Tmän hetken halvin liittymä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja twinlab
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dna-Aarre löytyy minulta (Dna-Dna puhelut 1500 min & 1500 tekstaria á 8.95/kk) ja tyytyväinen olen ollut, muihin liittymiin taitaa puhelut ja tekstarit olla jotain 9 sentin luokkaa mutta eipä niihin paljoa tule soiteltua :)

njietro sanoi:
Aqua vai mikä toi on?

Kyllä, oli joskus ihan halpakin.. nyt IMO on järkevämpää ottaa toi tekstari. Saapahan pommittaa kunnolla viestejä :evil:

quiz sanoi:
DNA:lla asiakaspalvelu ulkoistettu ja Saunalahdella taitaa olla aika heikko. Kolumbus-asiakas voi soittaa myös elisan asiakaspalveluun, jos kolumbus ei ole auki. Taitaa kolumbuksella olla paras palvelu noista halpaliittymistä.

Eikös Kolumbus asiakas voi soittaa Elisan aspaan, jos kännykkä varastetaan tms. tilanteissa, mutta ei sieltä sitten välttämättä onnistu "normaalit" asioinnit(laskutus, tietojen muutos ym.). Saunalahdesta ei oo kokemuksia, mutta DNA:lla pääsin oikeastaan heti sisään kun aikoinaan sinne soitin, kolumbuksella on ollu ehkä pikkasen pidemmät odotus ajat, mutta suht nopeasti on sinnekkin päässyt.

Sanoisin kyllä, että DNA:lla on paras palvelu(halpaliittymistä).

Viestintäviraston selvitys vastausajoista

Ja Sonera ja Elisa (ja näiden liittymien käyttäjät) perustelee hintojaan mm. hyvällä asiakaspalvelulla :hyper:

Eipä ole paljoa jaksanut aikaisemmin vertailla noita liittymien eroja, kun luulin että mun Soneran liittymä on ihan kilpailukykyinen. Laitoin tohon vertaa.fi:hin mun viime laskun tiedot.. 45euroa, perkkele halvimmillaan tuo saman olisi saanut 19.80 eurolla. Nyt lähti liittymä vaihtoon! :eek:

Varo psali, ettei joku käräytä sua puheajan toivossa =)

http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=2055

"Ulkopuolinen operaattori antaa virheellistä tietoa.
Saunalahden GSM-asiakkaisiin kohdistettu harhaanjohtavaa telemarkkinointia.

Osa Saunalahden GSM-asiakkaista on joutunut ahdistelevan telemarkkinoinnin kohteeksi. Suomen markkinoilla toimiva operaattori soittaa järjestelmällisesti Saunalahden asiakkaille ja käyttää harhaanjohtavia väittämiä saadakseen Saunalahden asiakkaita siirtämään GSM-liittymänsä toiselle operaattorille.

Tähän mennessä seuraavat virheelliset väittämät ovat tulleet tietoomme:

- Saunalahden liittymät lakkaavat toimimasta
- Saunalahti ei ole laskenut vanhojen asiakkaidensa hintoja
- Saunalahden liittymien hinnat nousevat
- Jatkossa Saunalahden liittymien kuuluvuus ei ole yhtä hyvä kuin ennen
- Saunalahden palvelut eivät jatkossa ole yhtä hyvät kuin ennen

Mikäli olet saanut myyntipuhelun, jossa on esitetty edellä mainittuja tai muita perättömiä väittämiä, pyydämme sinua täyttämään seuraavan vihjelomakkeen. Täyttämällä vihjelomakkeen täydellisesti saat Saunalahdelta vihjeen tarkistuksen jälkeen 10 euroa puheaikaa liittymääsi. Vihjepalkkio maksetaan vain yhden kerran/asiakas. Lomakkeen kautta saamiemme tietojen pohjalta käynnistämme tarvittavat toimenpiteet.

Tavoitteenamme on saada virheellinen markkinointi loppumaan pikaisesti."

Jkk sanoi:
Varo psali, ettei joku käräytä sua puheajan toivossa =)

http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=2055

"Ulkopuolinen operaattori antaa virheellistä tietoa.
Saunalahden GSM-asiakkaisiin kohdistettu harhaanjohtavaa telemarkkinointia.

Osa Saunalahden GSM-asiakkaista on joutunut ahdistelevan telemarkkinoinnin kohteeksi. Suomen markkinoilla toimiva operaattori soittaa järjestelmällisesti Saunalahden asiakkaille ja käyttää harhaanjohtavia väittämiä saadakseen Saunalahden asiakkaita siirtämään GSM-liittymänsä toiselle operaattorille.

Tähän mennessä seuraavat virheelliset väittämät ovat tulleet tietoomme:

- Saunalahden liittymät lakkaavat toimimasta
- Saunalahden liittymien hinnat nousevat

Mikäli olet saanut myyntipuhelun, jossa on esitetty edellä mainittuja tai muita perättömiä väittämiä, pyydämme sinua täyttämään seuraavan vihjelomakkeen. Täyttämällä vihjelomakkeen täydellisesti saat Saunalahdelta vihjeen tarkistuksen jälkeen 10 euroa puheaikaa liittymääsi. Vihjepalkkio maksetaan vain yhden kerran/asiakas. Lomakkeen kautta saamiemme tietojen pohjalta käynnistämme tarvittavat toimenpiteet.

Tavoitteenamme on saada virheellinen markkinointi loppumaan pikaisesti."

Tuossa saunalahti puhuu kyllä pahasti itseään pussiin. Esim. nämä allaolevat ns. virheelliset väittämät on kyllä oikeasti tosia.

Perustelen. Saunalahti ei todellakaan ole laskenut esim. minun hintojani. Jatkossa saunalahden liittymien kuuluvuus tulee heikkenemään, koska saunalahden sopimus soneran verkon käytöstä loppuu ja näin kaikista tulee elisan verkon käyttäjiä. Ja minä en ainakaan halua mitään elisan rätinälinjaa.
Ja tuo viimmeinen väittämä liittyy näihin edellisiin.

Itsellä on vielä saunalahden liittymä ja tänään tuli ilmoitus, että verkko siirtyy elisan verkkoon ja soitin asiasta, että EI KÄY. Laittaa liittymäni tämän lopunajan vielä soneran verkon puolelle, siihen asti kunnes soneran sopimus loppuu. Ilmoitin jo, että vaihdan liittymäni pois saunalahdelta, koska en todellakaan ala käyttämään elisan verkkoa, jos vaan ei ole pakko. (Meillä töissä häiriöiden takia elisan verkko ei anna puhelimeen kuin yhden tolpan kenttää, kun taas n. muutaman kymmenen metrin päässä on soneran linkki ja kaikki toimii ok. Ja tunnetusti elisan verkon toiminta ei ole niin laaja kuin soneran.)

EDIT: Vaihdan takaisin soneraan tai TeleFinlandiin. TeleFinland taitaa olla varteenotettava vaihtoehto, koska on halpa/halvin ja sekin toimii siis soneran verkossa.

Noniin, nyt liittymä vaihdettu saunalahdesta telefinlandiin. Verkkona tietty ainoa ja oikea eli soneran verkko ja puhepaketti (+ sms 200kpl) maksaa mulle kk:ssa hiukan yli 25 euroa, kun tällähetkellä saunalahden lasku pyörii n. 45-50 euron nurkilla. Eli liittymän vaihto laskee puhelinkuluni noin puoleen.

Samalla vaihdettiin avokillekin ja sillekkin tulee säästöä lisää, vaikka puhelin laskut onkin ollut kokoajan alle 20 euroa/kk.

:D

IsoDino sanoi:
Noniin, nyt liittymä vaihdettu saunalahdesta telefinlandiin. Verkkona tietty ainoa ja oikea eli soneran verkko ja puhepaketti (+ sms 200kpl) maksaa mulle kk:ssa hiukan yli 25 euroa, kun tällähetkellä saunalahden lasku pyörii n. 45-50 euron nurkilla. Eli liittymän vaihto laskee puhelinkuluni noin puoleen.

Samalla vaihdettiin avokillekin ja sillekkin tulee säästöä lisää, vaikka puhelin laskut onkin ollut kokoajan alle 20 euroa/kk.

saunalahden sivuilla saa valita kumpaa verkkoa käyttää, elisaa vaikko soneraa(itsekin kyllä sain tuon kyseisen viestin että vaihtavat elisan verkkoon, ilmeisesti kuitenkin jonkin aikaa toimii vielä soneran verkossa). soneran verkon valitsin samalla kun vaihdoin liittymä tyyppini saunalahti ykköseen(puhelut+tekstarit 0.069e ja kk maksu 0,66e). toisaalta aivan sama itselleni onko se sonera vai elisa eli entinen rätinä linja, samanlain kuuluu nykyään molemmilla normaali olosuhteissa.

IsoDino sanoi:
tuo on kyllä totta, liittymä tyyppi pitää itse älytä vaihtaa jos haluaa maksimaalisen säästön, mutta niinhän se on joka operaattorilla.

kyllä saunalahti kuitenkin jonkin verran asiakkaitakin ajattelee, eilen tuli ilmoitus että antavat 50e puheaikaa vanhoille asiakkailleen, 10e/kk hyvittävät laskussa eli 5kk kestää tuo etu.

neutraali sanoi:
tuo on kyllä totta, liittymä tyyppi pitää itse älytä vaihtaa jos haluaa maksimaalisen säästön, mutta niinhän se on joka operaattorilla.

Kyllä ainakin TeliaSonera oli vaihtanut isovanhempieni liittymätyyppiä automaattisesti halvempaan, kun heillä oli joku vanhempi vanha liittimä tyyppi ja eivät he itse tietenkään tälläisten asioiden päälle mitään tajua. Olivat vain lähettäneet kirjeen kotiin, että olemme vaihtaneet liittymätyyppiänne halvempaan vaihtoehtoon tai jotain vastaavaa.

Ironbar sanoi:
Kyllä ainakin TeliaSonera oli vaihtanut isovanhempieni liittymätyyppiä automaattisesti halvempaan, kun heillä oli joku vanhempi vanha liittimä tyyppi ja eivät he itse tietenkään tälläisten asioiden päälle mitään tajua. Olivat vain lähettäneet kirjeen kotiin, että olemme vaihtaneet liittymätyyppiänne halvempaan vaihtoehtoon tai jotain vastaavaa.
ahaa, itselläni oli aikoinaan sonera, mulle eivät silloin moista tehnyt vaikka olisi ollutkin mahdollista heidän puoleltaan se tehdä, ehkä ajat ovet sitten muuttuneet.

IsoDino sanoi:

Saunalahdella on täsmälleen sama 500 min puhepaketti ja se tekstaripaketti mitän TeleFinlandillakin. Saunalahdella sitten taas on ilmainen ja toimiva asiakaspalvelu, ihan samaa ei voi sanoa TeleFinlandista.

Ja mulle on yksi ja sama onko verkko Elisaa vai Soneraa, kummastakaan ei mitään pahaa sanottavaa ole ollut.

Timba79 sanoi:
Saunalahdella on täsmälleen sama 500 min puhepaketti ja se tekstaripaketti mitän TeleFinlandillakin. Saunalahdella sitten taas on ilmainen ja toimiva asiakaspalvelu, ihan samaa ei voi sanoa TeleFinlandista.

Ja mulle on yksi ja sama onko verkko Elisaa vai Soneraa, kummastakaan ei mitään pahaa sanottavaa ole ollut.
joo, saunalahden asiakaspalvelu on kyllä parantunut roimasti viimeisen vuoden aikana, helposti pääsee läpi eikä enään tarvitse hermojaan menettää niinkuin joskus aikoinaan:)

Timba79 sanoi:

Juu, niinhän on. Mutta syy liittymän vaihtoon olikin se, että saunalahden liittymät alkaa käyttämään pelkästään elisan verkkoa, joka ei kuulu meillä töissä laitteiden aiheuttamien häiriöiden takia niin hyvin kuin soneranverkossa olevat. Soneran linkki kun sattuu seisomaan viereisellä tontilla (tosin elisahan voi tietääkseni vuokrata toisen linkkiä itselleen, mutta tätä ei ole vuokrattu.. luulisin, koska elisan verkolla ei tule puhelimeen kuin maks. 1 tolppa).

IsoDino sanoi:
Juu, niinhän on. Mutta syy liittymän vaihtoon olikin se, että saunalahden liittymät alkaa käyttämään pelkästään elisan verkkoa, joka ei kuulu meillä töissä laitteiden aiheuttamien häiriöiden takia niin hyvin kuin soneranverkossa olevat. Soneran linkki kun sattuu seisomaan viereisellä tontilla (tosin elisahan voi tietääkseni vuokrata toisen linkkiä itselleen, mutta tätä ei ole vuokrattu.. luulisin, koska elisan verkolla ei tule puhelimeen kuin maks. 1 tolppa).
Mää taas vaihdoin talvella saunalahden liittymään elisasta ja kuuluvuus laski kun muuttui soneran verkkoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom