SUPERCARB 1kg -40%

Tiimalasivartalo hakusessa

Okei, eihän geeneihinsä nyt kauheasti voi vaikuttaa, mutta jos kuntoilulla vois saada vyötäröä paremmin esiin... Yritin löytää vastausta muualta täältä foorumista, mutta ei tullut oikein osumia..Tuolla jenkkakahvat keskustelussa oli nyt jotain vinkkejä, mutta kun itsellä ei kuitenkaan nuo jenkkakahvat ole varsinaisesti ongelmana..

Eli mitä liikkeitä kannattaa tehdä ja mitä liikkeitä kannattaa välttää, että vyötärö tulisi mahdollisimman hyvin esiin?
Tavoitteena olisi siis tiimalasivartalo.. ;)

Olen 25-vuotias, pituus 160 cm ja paino vaihtelee nykyään tuossa 46-48 kg:n välillä.
Mittoja tämän vuoden varrelta:
Tammikuu: 81-70-91 (paino 52-53kg)
Lokakuu: 78-65-85,5 (navan kohta 73cm, lantioluiden kohta 80cm, rinnan alta 68cm)
Joulukuu: 78-67-86 (navan kohta 76cm, lantioluiden kohta 81cm, rinnan alta 68cm)

Vartalonmallista sen verran, että tuo vyötärön "korkeus" (kylkiluiden ja lantion väli) on aikas pieni, about 6cm..ja kylkiluut tulevat melko suorana alaspäin (ne eivät siis kapene alaspäin niinkuin useimmilla ihmisillä, kylkiluiden alaosa 67cm). Painoa en haluaisi menettää, koska rasvat tuntuu lähtevän enää vain rinnoista ja lantiosta vaikka niihin sitä toivoisin lisää..rasva taas tahtoo kertyä tuohon vyötärölle. :(

Minkälainen vyötärönympärys olisi mahdollinen?

16-vuotiaana muut mitat olivat suurinpiirtein samat, mutta vyötärö oli 63,5cm. Pienimmillään vyötärö on ollut tänä vuonna 65cm ja tällä hetkellä se on siis 67cm, mutta kun vatsaa vetää oikein sisään niin vyötärönympärys on 59cm.. En tiedä onko noilla mitoilla mitään merkitystä, mutta mittailin nyt, jos siitä olisi jotain apua neuvojen antamisen kannalta.. :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Minulla on sama 'ongelma' tuon vyötärön kanssa. Että kylkiluut eivät kapene juurikaan ja jättävät itse vyötärölle vähän tilaa hoikassakin kunnossa. Tällä hetkellä vyötärö on senttiä vaille sama kuin 10-15 kiloa sitten (olin alle 40 kiloinen), eli 66cm. Olen lähikuukausina saanut rasvan tirisemään vyötärön alueelta tekemällä intensiivisiä treenejä pitkien sijaan, ja keskittymällä ylipäätään tehoon enemmän kuin aikaan. Tärkeä juttu oli myös vatsalihasten kasvatus jolloin ne näkyvät paremmin.

Itse vatsan treenauksesta. Pidän oman masuni kunnossa staattisilla pidoilla. Nykyään menee joka aamu 5 minuuttia lankku asennossa :D. Tämän lisäksi teen satunnaisesti voimapyörää ja jalkojen nostoja. Varmasti myös kyykky ja maastaveto vahvistavat lihaksia.

Jotkut sanovat ettei kannata treenata vatsaa/vyötärön aluetta liikaa koska siitä tulee paksu. Mutta oman geneettisesti 'paksun' rakenteeni puolesta voin sanoa, että vatsalihasten monipuolinen stimulointi on vain kaventanut vyötäröäni.

Kapealtahan tuo vyötärön mitta kuulostaa. Tiimalasia tavoitellessa seuraava askel voisi olla vyötärön kaventamisen sijaan selän leventäminen.. Eli rintalihakseen ja selkään massaa! KÄy vaikka ihailemassa punttimimmien muodomuutoskuvia ja hämmästy ;)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Minkälainen vyötärönympärys olisi mahdollinen?[/B]

Eiköhän tuollainen 65-67 ala olla jo aikuiselle naiselle hyvin hoikka. Genetiikkaa ei tosiaan voi muuttaa ja osalla X-malli tulee kuin itsestään, ilman kummoisempia treenailuja. X-vartalonmalli efektiä voi sitten yrittää treenata pitkäjänteisesti selkää kasvattamalla (leventämällä) ja jalkalihaksia treenaamalla. Itselläni erityisesti jalkojen treenaus ja sivuvatsalihasten teko on muuttanut kropanmallia. Yhä olen melkoisen vahva keskuvartaloltani eli aika suora mutta parin vuoden sisällä hiukan on kuitenkin muutosta tapahtunut.

Olen hyljännyt ajatuksen täydellisestä X-mallista sillä se ei vain ole realistista tällä geeniperimällä. Sen sijaan nautin täysin siemauksen urheilullisesta kropasta ja pidän huolta terveydestäni, joka näkyy myös ulospäin.

Jos käyttää korsettia paljon, se hiljalleen painaa vyötärönseutua hieman kasaan ja kaventaa vyötäröä. Tarkoitan siis nimenomaan saa vyötärön kapeammaksi, vaikkei korsetti olisikaan päällä. Eräs tuttu tyylivaihdoksen takia käytti n. vuoden melko tiukkaa korsettia ja eron huomaa silmissä, kuinka hänen kylkiluunsa ovat painuneet hieman kasaan ja vyötärö todellakin on kapea suhteessa muuhun kroppaan. Samoin olen netistä joskus lukenut naisia, jotka ovat saaneet vyötärönsä saaneet kapeammaksi käyttämällä korsettia aina öisin. Ihmettelen vaan, miten nukkuminen on näiltä onnistunut.

Toinen asia on sitten kaikki haittapuolet, kuten hapenottokyvyn heikkeneminen, erityisesti vatsa- ja selkälihasten heikkeneminen.. jne.

Eikö tää ole aika pitkälle ihan anatominen juttu? Jos on malliltaan kapealanteinen, niin aika vaikee siitä on yrittää tehdä leveämpää. Voihan sitä persettä tietty yrittää saada lihaksikkaammaksi, mutta jos se on alunperin ollut pieni ja "lättä", niin ei ne lihaksetkaan sitä pahemmin muuta. Ja ihan pienellä rasvaprosentilla ei taida ylipäätään saada aikaseks ns.muodokasta vartaloa. Joka tapauksessa mun mielestä näyttää ihan hyvältä, oli tiimalasi tai ei, kunhan on treenattu. Itsellä siis tämmöiseen vielä matkaa, mutta siihen asti ihailen muiden treenattuja kroppia.=))

Suositut

Back
Ylös Bottom