Tietokonetta ostamassa (pelaamista varten)

ljm sanoi:
Panostaisin kyllä vähän enemmän tohon näyttöön, sitähän siinä kokoajan tuijotetaan, about eniten käytön miellyttävyyteen vaikuttava osa. Esim samsung 959nf (alta 300e) on erinomainen 19" näyttö.
Itsekin panostaisin mielummin hieman enemmän näytön laatuun ja pudottaisin vaikka hieman pois koneen tehoista. Mulla on juuri tuo 959nf ja on ihan helvetin hyvä näyttö. Vanhempien koneessa kotosalla oli (ja on edelleenkin) varmaan kaikkein halvin 17" näyttö mitä markkinoilta löytyy. Tuli valmis pakettina koko kone. Se on aivan liian tumma ja kontrastit ja värit ovat aivan suolesta. Lisäksi kuvaa ei saa millään oikean malliseksi. Eikä niitä ole saanut kuntoon, vaikka on yrittänyt mitä. Näyttö vaihdettiinkin kertaalleen. Se toimi vähän aikaa paremmin, mutta palautui aikaisempaan tilaan. Ennenkuin muutin, oma koneeni oli vähän aikaa kotona ja vasta siinä vaiheessa sain isän uskomaan, että se näyttö on oikesti tajuttoman huono.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Odysseus sanoi:
AMD Athlon 64 3200+ (2.0GHz) n.280e
Asus K8V Deluxe n.130e
Ati R9800Pro n.220e
Muistia 2kpl 512 400MHz Transcend. N. 2x80e?
Miditorni Antec SLK1600, 300W ATX n.71.0e
Seagate Barracuda SerialATA 7200.7 120.0GB 8MB n.110e
joku näyttö n.150e
+ muut rojut
näppis
hiiri
sisäinen polttava cd asema
cd asema
diskettiasema
perus äänikortti
yht. hinta noin. 1200e.
onkohan tossa kaikki tarpeellinen
mitä eroa on muuten noilla näytönohjaimilla ku joissakin on edes club 3d ja jossakin sapphire?

Miksi kaksi cd-asemaa? Vaihda molemmat vaikka polttavaan dvd-asemaan, eivät ole enää hinnan kiroissaan. Se club 3d, sapphire yms. on valmistajan nimi. Toisilla on vähän laadukkaampia ja toisilla vähän heikompia, mutta minulla on niistä niin vähän omakohtaisia kokemuksia etten ota muuten kantaa.

Jees ota polttava dvd, + ja - , n.100-120 €, kun se kuitenkin tykkää noista cd-kiekoistakin. Ja äänikortissa vähintään 5.1 niin saat sen äänimaailmankin korville.

Niinhän niissä nykyään onkin. Kaiuttimet unohtu mainita aiemmin, hyötyy sitten siitä äänikortistakin, integroitu tai erillinen

Jatkan tätä vanhaa trediä ku olis muutama tietokone kysymys. Olisin nyt viimein ostamas uuden koneen. Tos alla olisi se mitä ajattelisin. Mielipiteitä? Toimiiko noi komponentit hyvin keskenään? Kumpi poweri? Minkälainen antecin koppa olis hyvä? Entäs näyttis, riittääkö toi 128mb vai kannattaako ostaa 256mb? Entäs toi poweri 350W vai 400W? Riittäiskö tää kokoonpano pyörittämään vaativimpia pelejä :confused: ja pärjäiskö tällä jonkun aikaa?

AMD Athlon 64 3200+
Asus K8V Deluxe
Club 3D Radeon 9800 Pro 128mb
Muistia 2kpl 512 400MHz Transcend
Samsung SpinPoint P80 (160 Gt, 7200 RPM)
LG 52x/24x/52x IDE CD-RW
Creative Sound Blaster Live! 5.1 Digital
1,44 Mt -levykeasema
Antecin koppa (ei poweria)
Fortronin tai Nexuksen poweri 350W vai 400w?
Joku tuuletin? Vai onko kopassa valmiina hyvä?
Näyttö (n.150-200e.)
Perus näppis, hiiri ja kajarit

Eiköhän tässä oo kaikki tarpeellinen?
Osaisko joku sanoa arvion paljo tällänen tulisi maksamaan jos ite tilaa osat ja kootattais tutulla? Entäs paljo sitte jos jossaki firmas kootattais?

Kiitti vastauksista :)

Mulla on juuri tollainen emo, prossu, muisti ja näyttis yhdistelmä->toimii kuin junan vessa. Osta Nexuksen 400w poweri, kierrä kaukaa Anteckin pommit. Jos käytät jotain perus 2.1 kaiuttimia tms. riittää emon integroitu äänipiiri. Cooleriksi osta joku Zalmanin malli. Kiintolevyksi SATA-malli tuosta Samsungista. Vähän rahaa lisää niin saat esim. Nec MultiSpin 8X ND-2500 DVDR aseman CDRWn tilalle.

Tuli tuolla toisaalla puhetta näistä näytöistä..Että jos kiinnostusta löytyy niin kannattaa yrittää metsästä sitä näyttöä vähän käytettynä. Ite ostin tossa keväällä Samsung 959nf näytön (1v) vanha ~130e. Kaveri osti tossa joku 2kk sitten saman vehkeen ~130e alle 1v vanha. Joten jos aikaa ja kiinnostusta löytyy niin katteleppa käytettynä. Tarjontaa kyllä pitäisi olla.

Ite oon ostamassa suurinpiirtein samanlaista settiä ,kuin Odysseus, mutta tft-näytöllä. Kysyisinkin, että mikä olis hyvä näyttö? Mikä pitäs olla vasteaika pelikäyttöä ajarellen? 17 tuumasta siis haen.

Sandersson sanoi:
Ite oon ostamassa suurinpiirtein samanlaista settiä ,kuin Odysseus, mutta tft-näytöllä. Kysyisinkin, että mikä olis hyvä näyttö? Mikä pitäs olla vasteaika pelikäyttöä ajarellen? 17 tuumasta siis haen.

Tässä muutama linkki:
http://www.skenegroup.net/fi/artikkelit/viewsonic_vp171b

http://www.mikrobitti.fi/nettijatko...p?Kohde=17-tuumaiset+digitaaliset+littunäytöt

Näiden perusteella ainakin näyttäs toi ViewSonic VP171b olevan hyvä laitos.

Jeps, mulle tuli viikolla VP171S ja hyvinhän tuolla pelailee, ei keipikseleitä ja muutenkin positiivinen kokemus! Suosittelen.

Joo, kiitoksia Swatille ja Winsulle. Pätevän olonen laite. Ja viellä kovalevystä sen verran, että olisko hyvä ostaa sitten SATA kovo? Mitä käytännön eroo IDE ja SATA kovoilla oikeestaan on? Ja jos ostaa SATA kovon, niin ilmeisesti pitää varmistua että powerissa on SATA-virtakaapeli?

phy73 sanoi:
Mulla on juuri tollainen emo, prossu, muisti ja näyttis yhdistelmä->toimii kuin junan vessa. Osta Nexuksen 400w poweri, kierrä kaukaa Anteckin pommit. Jos käytät jotain perus 2.1 kaiuttimia tms. riittää emon integroitu äänipiiri. Cooleriksi osta joku Zalmanin malli. Kiintolevyksi SATA-malli tuosta Samsungista. Vähän rahaa lisää niin saat esim. Nec MultiSpin 8X ND-2500 DVDR aseman CDRWn tilalle.

Jos joku tarttee kiertää kaukaa, ne se on clubin kortit. Ehkä vanhat Antecin powerit oli susia, mutta ei ainakaan mulla ole ollut uusien mallien kanssa mitään ongelmia.

Raven sanoi:
Jos joku tarttee kiertää kaukaa, ne se on clubin kortit. Ehkä vanhat Antecin powerit oli susia, mutta ei ainakaan mulla ole ollut uusien mallien kanssa mitään ongelmia.
Mä näen työn puolesta noita joka päivä, sutta ja sekundaa.

Raven sanoi:

Mitä mieltä muut on noista clubin näyttiksistä? niin mitä eroa muuten ATA ja SATA kovoilla on? onko SATA paljonkin kalliimpi? Ja jos koneen vie koottavaksi johonkin firmaan niin tietääkö kukaan mitä ne ottaa siitä siis paljo se maksaa?

Clubissa hajosi ennen ainakin flektit. Itse laitoin passiivisen jäähyn 9800PRO-korttiin, jolloin koneen aiheuttama melu pieneni selvästi.
Itse uskaltaisin ostaa nykyään Antecin. Ainakin niiitä 400+ Watin malleja.
Tosin, jos paska poweri käräyttää mukanaan esim. emon, niin vitutuksen määrällä ei ole rajaa ;-))
Ilman muuta kannattaa ottaa SATA-levy. Nopeudessa ja hinnassa ei ihmeempää eroa, mutta ei tarvitse leikkiä "metrin" levyisellä IDE-kaapelilla, ei slave/master -leikkejä jne.

Mites muuten,

onko kenelläkään tuota Nexuksen Breeze -koteloa?
Oon ajatellut sen ostaa, mutta on aika suolainen hinta kotelolla.
Hiljeneekö tuo masiina todella tuolla laatikolla?

Koneena AMD XP2600+, R9800Pro.

Nexus_Breeze.gif

Nexus Breeze 350W Case

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom