Tmän hetken halvin liittymä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja twinlab
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Ajatellut oon vaihtaa liittymää, joka on saunalahden. Nytkään ei mitään hirveitä laskuja tuu, mutta mikä olis vielä halvempi? Kertokapa millaisia liittymiä teillä on ja paljonko puhelut/min minnekkin ja tekstarit? Kiitos :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
twinlab sanoi:
Ajatellut oon vaihtaa liittymää, joka on saunalahden. Nytkään ei mitään hirveitä laskuja tuu, mutta mikä olis vielä halvempi? Kertokapa millaisia liittymiä teillä on ja paljonko puhelut/min minnekkin ja tekstarit? Kiitos :)
Saunalahteen ei kannata vaihtaa vaan kolumbukseen, jolla on samat hinnat mutta 70 e:lla puheaikaa. (Muuten varmasti yhtä hyvät :piis: )

Puheajoista en välitä.. kun vaan sais semmosen liittymän missä olis kivan alhaiset viestit ja puhelut. Pistää esimerkkejä millaisia hintoja teidän liittymissä on. Itselläni on:

Puhelut: Saunalahti - saunalahti 1snt/min, muihin 14snt.

Monet kaverit nyt vaihtanu pois saunalahden, niin itelle on kalliimpaa sit pitää yhteyttä. Onko DNA halpa ja elämä kallis?

mulla on saunalahden ykkösliittymä,on puhelut edullisia eikä oo ollu yhtä laskuhässäkkää lukuunottamatta mitään ongelmia,puhelut ja tekstarit on 6.9c kpl muistaakseni.

Pääsääntöisesti kaikilla taitaa se halvin liittymä olla aika samanhintainen. Jos osaat arvioida käyttämiäsi minuuttimääriä puhumiseen ja paljonko lähetätä viestejä niin kokeile vaikka tätä

ite vaihdoin just soneran liittymästä toiseen,nettoon
Puhelut 0,079 €/min
Tekstiviestit 0,079 €/kpl
Kuukausimaksu 1,99 €/kk
Avausmaksu 8,21 €

Itellä tällä hetkellä DNA:n ilona-liittymä,
19,90kk, johon kuuluu 500 min. puhetta ja 50 tekstiviestiä
500 min. ylimenevät puhelut 0,09€/min, tekstiviestit 0,08€/kpl

Vai olikohan se sittenkin tämä:
DNA Onni
0,069€ min. kaikkiin suuntiin ja 0,069€/kpl tekstiviestit.
kk-maksu 0,66€

twinlab sanoi:
Onko DNA halpa ja elämä kallis?
.no ämälE

Mä en enää viitti edes kusta tuon dna:n suuntaan. Niin vituiks veti aikanaan laskutukset et luotto meni, joten vaihdoin soneran zero fortyyn ja laskut laskivat melkein puoleen. Tästä vaihdoin taas Tele Finlandiin ja vaihdon jälkeen laskuni laskivat jälleen puoleen edellisistä, joten nyt ne ovat neljänneksen dna:n laskuista. Voi tietysti olla puhelimen käyttöastekin hiljalleen muuttunut skypen ym. juttujen takia.

Todella tyytyväinen olen ollut Tele-Finlandin laskujen suuruuteen mutta siihen se tyytyväisyys sihen se tyytyväisyys sitten loppuikin.

Muijalle on tullut vääriä, perusteettomia laskuja.
Huhtikuun lasku on edelleen tulematta (ei tarvitse tullakaan ;) )
Asiakaspalveluun ei pääse läpi - soitto ja jonotus maksullista
Asiakaspalvelijan sanaan ei voi luottaa

Soittaminen kuitenkin onnistuu ja mieleisen puhepaketin valitsemalla hinta voi olla todella huokea verraten muihin operaattorivaihtoehtoihin.

ToughGrip sanoi:
Mä en enää viitti edes kusta tuon dna:n suuntaan. Niin vituiks veti aikanaan laskutukset et luotto meni, joten vaihdoin soneran zero fortyyn ja laskut laskivat melkein puoleen. Tästä vaihdoin taas Tele Finlandiin ja vaihdon jälkeen laskuni laskivat jälleen puoleen edellisistä, joten nyt ne ovat neljänneksen dna:n laskuista.

Dna:lla oli tosiaan pari vuotta sitten häikkää laskutusjärjestelmän vaihtuessa, laskut myöhästelivät aikalailla, jolloin meinasin vaihtaa pois, mutta pysyin kuitenkin tyytyväisenä asiakkaana. Ja tohon valehTele Finlandiin päin taas itse en kusekaan, vittuilen aina kun soittavat liittymän vaihdosta.

Lähes kaikilta löytyy nykyään lähes identtiset liittymät. Saunalahti Ykkönen, DNA Onni, Kolumbus K1 ja Tele Finland Pulina; puhelut ja txt 6,9snt ja kk-maksu 66snt. Sitten Elisalla ja Soneralla hiukka kalliimmat liittymät. Sama juttu taitaa olla näissä puhepaketeissa.

Saunalahdella ja DNA:lla asiakas palvelu 24/vrk ja maksuton. Kolumbuksella rajattu aika ja maksuton. TF Rajattu aika ja maksullinen. Elisa ja Sonera myös 24h/vrk maksuton.

Jos se puheaika(kolumbus) ei kiinnosta niin kannattaa vaihtaa vaan saunalahdella liittymätyyppiä, niin ei tarvitse sim-korttia vaihtaa ja pääset siten helpoimmalla. Tietenkin jos kavereilla on huomattavan paljon DNA-liittymiä, niin sitten kenties kannattaa harkita jotain DNA liittymää, joissa on DNA-DNA puhelut halvempia.

Edit: Itsellä Kolumbus K1: puhelut ja txt 6,9snt ja kk-maksu 66snt. Aikaisemmin oli vastaavilla hinnoilla DNA, mutta vaihdoin Kolumbukseen kun sain 150€ puheaikaa.

Halvimpia liittymiä taitaa olla noi, jossa on 6,9snt puhelut ja tekstarit ja kuukausimaksu 66snt. Tämä siis niille, jotka eivät juurikaan soittele.

Sitten on megalomaanisten puhelijoiden liittymät :) 1000min noin 35e (tarkkaa summaa en muista). Voin puhua puhelimessa melkeen tolkuttomasti ja silti lasku on joka kuukausi max. 50e :)

Jeps, taitaa olla aika itekin vaihtaa liittymää, SOnera ei oikeen enää iske... :) Onkos muilla kun Kolumbuksella tällä hetkellä tarjolla puheaikaa? Siis noita halvimpia liittymiä lähinnä tarkoittaen?

Haukifile sanoi:
Ja tohon valehTele Finlandiin päin taas itse en kusekaan, vittuilen aina kun soittavat liittymän vaihdosta.

Taitavat muuten olla tuolla Tele Finlandilla hieman yksinkertaisia tai jotain... Mulla kun on Elisan liittymä työpaikan puolesta ja firma siis maksaa laskut. No, pari viikkoa sitten soittivat Tele Finlandilta ja kyselivät, että olenko viime aikoina seurannut liittymien hintoja? Vastasin ystävällisesti, että eipä ole tullut seurattua, kun on tuo firman liittymä. Kaveri vastasi, että selvä juttu, minäpä merkkaan sen tänne, että ei soitella uudestaan.

Seuraavana päivänä tulee puhelu, siellä on toinen Tele Finlandin myyjä, tällä kertaa vastaan, että on se nyt kumma, että pitää soitella vaikka juuri eilen ilmoitin, että mulla on firman puolesta liittymä ja en tarvitse uutta. Tämäkin kaveri lupasi merkkailla sen heidän listoihinsa.

Kuinka ollakaan, seuraavana päivänä taas soittaa Tele Finlandin myyjä. Nyt alkoi jo vähän pinna palaa ja totesin, että mikäs helvetti siinä on, että tarvitsee joka päivä soitella vaikka olen tehnyt hyvin selväksi, että liittymälle ei ole mitään käyttöä. Jälleen samat jutut, että merkataan listoihin.
Tällä kertaa se taisi oikeasti mennä listaan, kun ei ole enää kuulunut.

Toisaalta, eivät ne Elisan kaveritkaan ihan terävimmästä päästä ole. Avovaimoni vaihtoi helmikuussa Elisan liittymään. Viime kuussa hänen numeroonsa soiteltiin vieraasta numerosta, mutta hän arveli, että jotain kaupustellaan joten ei vastannut. Kerran satuin olemaan paikalla kun ko. numerosta puhelu tuli ja sovittiin, että minä vastaan ja otan selvää, että mistä on kysymys. No, siellä oli kaveri Elisan asiakaspalvelusta ja kyseli, että olisiko liittymän vaihtoon tarvetta? Vastasin, että miten niin, onko Elisan liittymässä jotain vikaa? Kaveri hetken aikaa hiljaa... jatkoin, että niin tämä on Elisan liittymä mihin soitit. Kaveri sitten nolona selittää, että heillä ei taida olla tiedot ihan ajantasalla.
Epäilen, että kaverilla oli hieman :david: olo... :D

training_day sanoi:
Taitavat muuten olla tuolla Tele Finlandilla hieman yksinkertaisia tai jotain... Mulla kun on Elisan liittymä työpaikan puolesta ja firma siis maksaa laskut. No, pari viikkoa sitten soittivat Tele Finlandilta ja kyselivät, että olenko viime aikoina seurannut liittymien hintoja? Vastasin ystävällisesti, että eipä ole tullut seurattua, kun on tuo firman liittymä. Kaveri vastasi, että selvä juttu, minäpä merkkaan sen tänne, että ei soitella uudestaan.

Seuraavana päivänä tulee puhelu, siellä on toinen Tele Finlandin myyjä, tällä kertaa vastaan, että on se nyt kumma, että pitää soitella vaikka juuri eilen ilmoitin, että mulla on firman puolesta liittymä ja en tarvitse uutta. Tämäkin kaveri lupasi merkkailla sen heidän listoihinsa.

Kuinka ollakaan, seuraavana päivänä taas soittaa Tele Finlandin myyjä. Nyt alkoi jo vähän pinna palaa ja totesin, että mikäs helvetti siinä on, että tarvitsee joka päivä soitella vaikka olen tehnyt hyvin selväksi, että liittymälle ei ole mitään käyttöä. Jälleen samat jutut, että merkataan listoihin.
Tällä kertaa se taisi oikeasti mennä listaan, kun ei ole enää kuulunut.

Toisaalta, eivät ne Elisan kaveritkaan ihan terävimmästä päästä ole. Avovaimoni vaihtoi helmikuussa Elisan liittymään. Viime kuussa hänen numeroonsa soiteltiin vieraasta numerosta, mutta hän arveli, että jotain kaupustellaan joten ei vastannut. Kerran satuin olemaan paikalla kun ko. numerosta puhelu tuli ja sovittiin, että minä vastaan ja otan selvää, että mistä on kysymys. No, siellä oli kaveri Elisan asiakaspalvelusta ja kyseli, että olisiko liittymän vaihtoon tarvetta? Vastasin, että miten niin, onko Elisan liittymässä jotain vikaa? Kaveri hetken aikaa hiljaa... jatkoin, että niin tämä on Elisan liittymä mihin soitit. Kaveri sitten nolona selittää, että heillä ei taida olla tiedot ihan ajantasalla.
Epäilen, että kaverilla oli hieman :david: olo... :D
Operaattoreilla on alihankkijoita, jotka soittelevat ihmisille ja myyvät liittymiä. Eli siis soittajat eivät välttämättä ole töissä kyseisessä firmassa, jonka liittymiä myyvät. On hyvinkin todennäköistä, että joihinkin numeroihin soitetaan useammasta firmasta. Lisäksi soittokannat eivät todellakaan aina ole kovin ajan tasalla. Itse olen soittanut lukuisia kertoja tuolla tavalla jo vaihdettuun numeroon, eikä se nyt mitään kovin noloa ole.

J@rno sanoi:
Saunalahdella ja DNA:lla asiakas palvelu 24/vrk ja maksuton. Kolumbuksella rajattu aika ja maksuton. TF Rajattu aika ja maksullinen. Elisa ja Sonera myös 24h/vrk maksuton.
DNA:lla asiakaspalvelu ulkoistettu ja Saunalahdella taitaa olla aika heikko. Kolumbus-asiakas voi soittaa myös elisan asiakaspalveluun, jos kolumbus ei ole auki. Taitaa kolumbuksella olla paras palvelu noista halpaliittymistä.

Saunalahden liittymä on minullakin, puhelut saunalahden liittymiin 4 centtiä ja muihin muistaakseni 13 centtiä. Ihan tyytyväinen olen ollut kaikin puolin, ehkä olisi joku halvempikin, mutta mulla on yleensä lasku 20 euron paikkeilla, että tuskin käytännössä yhtään säästäisin jos vaihtaisin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom