli? Mulle ei ole tullu kyllä minkäänlaista. Täytynee soittaa saunalahdelle ja kysyä.

Tuli tuossa eilen laitettua tilaukseen toi Saunalahden sopuhinta-liittymä, ei kyllä pahan hintaisia ole noi puhelut arkisin 7-17 6.9 snt/min 17-7 3.5 snt/min ja viikonloppusin koko ajan ton 3.5 snt/min. Tekstarit on sen 6 snt min ja tuohon saa vielä liitettyä sisärenkaan jolloin puhelut on koko ajan ajasta riippumatta sen 3.9 snt/min :kuola:

harde20 sanoi:
Tuli tuossa eilen laitettua tilaukseen toi Saunalahden sopuhinta-liittymä, ei kyllä pahan hintaisia ole noi puhelut arkisin 7-17 6.9 snt/min 17-7 3.5 snt/min ja viikonloppusin koko ajan ton 3.5 snt/min. Tekstarit on sen 6 snt min ja tuohon saa vielä liitettyä sisärenkaan jolloin puhelut on koko ajan ajasta riippumatta sen 3.9 snt/min :kuola:

Kuukausimaksu nyt 0,00 € (tarjous voimassa 30.9.2005 asti, norm. 4,90 €)
:zzzz:

MAP sanoi:
Jaahas? Mites tuo ilmoitus vanhoille asiakkaille tuli? Mulle ei ole tullu kyllä minkäänlaista. Täytynee soittaa saunalahdelle ja kysyä.
tekstiviestinä puhelimeen.

Saunalahdesta vielä sen verran että kyllä, liittymätyypin vaihtaminen asiakaspalvelun kautta on 7,4e, samoin telefinlandilla. Maksutonta molemmilla netin kautta 1kerta/3kk eli 4 kertaa vuodessa. Molemmilla siis sama käytäntö. Telefinlandilla edut koskevat myös vanhoja asiakkaita? Samoin saunalahdella. Sama paketti löytyy, jossa saunalahti ensin laski hintaa 19,9>17,9 ja nosti puhemäärää 450>500 ja telefinland joutui seuraamaan perässä kilpailun takia. Myös nyt kun toi sopuhinta tuli taas myyntiin, ne joilla oli se aikasemmin saavat nyt yli 40% hinnanalennuksen. Saunalahti ei vaan mainosta samalla tavalla kun telefinland, jolloin ihmisille jää tietty käsitys molemmista firmoista. Käytännössä molemmat on aika lähelle samoja yrityksiä kaikin puolin. Sanoisin melkein että pelkästään verkon takia kannattaa valita näiden kahden väliltä nykyään, tai jos tarvitsee jotain lisäpalveluita (videopuhelut, pikayhteys yms).

Nämä siis oli ihan henkilökohtaisia mielipiteitä (ja faktoja), vaikka olenkin saunalahdella töissä. Jos on jotain lisää kysyttävää saunalahtea tai muutenkin gsm maailmaa koskien, voin vastata tähän threadiin :)

ainiin, elisan (huono!) kuuluvuuskartta löytyy täältä: http://www.gsmworld.com/cgi-bin/ni_map.pl?cc=fi&net=ra

Ainakin tuolla ak8400:n mainitsemassa paikassa kun vertaa elisan ja soneran kuuluvuuskarttaa niin ero on ku yöllä ja päivällä. :jahas:

edit: kappas elisan kartta oli vanhempi mutta liekkö tuo paljoa muuttunut

Vituttaa tuo telefinlandian viimeaikainen tapa polkea saunalahtea mainoksissaan...
Itse en ainakaan tuosta syystä tule vaihtamaan telefinlandian asiakkaaksi...
Reiluapeliä ja vitut...

harde20 sanoi:
Mutta kuukausimaksu melkein 5 euroa eikä puheaikaa saa. Eli tuossa tulee heti kättelyssä 10 euroa takkiin elisan kolumbukseen verrattuna per kuukausi. Ja enemmän puhuvalle kuitenkin paketti tulee sitten halvemmaksi.

kaiveli82 sanoi:
Vituttaa tuo telefinlandian viimeaikainen tapa polkea saunalahtea mainoksissaan...
Itse en ainakaan tuosta syystä tule vaihtamaan telefinlandian asiakkaaksi...
Reiluapeliä ja vitut...

Tää on saakelin tosi ja vielä se että asiakaspalvelukin maksaa, niin huhhuh, todella reilua tosiaan. Tässä on se syy miksi minä en näppejäni TeleFinlandiin sotke, molemmat verkot kuuluu, joten pidän Saunalahden liittymän.

Ja tuo puheaika on nykyään pelkkä vitsi, mikäs liittymä se just mainostikaan 50 euron puheaikaa, josta saa käyttää kuukaudessa 3 euroa, mitän vitun hyötyä tuostakin nyt on? Se kymppi oli ihan paikallaan, silloin huomasi laskussaankin jotain eroa.

twinlab sanoi:
Monet kaverit nyt vaihtanu pois saunalahden, niin itelle on kalliimpaa sit pitää yhteyttä. Onko DNA halpa ja elämä kallis?

Mulla on ollut DNA jo jonkin aikaa ja olen erittäin tyytyväinen. Alhainen kuukausimaksu ja halvat puhelut.

Mulle ihan sama miten noi firmat mätkii toisiaan päähän. Pääasia, että verkko on soneran ja puhelut halvimmat mahdolliset!!!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom