Tiputus-sarjoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wezku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon lueskellu tässä näitä juttuja ja oon saanu semmosen käsityksen että noita tiputussarjoja ei suositella tehtäväks kovinkaan usein... mistäköhän tämä johtuu?? mun mielestä tipautussarjat on mukavin ja paras tapa antaa lihaksille oikee kunnolla kyytiä... :)

Riippuu varmaan mistä aiheesta keskustellaan. Jos kyseessä on voimanosto, niin hämmästyn jos tuolla ei saisi hermostoa ihan tukkoon. Body tyyppisessä ohjelmassa tekee varmasti hyvää aika-ajoin kuormittaa maksimaalista määrää lihassoluja hermotuksen kustannuksella. Ja on "ylikuormittamisella" muutenkin varmasti vaikeampi mitoittaa palautumispäivien määrää seuraavaan treeniin. Mutta jos itse olet saanut kovat tulokset tiputussarjoilla niin eikait sitä toimivaa systeemiä kannata muuttaa vaikka saisit kuinka monta vastustavaa vastausta.

Jos taas saat treenissä paremman tuntuman, mutta sarjapainot tai maksimipainot eivät ole kehittyneet vaikka vuoteen, niin sit kantsii miettiä että missä mennään.

Haukkareille teen kyllä ite pudotussarjoja, mutta ei ihan ekana tulis mieleen kyykyssä tai vedossa harrastaa moista :)

pieni korjaus: kaikki lihassolut ovat käytössä jo n. 65%:n kuormalla. syttymistaajuuksissa tulee sitten eroa kun mennään kovempiin rautoihin.

kyllä niillä pudotussarjoilla yms. yms. saa varmasti sellasen tunteen, että nyt on tullut treeanttua...mutta... se treenivaikutus ei välttämättä tule siitä fiiliksestä. yleensä lihaksen poikkipinta-alaa kasvatettasessa tarvitaan suurta harjoitusmäärää, jossa syntyy maitohappoja.

eli: jos haluat käyttää erikoistekniikoita, suosittelisin niiden käyttöä jaksottain. ks. ohjelmani threadissa "paksummat reidet (vai jalatkos se oli)"

toisaalta, kuten sanottua, jos mikään ei ole rikki, älä korjaa sitä.
:)

Nii juu.. unohtu tosiaan sanoo et treenaan body tyylisesti...
Se fiilinki on niin mukava mikä siit tulee (just se et on tullu tehtyy) ja on semmoi olo et on ainaki tehny parhaansa ja käyttäny kaikki voimat mitä löytyy..

Ite teen noit tipautuksii hauiksille,ojentajille,hartioille,rintalihalksille etc... :D
mut vois täs pikkuhiljaa sit vähennellä niit aika reilustikkin..

Kyllähän ne pudotussarjat body-tyyppisessä reenissä toimii.Itse en tekisi joka viikko,vaan esim.
1 viikko pudotussarjoja ym. erikoistekniikoita
1 viikko suoria sarjoja
1 kevyt viikko
kierto alusta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom